Op het wachtbankje, wel of geen borrel?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cins, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cins

Cins Actief lid

13 mei 2015
    281
    1
    16
    Amersfoort
    Ik zit met een dilemma... tot nu toe heb ik altijd de 2 weken voor mijn ovulatie mezelf af en toe een alcoholische versnapering toegestaan maar zodra mijn ovulatie zich aandiende hanteerde ik een zero tolerance beleid.
    Nu heeft dat hiervoor al geresulteerd in een wintersport vakantie met 0.0% biertjes (toch een beetje jammer) en heb ik al meerdere gelegenheden mezelf op droog gezet terwijl ik dan uiteindelijk toch niet zwanger bleek....
    Ook nu sta ik droog, mijn NOD is 9 juni, maar nou gaan vriendlief en ik dit weekend een weekendje weg om zijn verjaardag te vieren. Gezien de weersvoorspelling wordt dat lekker een terrasje nemen, buiten lunchen en.... een wijntje erbij?

Ik vind het echt lastig naarmate het langer duurt om mezelf zoveel te onthouden. Je hebt hopelijk straks sowieso 9 maanden te gaan van geheel onthouding! Eerlijk is eerlijk, zo lang ben ik nog niet bezig, maar wat nou als het nog een aantal maanden op zich laat wachten?

Ben wel eens benieuwd hoe jullie daarover denken? Ben je al lang bezig en sta je het jezelf af en toe toch toe? Of is een borrel uit den boze?

2. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Cins,

Ik snap je dilemma, wij zijn nu bezig in de 7de ronde en proberen het zonder alcohol deze maand. Vriend tot aan de eisprong niks en ik helemaal niks. Wij zijn ook nogal gezelligheid drinkers iedereen vind het dus ook vreemd als we ineens niks meer drinken.

Ik heb wel op de wintersport enz gedronken, sorry hoor maar ik had zo iets van straks duurt het nog 1.5 jaar en zet ik heel mijn leven stil. Deze maand proberen we wel zonder om te kijken of het dan wel raak zou zijn.

Mijn nicht is gynaecoloog en die zegt dat 'n wijntje niet erg is. Je helemaal lam drinken is natuurlijk is anders.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Liefs,
    Lisa

3. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik heb altijd gewoon gedaan wat ik anders deed totdat ik ook echt een positieve test in handen had.

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    mijn eigen gyn zei dat het tot 5 weken zwangershap (21 dpo dus) niet veel uitmaakte...
    ik zou mezelf nooit laten vollopen of elke avond drinken maar 1-2 drankjes in het weekend oid kan echt geen kwaad in mijn ogen en ik ben verder altijd super voorzichtig met dit soort dingen

5. Cins

Cins Actief lid

13 mei 2015
    281
    1
    16
    Amersfoort
    Thanks ladies, goed om te horen dit. Ik ben sowieso al geen stevige drinker. Drink normaal nooit doordeweeks en in het weekend ook alleen met mate.
    Ik had ergens ook al gelezen dat je tot 5 weken nog geen bloedband hebt dus dat het dan ook niet echt van invloed is.
    Misschien ben ik dus gewoon wat te streng voor mezelf geweest! ;)

Denk dat het dit weekend dus toch gewoon maar een wijntje op een terrasje wordt! :D

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik pak ook gewoon een wijntje.. let wel op na ovulatie / iui dat ik er niet meer dan 1 a 2 glazen pak op een weekend dag. Maar verder geeft ook mijn gyn aan dat dat geen probleem is. En het helpt me ontspannen, loslaten en gewoon genieten van de dingen waarvan ik kan genieten (en ik weet het.. ik ben nu een alcoholist..maar ik kan echt genieten, van in de zon zitten met een roseetje. ). 9 maanden zonder ga ik al een lange tijd vinden, als ik de afgelopen 2,5 jaar zonder had gemoeten, had ik nu echt zwaar gestrest geweest :p;)

En voor de ovulatie hou ik nergens rekening mee. Mijn man houd ook nergens rekening mee, maar bij hem is altijd alles goed, dus zie geen nut erin omdat wat aan te passen ;)

7. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik bleef op het begin ook van de alcohol af, maar op een zeker moment wordt het te gek, dan blijf je excuses maken richting vrienden die nergens over gaan. De laatste tijd zorg ik gewoon dat ik na de ovulatie matig. Maar een wijntje? Geen punt. Volgens de meeste artsen moet je ook gewoon gezond leven, maar net of er niets met eventuele zwangerschappen is, totdat je daadwerkelijk die positieve test in handen hebt. En dat klinkt ook eigenlijk best logisch.

8. JoFi

JoFi Lid

19 mei 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook lekker genieten van dat wijntje met je vriend. Ik "stop" zelf pas met alles wanneer ik positief getest heb. En bij mijn laatste zwnagerschap ben ik 's avonds nog even lekker een biefstukje gaan versnaperen. Echt top dat mensen er rekening mee houden, maar je "gedraagt" je al zwanger terwijl je dat nog niet bent. Lijkt me erg frustrerend op het wachtbankje. Mijn tip, lekker genieten!

9. Petrsj

Petrsj Actief lid

11 nov 2014
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg: lekker genieten!! Ik onthield me er ook van, maar daardoor merkte ik dat ik er steeds mee mee bezig was. Ik had dit afgelopen ronde ook gedaan. En deze ronde tegen mezelf gezegd gewoon lekker een wijntje of een ander drankje af en toe. Al zou ik niet elk weekend je klem gaan zuipen hahaha maar dat zul je vast niet doen. Deze ronde (ondanks m'n wijntje(s)) een positieve test!
    Heb gemerkt dat je vooral moet genieten, hoop dat dit ook voor jou lukt :)

10. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Ik heb vanaf het moment van ovulatie tot menstruatie wel gewoon een wijntje gedronken maar zoveel mogelijk beperkt. In onze vriendengroep drinkt iedereen eigenlijk en daar wordt zo op je gelet als je dan niet drinkt. Dus ik dronk dan bijv op een feestje 1 wijntje (onder de noemer van ik rijd vanavond), zodat alle roddels de kop ingedrukt konden worden, maar dronk verder gewoon thee of sap.
    Vanaf het moment van een positieve test geen enkel alcoholisch drankje meer.

11. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Ik zeg ook, lekker wijntje drinken en genieten. Als je wel zwanger bent moet je 't lang genoeg laten ;)

Fijn weekend en fijne verjaardag gewenst en hopen op een mooie positieve test dinsdag!

12. Cins

Cins Actief lid

13 mei 2015
    281
    1
    16
    Amersfoort
    Dank dames! Ik heb besloten er van te gaan genieten gewoon!
    Het wachten duurt al lang genoeg, zo kom ik ten minste nog een beetje ontspannen het weekend door! ;)
    Vriendlief is 8 juni jarig dus ik denk dat ik die dag (13dpo) ga testen. Fingers crossed voor een mooi verjaardagscadeau voor hem! :D

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik wilde er alles aan gedaan hebben. Dus voor mij geen alcohol. Punt. ;)

14. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb tot de test ook gewoon een wijntje gedronken. Nu drink ik alleen op feestjes etc en dan drink ik me ook niet helemaal lam. Maar toch feestje gehad week voor de positieve test dus ca. 3 wijntjes op en dag erna kerstmarkt en daar gluhwein op. Heb verder tot de test ook geen rekening gehouden met mijn eetpatroon. Een vriendin heeft 1.5 jaar geen biefstuk/filet etc gegeten omdat ze wellicht zwanger kon zijn, ik heb dag voor de test gewoon nog een heerlijk broodje filet gegeten :)

15. Maria1984

Maria1984 Lid

25 dec 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me bij het merendeel van de dames aan, gewoon lekker ( met mate ) genieten tot je een positieve test hebt.

16. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik drink ook gewoon een paar drankjes na m'n ei, maar ik hou het echt op 1 of 2... Je moet straks al 9 maanden zonder dus ik zeg lekker genieten van het mooie weer met een wijntje!

17. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Lekker genieten van dat wijntje.
    Ik heb gedaan zoals voordien tot dat ik een posi test had. Dat wil zeggen 's avonds in de zetel wel eens een wijntje of biertje en in het weekend een paar meer. Maar niet dat ik zat was of zo, dat al niet meer van toen ik student was hihi.
    Wel gans de zwangerschap volledige onthouding, zelfs geen 1 slokje om eens te proeven :)

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb niks met alcohol dus drink eigenlijk nooit. Er zijn voldoende lekkere alternatieven dus waarom perse iets met alcohol denk ik altijd... Na 2 miskramen is alcohol nu echt een vette nee voor mij.

19. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf toch voorzichtiger zijn. Mijn ongesteld bleek niet ongesteld te zijn. Was dus zwanger(miskraam gehad 5 wk). En ik heb nadat ik dacht dat ik ongesteld was bakje filet americain,ossenworst, 3x carpaccio,1wijntje,drop was op vakantie. Daarna thuis gekomen veel getild en opgeruimd. Alleen was ik toen dus zwanger. Nu weet ik dat je daar geen miskraam van krijgt. Maar voel me toch een soort schuldig. Nu is dit wel een uitzonderlijk verhaal hoor. Maar ik ga nu toch beetje oppassen. Al kan 1 wijntje geen kwaad hoor.

20. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Morgen ben ik jarig en drink ik 1-2 meer niet je moet ook beetje kunnen leven maar bij positieve test kap ik met alles wat ongezond is... dus ook geen drank

Deel Deze Pagina