Dag allemaal, 15 maanden gelenden ben ik bevallen van een prachtig dochtertje ,alleen jammer genoeg is dat het enige wat mooi was tijdens mijn zwangerschap ik had namelijk een bloedprop in mijn longen ,streptococcen b, hoge bloedruk en diabetis tijdens de zwangerschap en tijdens de bevalling ook nog eens een Helpp syndroom en mijn bekken bleken uiteindelijk toch te smal te zijn voor een normale bevalling ,lekker veel elende het werd uiteindelijk een keizersnee waar ik eigenlijk nog niet helemaal overheen ben!! En bingo hoor zit nu in de 12e week en ben bang dat ik het alemaal herhalen moet !
Maar kan je geen ks vragen aan je gyn omdat je bekken te smal zijn? Als de eerste niet past, past de tweede toch ook niet? Zeker aangezien een tweede vaak groter is dan de eerste....
Thnx voor je reactie ,dit x word het gelijk een keizersnee de gyn wil niet dat het nogmaals misgaat maar toch hebik angst !! Mischien er nog niet overheen
Snap ik! Hier ook drama bevalling wat een KS is geworden die NOG erger was... En toch willen we voor nog kleine gaan... Word geplande KS en zal veel ervoor knijpen... Maar ja moet maar he! Veel praten!!!
Ik kan me voorstellen dat je je ervaring niet helemaal verwerkt hebt, het is ook nogal wat wat je hebt meegemaakt. Bespreek het met de gyn waar je onder controle bent, en als die er geen tijd voor neemt vraag dan bij wie je wel terecht kunt. Misschien een verloskundige in het zkh, of een verpleegkundige, of je eigen huisarts? Het lijkt me goed als je je verhaal kwijt kunt, en je al je vragen kunt stellen en je zorgen kunt uitspreken. Het hoeft deze keer echt niet zo te gaan als de eerste keer. Dat je met een geplande ks gaat bevallen is al een heel groot verschil. Over de andere dingen lijkt het me heel goed als je met je gyn (of een vk, vpk of ha) kunt bespreken hoe hij in de gaten gaat houden dat het niet weer zo gaat, en wat je zelf kunt doen. Veel sterkte gewenst met de verwerking, veel geluk gewenst met je zwangerschap!