Inleiden met 37 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Gold, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Graag ervaringen van dames die zijn ingeleid met 37 weken! Weet dat het natuurlijk per lichaam verschilt, maar ben wel benieuwd..

Zelf word ik dus over iets meer dan een week ook ingeleid met 37 weken. Kindje is al wel ingedaald. Maar toch maak ik me zorgen of het wel gaat vlotten. Waarschijnlijk zit ik dan nog potdicht en heb zo'n scenario in mn hoofd dat het paar dagen wachten op inwerken van de tabletten word en uiteindelijk alsnog keizersnede omdat het niet wilt vlotten bijvoorbeeld. :)

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    mag ik vragen waarom je al zo vroeg ingeleid wordt??

Geen ervaring met 37 weken wel 38,5 week en ik had geen verweekte bmm of ontsluiting.. Het duurde daarom ook 2,5 dag voordat het effect had en werd na ruim een uur persen een ks omdat ze niet verder in wilde dalen..

Maar er zijn ook veel vrouwen die nog helemaal niks hebben maar toch snel bevallen...

3. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Door hoge bloeddruk. Medicatie slaat wel aan bij mij maar kindje is aan kleine kant en zijn bang dat de groei stagneert of omlaag gaat.

Jou bevalling is dus ook beetje het verhaal wat ik denk te gebeuren. Al kan het alle kanten opgaan natuurlijk.. Hoe kijk je terug op de bevalling als ik vragen mag? Dat het alsnog een ks werd?

4. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    ik ben ivm hoge bloeddruk ook ingeleid met 37 weken, k heb eerst s'ochtends gel gehad om de boel te verweken, 4 uur later hebben ze nogmaals gevoeld, ik had toen genoeg harde buiken ((regelmatig) en genoeg ontsluiting om de vliezen te breken. We mochten toen eerst luchen en daarna zijn de vliezen gebroken, twee uur later had ik 3 cm ontsluiting en regelmatige harde buiken die goed te doen waren, manlief masseerde tussendoor lekker mijn voeten en we lagen heel ontspannen. Ik kreeg toen een infuus met wee opwekkers en na een halfuur werden de weeen ineens pitteger, kon mijn buik niet meer ontspannen tijdens de weeen en begon automatisch te persen, de vpk haalde de gyn erbij en ik bleek volledige ontsluiting te hebben, binnen 4 minuten is toen onze zoon geboren. Kortom een makkelijke soepele bevalling waar ik erg positief op terug kijk!
    Veel succes alvast, ik heb wel van te voren homeopatische druppels caulophylum en frambozenbladthee gebruikt om de ontsluiting te bevorderen, misschien heeft dit ook wat geholpen....en zo goed mogelijk ontspannen is natuurlijk altijd belangrijk

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik twee x een ballon heb gehad wat bij mij geen effect had.. Wilde de 2de x ook geen ballon maar zo n stomme co assistent drong er een beetje op aan... Nadat ik 2 x gel kreeg ging het wel snel..
    Ik had altijd het gevoel gehad dat het een ks zou worden, misschien gek maar mijn gevoel had wel al die tijd gelijk... Maar ik wist ook dat ze niet goed was ingedaald van te voren..
    Op dat moment was het een verademing... Maar daarna was ik wel doodop! Maar je krijgt er iets moois voor terug..

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier twee keer ingeleid, bij mijn oudste met 36 weken en bij mijn jongste 37 weken. De eerste keer zat bij mij alles nog potdicht, tweede keer ook nog wel maar was mijn baarmoedermond al iets aan het verweken.
    Eerste keer drie keer gel gehad (08.00uur-13.00uur-18.00uur) en dat deed weinig behalve wat oncomfortabele kramp. Om 21.30 uur wilde ze me terugbrengen naar ed afdeling toen plots mijn vliezen spontaan braken. Drie uur later was ze er. Kort en heftig, maar prima en zonder complicaties.
    Tweede keer 1 x gel gehad om 08.00 uur wat rond 11.00 uur lichte weeen gaf. Daarom hebben ze gewacht met nog een keer gel zetten omdat ze dachten dat het zo ook al ging gebeuren. Heb nog op mijn gemak zitten lunchen in het zh (wel zenuwachtig met de gedachte dat mijn vliezen konden breken...)
    Half drie 3 cm ontsluiting en mijn vliezen geprikt. Half zes was ze er wederom zonder complicaties oid.

Twee superbevallingen dus waar ik graag nog eens voor teken (behalve dan de zh opname die eraan vooraf gaat). Had trouwens de eerste keer Hellp en de tweede keer PE.

7. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Ik word ook met 38 weken ingeleid dus volg je hier even mee voor info als je het niet erg vind. De vorige keer ben ik met 23 weken bevallen en op 1-11,2011 is ons kindje overleden ter wereld gekomen. Nu ben ik op 21 -10 uitgerekend maar ze willen me eerder inleiden zodat er wat tijd tussen de enige hopelijke gelukkige gebeurtenis en de ene van de herdenking plaats vind.

Ik was wel blij toen ze dat zeiden, ik was al aan het denken je zult net de gene zijn die 41 weken loopt....

Maar inleiden is.toch anders dan een gewone bevalling zeggen ze... De vorige bevalling ging heel makkelijk maar dat was ook een opgewekte met cytotec toch anders denk ik.

Ik vraag me.af in hoeverre ik de bevalling kan vergelijken met een gewone bevalling.

8. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Hier 2 keer ingeleid met 38 weken en super gegaan. Eerst vliezen doorgeprikt kreeg er direct weeen op eerste was er binnen 5 uurtjes en vond het meevallen zo wou ik er nog 10 en mannetje was 4500gram en 54cm bij de 2 de ook vliezen doorgeprikt. Om 9 uur en om 12 uur was hij er maar deze bevalling was wel veel heftiger maar nog goed te doen en nu bij de 3de word ik volgende week eoensdag inhlgeleid met 37.5 dagen. Dus ben benieuwd hoe. Het nu gaat lopen succes in iedergeval hoop dat je tegen die tijd. Al wat ontsluiting hebt dan kunnen ze gelijk vliezen doorprikken
    Ik jeb nu wel 2 cm ontsluiting

9. Nixx

Nixx Lid

5 mrt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ingeleid met 37+6, dat was afgelopen woensdag maar het heeft bij mij niks uitgehaald. Heb 5 pillen gekregen in de afgelopen twee dagen maar die hebben niet zijn werk gedaan. Het verschilt natuurlijk per persoon maar zeggen dat het bij 37 weken wel 3/4 dagen kan duren en dat het ook helemaal niet kan aanslaan. Maandag nog een poging...

10. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ben bij de eerste met 37 weken ingeleid ivm PE. Kreeg s ochtends een hormoonveter ingebracht( niet fijn, lijkt wel of ze m ergens om heen moeten knopen). Kreeg direct harde buiken en 2 uur later zat ik midden in de weeën, zonder wee opwekkers of zo, en om 1800 uur had ik mijn dochter op mijn buik. Het kan dus heel snel gaan...

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hier ook ingeleid, gel gekregen en 3 uur later al 6 cm!

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ingeleid met 37,6 ivm PE/HELLP, gel gekregen om acht uur 's ochtends, na 12 uur weeen 6cm ontsluiting, toen werd ik zo ziek dat er een spoedkeizersnede volgde.
    Ik denk dat inleiden zwaarder is dan 'normaal' bevallen, omdat je lichaam en dat van je kindje er nog niet aan toe zijn.

Deel Deze Pagina