Dames, ik heb een vraagje: Ik ben op 16 juli gestopt met de pil. Mijn vorige menstruatie begon op 12 augustus en duurde drie dagen. Vorige week een zwangerschapstest gedaan vanwege allerlei symptomen en die was pas na een uur licht positief. Niet zwanger concludeerde ik hieruit. Nu ben ik sinds 13 september ongesteld, echt rood bloed maar wel op te vangen in een inlegkruisje. Nu is de menstruatie na twee dagen redelijk over. Vanochtend deed ik voor de zekerheid een ovulatietest omdat ik dus zwangerschapssymptomen heb en mijn lichaam niet meer snap. Nu blijkt mijn ovulatietest redelijk positief. Zie foto. Wat zou dit betekenen? Kun je ovuleren tijdens je menstruatie? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee!
Die is gewoon negatief hoor iets verhoogd LH is volgens mij normaal tijdens menstruatie, maar dit is iig geen positieve test
Het komt maar heel zelden voor dat iemand ovuleert tijdens de menstruatie. Deze test is inderdaad negatief. Lh heb je eigenlijk altijd wel in je lichaam. Ik heb in ieder geval zelf altijd wel een duidelijk streepje, ook in het begin van mijn cyclus terwijl mijn eisprong rond de 20e cyclusdag pas is.
Oke! Ik heb al vaker ovulatietesten gedaan en bij mij zijn ze zelden zo duidelijk, behalve vlak voor mijn lh piek, meestal rond dag 17/18.
Deze kruidvat test is verre van positief. Lh schommelt gedurende je cyclus. De ene keer is een streepje goed zichtbaar, de andere keer nauwelijks, allemaal heel normaal.
Als de syptomen aanhouden zal ik volgende week nog eens een test doen. De vorige was negatief. Het verbaasde me dat ik een redelijk donkere ov test kreeg. De vorige rondes waren die testen veel lichter als ik een paar dagen voor mijn lh piek zat.