Mijn man is bijna twee weken heel ziek geweest, met hoge koorts. Het is dus ook al even geleden dat we nog seks hebben gehad (zowel met twee als hij alleen). De laatste keer seks was op 22 augustus, daarna heb ik mijn menstruatie gehad op 24-27 augustus en in die periode is hij ook ziek geworden. Hij is eigenlijk pas gisteren weer komen vragen of we konden vrijen (en of hij 'de druk' na twee weken zelf mocht oplossen) maar ik had toen al een licht positieve ovulatietest dus ik heb neen gezegd. Vandaag wel knalpositief. Maar nu zit ik te twijfelen. Is het wel een goed idee om het deze ronde nog te doen? Er zullen wel meer dan voldoende zaadjes zijn maar heeft die koorts geen negatieve invloed? Dat je dan meer risico loopt op afwijkingen of iets dergelijks?
Ik snap je bezorgdheid wel, want koorts heeft inderdaad een invloed op de zaadcellen. Je conceptiekansen worden iets slechter omdat de zaadcellen ook minder beweegelijk zijn. Maar afwijkingen krijg je er niet door.
Kan wel invloed hebbeb, maar dan op de hoeveelheid goede cellen en daarmee de kans op conceptie. Als je een behandeling hebt dan wordt het vaak uitgesteld in deze situatie. Maar ik heb ook vaak zat gehoord dat er een spermacellen meting werd gedaan na koorts en dat het wel prima was. Niets om je druk over te maken dus!
Kwaliteit van het zaad kan afnemen door koorts, maar zwemmers die het redden tot de eicel en dus voor bevruchting zorgen hebben daar geen last van
Volgens mij duurt het ook weer even tot de kwaliteit van het zaad is hersteld. Maar je kans is misschien kleiner. Je hebt geen grotere kans op afwijkingen.
Hoi, Onze jongste is verwekt terwijl mijn man koorts had. We waren al bijna een jaar bezig met zwanger worden. We hebben nu een heerlijk jongetje dat erg snel is in zijn ontwikkeling... Misschien overleven juist alleen de sterkste zaadcellen in zon situatie?