Waar ligt de grens m.b.t. luteale fase ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Steph88, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb vandaag een discussie gehad met mijn arts, over de lengte van mijn lf. Ik vroeg mij dan ook af waar de grens ligt ? i.v.m. een eventuele behandeling hiervoor.

Ik volg het IUI traject en injecteer nu 2 rondes 10.000 eh Pregnyl om mijn lf te verlegen. Hiervoor was dit 5.000 eh.

Ik krijg hierdoor op Dpo 9 en 10 al wat spotting en buikkrampen en op Dpo 11 rood bloedverlies.. in mijn ogen te vroeg ?.. ik krijg niet eens de kans om fatsoenlijk te kunnen testen. Ik vroeg dan ook vandaag om utrogestan, maar dit werd afgewezen. omdat mijn progesteron waarde op Dpo 6. 33 was. en dus goed genoeg volgens haar.

Ze zei dat de utrogestan in mijn geval geen toegevoegde waarde heeft ? omdat mijn eigen waarde goed genoeg is. Ik zet hier grote vraagtekens bij, dus wilde ik weten waar de grens bij jullie in het ziekenhuis wordt getrokken.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij 9 dagen of minder krijg je bij ons ondersteuning.

De waarde op 6 dpo op zich weinig. Blijkbaar maakt die van jou ineens een duik. Wanneer spuit je die 10.000? Voor de eisprong? Dan zou je kunnen vragen om 5000 voor de eisprong en dan nog 3x1500 met steeds twee dagen ertussen. Dit is algemeen geaccepteerd protocol voor het ondersteunen van de LF.

3. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Dankje voor je reactie merah,

Ik spuit idd 10.000eh voor me eisprong. Ik heb al gevraagd om 1500 eh erbij te spuiten. maar ze wilde dan liever 5.000 eh voor me eisprong en 5.000 bij laten spuiten op dpo 6./7 de volgende ronde. Mits me lf kort genoeg is. Hiervoor heb ik een aparte afspraak gemaakt om dit nogmaals aan te kaarten.

Maak ik uberhaupt dan nog wel een redelijke kans ? Nu ik deze maand nog steeds geen ondersteuning heb.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    11 DPO start menstruatie is prima.
    Pas als hij meerdere keren onder de 9 komt krijgt je ondersteuning. Ik ben zwanger geworden terwijl mijn LF wisselende van 7-9.

5. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ wachtende wat geruststellend om te lezen dat je met een lf van 7-9 zwanger bent geworden :) dat geeft me weer hoop ! ( Gefeliciteerd met je zwangerschap ! ) je bent al ver zie ik.

Ik krijg altijd al wat lichte roze/rood verlies bij het afvegen op Dpo 9. ik weet niet of ik dit moet meerekenen ? of echt naar de dag moet kijken wanneer het doorbreekt. dat was de vorige keer op Dpo 11.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bedankt !
    Ik had er inderdaad ook mn twijfels bij. Maar meerdere artsen vertelde me dat 9 echt genoeg is. Je wil gewoon alles doen wat je kan doen om een kans te krijgen...soms vergeten we daarbij de de artsen dat zelfde doel hebben ;)

Pas helder rood telt weer als dag 1. Dus ik denk dat je echt wel goed zit. Ik hoop dat je snel een heeeeeeeeeeeeeeleeeeeeeeeeeee lange LF hebt :p

Succes!

7. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb een korte luteale fase, 9-11 dagen. Volgens mijn gynaecoloog geen probleem. Met een cryo tp heb ik wel op verzoek pregnyl ondersteuning (5x 150 eh) gehad en ook zwanger geworden. Je kan het aankaarten en vragen of je pregnyl of utrogestan kan krijgen.

Succes met de behandelingen!

8. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ wachtende ja je hebt gelijk ! :) we vergeten idd soms dat de artsen hetzelfde doel hebben als ons . Ben blij om te lezen dat meerdere artsen dit hebben bevestigt.

@kleintjevoorons.. fijn om te lezen dat jouw gyn dit dus ook als geen probleem ziet. :) dan zal het wel goed zijn. Ik heb idd al aangekaart om een ondersteuning te mogen krijgen voor de zekerheid. Ik heb de 28e een afspraak om hier nogmaals over te hebben. Maar voor nu krijg ik die nog niet.

9. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hoi steph. Ik heb afgelopen ronde de eerste icsi gehad. Tijdens en na de terugplaatsing gebruikte ik utrogestan. Ik werd gewoon door de utro ongesteld. Mijn lf was gewoon 12 dagen net als in een normale cyclus

10. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hoi vrouwke ! .. dat is een tijdje geleden :) eerst deed je ook IUI, maar nu doorverwezen naar icsi zie ik, Wat ontzettend naar en rot dat je toch na je terugplaatsing ongi bent geworden :(

Bizar dat je ongi toch door de utro is doorgebroken ook.. Ik hoop dat je heel snel weer een terugplaatsing mag hebben, en dat deze keer 2 mooie roze streepjes in handen mag hebben !!

Ontzettend veel succes meis het is je zo gegund !

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Volgens mij houden er maar heel weinig artsen rekening met spotting en gaan ze gewoon uit van de eerste dag met echt bloed. Een LF van 11 dpo is dan inderdaad gewoon acceptabel en geen reden tot extra medicatie. Mocht je het voor je gevoel prettig vinden om toch aan de utro te gaan om het spotten tegen te gaan, dan kun je dit natuurlijk altijd overwegen. Ik heb dit zelf wel gedaan, wel in overleg met mn arts, maar omdat deze niet nodig vond, op eigen kosten.

12. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Wat een onzekerheid he, zo irritant :)
    Mijn lf is 4-5 dagen, erg kort, mijn gyn. zei ook dat de grens op 9 dagen ligt. Ik krijg nu ook voor de eerste keer utrogestan om de lf te verlengen. Als dat niet werkt, clomid en pregnyl erbij.
    Misschien zou utrogestan zou ook kunnen helpen, maar ik kan je niet echt een advies geven, omdat het voor mij ook allemaal nog heel nieuw is.
    Hopelijk heb je binnenkort heeeeeele lange lf en ben je lekker zwanger ;) Duim voor je!

13. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Nana .. dit gevoel heb ik ook, net zoals jij al zegt ze kijken niet naar spotting maar echt naar de dag dat het doorbreekt. Best gek want spotting lijkt me toch ookal een teken dat het bms al aan het afbreken is.

Ik heb op Dpo 9 licht roze / rood alleen met afvegen op Dpo 10 krijg ik ontzettende buikkrampen maar zet het nog niet door.. en uiteindelijk op Dpo 11. breekt het echt door.

Ik vindt het een beetje een twijfelgeval.. en het maakt me onzeker, ik wist niet dat je de utrogestan ook zelf kun verkrijgen.. dan ben ik zeker bereid in overleg met mijn arts om dit zelf te betalen. Heb je er overigens baat bij gehad ?

@Gimby zeker heel onzeker !!.. ik lees dus overal dat de grens bij 9 dagen ligt.. maar of ik hier nu boven of onder zit weet ik niet zo goed :) .. en met mijn arts is het een soort ja / nee verhaal verworden.
    ik heb eind van de maand nogmaals een gesprek hierover, vandaar dat ik graag wat informatie hier wilde inwinnen.

Ik hoop voor je dat de utrogestan goed zal helpen voor je !! :) en jij ook gauw zwanger mag zijn ! hopelijk wordt de pregnyl en clomid te bespaart ! ontzettend veel succes meis !

Deel Deze Pagina