Nu het einde nadert begin ik over alles te twijfelen, zo ook over de borstvoeding. Zal even een uitleg geven: Sinds de 4e zwangerschapsmaand slik ik antidepressiva en zal dit nog lang moeten blijven gebruiken, nu heb ik begrepen (ben op een speciaal spreekuur geweest met een kinderarts, gyn en psychiater) dat ik er borstvoeding mee kan geven maar hoe dichter bij het nu allemaal komt hoe meer ik ga twijfelen want ik blijf mijn manneke blootstellen aan de medicatie, nu weet ik wel dat borstvoeding de beste voeding is maar ook in mijn geval? Ik ga het ook nog wel even met mijn gyn bespreken maar wat zouden jullie doen? Liefs Marlous
Tsja, als de kinderarts, gyneacoloog en psychiater zeggen dat dat het beste is lijkt me dat de beste beslissing. Blijkbaar vinden zij de voordelen opwegen tegen de eventuele nadelen.
OM welk medicijn gaat het? In mijn vorige zwangerschap is er ook sprake van geweest dat ik weer aan de AD moest, en werd mij verteld dat er ook bv mee gegeven moest worden, alleen moest de voeding ongeveer 6 uur later gekolft en weggegooid worden.
Ik slik ook AD (zoloft) en heb nog geen idee wat ik ga doen.. ik denk zelf eerst korte periode bv en dan overgaan op fv. Ik mag er ook niet mee stoppen. Het gaat wel over in de melk maar het verschilt per medicijn in welke mate zeiden ze tegen mij. Maar de eerste periode vooral is toch borstvoeding nog steeds beter denk ik.
Je slikt nu medicijnen, dus de kans is er dat je kind ontwenningsverschijnselen krijgt na de bevalling. Borstvoeding is juist dan aan te raden, omdat je kindje dan langzamer afbouwt ermee. daarnaast ligt het aan welk medicijn, in hoeverre het in je bloed komt. www.poppoli.nl staat een lijst met medicijnen en er staat een teken achter of je het kan blijven slikken tijdens bv of niet. wat miss wel een tip is, om als je je medicijnen hebt genomen de eerste paar uurtjes erna geen bv te geven, dat afkolven en weg gooien. daar zit dan het meeste in nl. ik slik zelf citalopram en het kan zeker zeggen ze, maar begrijp jou wel goed, er zit ook een gevoelskwestie aan. ik denk zelf dat ik een keer ga praten met een lactatiedeskundige.