Kun je van je man vragen te stoppen met drinken in de laatste weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Paris91, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Je wil uiteraard dat je eigen man je naar het ziekenhuis kan en mag rijden, maar hij wil toch zelf ook wel bewust de bevalling meemaken? Met 5 of 6 biertjes zal hij niet dronken zijn maar hij zal de bevalling toch wel ietsje anders beleven dan met 0-2 biertjes. Nog maar niet te spreken over die bier lucht die je ruikt tussen de weeën door :|

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.505
    17.439
    113
    Mijn moeder beviel 8x na de 40 weken. Ik 3x. Zusje ineens met 39.3. En toen ik met 38.2. Dus familie is geen garantie

3. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Alsof je geen lol kan hebben zonder alcohol? Echt, heb met verbazing je post gelezen. En zullen de hormonen wel zijn, maar zelfs ik ben kwaad op je man en familie.. kom op zeg!

Harperhazel vindt dit leuk.
  4. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    bij de eerste hadden we op mijn uitgerekende datum een straat feestje. buren waren toen ook bijna uitgerekend en de mannen gingen na 2 biertjes over op radler 0.0. uit zichzelf! ik heb altijd gezegd, en werd gesteund door iedereen, inclusief mijn man, dat hij de enige is die mij naar het ziekenhuis hoort te brengen. bij n tweede moet je toch oppas regelen dus weten mensen het al, maar bij een eerste mag dit best nog even een verrassing blijven :)

lorreke vindt dit leuk.
  5. Tommi17

Tommi17 Actief lid

19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw

Jouw verzoek is gewoon logisch, maar misschien hij bedoelt 1 biertje of zo....
    Maar in ieder geval ik ben ook van mening dat hij wel rekening met de bevalling moet houden.

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb geen man, maar een goede vriendin die bevalpartner is. En die drinkt vanaf 36 weken niks meer. Die heeft zoiets van wil niks op mijn geweten hebben en nuchter zijn.

Het gaat niet alleen om rijden, maar ook om support tjdens de bevalling dat hij kan coachen.
    En wat als je stortbevalling zonder vk in de buurt thuis krijgt. Hij moet dan wel helder/adequaat kunnen reageren en handelen.

7. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.390
    1.285
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties.

Het is ons eerste kindje, en wij zijn de eerste uit onze vriendengroep en voetbalteam die een kindje krijgen, onze familie is dan ook de enige die ervaringen kunnen delen met ons.
    Het is voor mijn man dus ook allemaal nieuw en wennen.

Hij had geen idee dat het mij zo onzeker maakte, dat was helemaal niet zijn bedoeling. Hij gaat in ieder geval niet meer drinken.

@Beheer hier kan een slotje op. :)

spruitjes, Rosje83, Tijgertje88 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina