Nou echt he! En dan word je gebracht en dan zit je daar met je aangeschoten/dronken kop... nee lekker is dat. Je hebt geqoon gelijk hoor ts!
Dit zou je man gevoelsmatig toch zelf als volwassen man niet eens moeten willen..! Maar daar doe jij niks aan natuurlijk. Sterkte
Nou dit meer. Wij hadden dezelfde afspraak: vanaf week 37 maximaal 2 biertjes. Maar mijn man wilde dat zelf ook bij beide hoor. Buiten het rijden: zit je half dronken bij de bevalling van je kind. Ook niet echt een tof vooruitzicht! Kom op zeg, je zult je in de toekomst nog wel vaker moeten inhouden of niet meer zo kunnen zuipen omdat je kind er is/ ziek is/morgen weer een dag is etc. Begin maar vast met de eerste stappen in het leven van een ouder En het is natuurlijk waar he, een taxi is zo gebeld maar die wil mogelijk geen bevallende vrouw meenemen. En iemand kan je brengen, maar dat wíl je helemaal niet bij zoiets belangrijks. Je wil gewoon veilig en wel met je man kunnen zijn en handelen. Lijkt mij niets teveel gevraagd!
Haha lekker in je gezicht ademen. Leuk ook als je bevalling 36 uur duurt valt ie vast in slaap naast je ''ik ben zo moe "
Sorry hoor, ik zit met verbazing je bericht te lezen. Dus alcohol is belangrijker, dan de geboorte van je kindje. Nee dat zou niet in mijn plaatje passen. Hij moet je zelf kunnen brengen naar het ziekenhuis. Een andere laten brengen! Dat is toch iets waar je niet aan moet denken. Ik ga echt voor je duimen dat hij nuchter blijft.
Ik had een tijdje geleden een vriendin die bij 37 weken haar ziekenhuis-koffertje nog niet ingepakt had, was ervan overtuigd dat het pas kon vanaf 38 weken. Gek dat sommige mensen zo overtuigd zijn dat een baby zich netjes aan de regels houdt.. Wat betreft t autorijden zou ik het nog niet zo'n probleem vinden eerlijk gezegd, hoewel ik snap dat als je niet wilt dat iemand het weet dat toch wel logisch is. Aangeschoten in het ziekenhuis is een ander verhaal, dat zou ik toch echt vervelend vinden, en hij des te meer denk ik.. Overigens als ik een collega zie tanken op n personeelsfeestje terwijl ik weet dat z'n vrouw op knappen staat zou ik ook wel last hebben van plaatsvervangende schaamte.
Als mijn zo deed had ik inderdaad iemand anders meegenomen, want dan had ik een scheiding aangevraagd. Als je toch ineens te vroeg bevalt? Daar ga je niet van uit maar dan wil je toch helemaal snel naar het ziekenhuis. Ik had zelf op het laatst regelmatig een ctg vanwege minder leven, zelfs daar hoefde ik geen bier walm naast me te hebben. Ik zou je man niks meer vragen, hem alleen nog eenmaal heel duidelijk vertellen hoe je er over denkt en wanneer hij gedronken heeft je iemand anders meeneemt en hij het wel hoort als de alcohol uit zijn lijf is.
Belachelijk dat hij nog zoveel drinkt ! Mijn man heeft 1,5 jaar niet gedronken omdat dat beter was voor de kwaliteit van het zaad. Aangezien het bij ons niet zo makkelijk gaat. Dan kom je er achter in wat voor vieze alcohol maatschappij we leven ! Voor elk excuus wordt er gezopen
Ben het echt met je eens. Al die maand hoefd de man geen rekening te houden. Dus die laatste weken moet me toch geen moeite lijken om even een pas op de plaats te doen in verband met de bevalling.
Heel simpel ja dat moet hij doen. Mijn man drinkt elke dag max 2 biertjes doordat ik door complicaties niet meer kan rijden en wij al eerder een vroeggeboorte meegemaakt hebben. Misschien je man bewust maken dat baby's komen wanneer ze willen en niet naar de klok kijken... wil je heel veel sterkte wensen je zou nu juist steun moeten hebben ipv gezeur over dat mnr niet kan drinken wat is een paar weken zonder alcohol?
Je vent zou maar dronken of met een kater bij je bevalling zijn... gatverdamme, ik zou de lucht al niet trekken, laat staan zijn gedrag op dat moment. Hier komt hij dronken het (zieken)huis niet in tijdens de bevalling hoor!
Ik ken dus serieus iemand die dit heeft gehad. Verkoskundige moest rijden want papa mocht niet meer... hoop dat zijn zoontje er later om kan lachen
Precies dit. Mijn man wilde zelf in de laatste weken niet meer dan 2 biertjes oid drinken. Helemaal stoppen hoefde van mij niet maar kom op. Ik vind het ronduit asociaal sorry dat ik het zeg.
Ik vind dat niet meer dan normaal dat je dat vraagt of hij rekening wil houden met drinken. Kom op zeg! Hij was er ook bij toen je zwanger raakte, jij hebt al bijna 9 maanden vanalles “moeten” laten, jij draagt jullie kind en gaat ook bevallen van jullie kind. Ik vind dat het dan totaal niet teveel gevraagd is. Vind de opmerkingen van de familie ook achterlijk eigenlijk. Ik was 4 weken na carnaval uitgerekend. Carnaval is echt het feest van mijn vriend waar hij een heel jaar naar uit kijkt. Toch heeft hij rekening gehouden met alcoholgebruik die dagen. Je weet immers nooit, je kan zomaar weken eerder bevallen. Mijn vriend zei wel dat er ook een kans is dat je 6 of 7 weken eerder kan bevallen, dus hij zou dan al eerder rekening hadden moeten houden. Heeft ie een punt, maar hoe dichterbij uitgerekende datum, hoe groter de kans is dat de kleine eruit wil.
Mijn man is verder heel lief hoor . Hij zou natuurlijk niet zich gaan bezatten, dat doet hij nooit. Maar meer een biertje of 5/6. En in de familie is hier nog nooit iemand voor de 40 weken bevallen (6 neefjes / nichtjes), dus die vinden vanaf week 39 een normale termijn om daar mee bezig te zijn. Onze baby is een kleintje, en is nog niet ingedaald, maar volgens mij zegt dit niets over laat bevallen, toch? Het is niet iets waar we ruzie over zouden krijgen, als ik mij er niet prettig bij voel dan laat hij het echt wel. Maar ik had natuurlijk liever dat hij en onze familie dit ook vanzelfsprekend zouden vinden en niet ‘te vroeg’.
Bij ons zijn ze allemaal overtijd gegaan. En mijn eerste meldde zich toch echt met 36+6 (ik wist niet wat me overkwam ) en was pas een paar dagen voor de bevalling ingedaald. Het zegt dus helemaal niks wat de rest van de familie doet. Om vanaf week 37 rekening te houden met alcohol vind ik niet meer dan logisch.
Mijn vriend drinkt al niet veel maar vanaf ca 37 weken stelde hij zelf voor om nauwelijks nog wat te drinken. Van mij mocht hij nog wel wat tot de toegestane limiet zodat hij idd wel zelf kon rijden.
Ik heb het mijn man ook gevraagd bij de eerste, vond hij prima. Bij de tweede was het al vanzelfsprekend niet te drinken de laatste weken en nu bij de derde is hij nu al gestopt, bijna 34 weken. Heb er niet om hoeven vragen. Is denk ik voor hem ook wennen. Ik zou het niet leuk vinden dat een ander mij naar het ziekenhuis moet brengen
Jeetje ik geef je volkomen gelijk, wat zijn die paar weken nou.. Jammer dan dat die feestjes net nu vallen, komen er vast nog veel meer de komende jaren. Ik zou niet eens boos zijn geloof ik, eerder diep gekwetst.