Hallo dames, Geheel onverwachts zijn wij zwanger van de 3de. Nu werk ik 20 uur en heb ik geen vaste dagen. Het zou handig zijn als ik die wel ga krijgen zodat ik alles met een oppas regelen. Mag en kan ik vaste dagen eisen? Liefs
Dat moet je in je cao nakijken en anders bij personeelszaken. Maar 'eisen' komt de relatie met je werkgever meestal niet ten goede. Met goed overleg bereik je meer.
Ohh zeker! Ik heb een goede manager opzich maar stel dat ze dat niet doen,willen? Ik heb van een collega begrepen dat dit wel degelijk mogelijk is alleen zijn niet alle managers hier blij mee. Ik werk in het kruidvat dus bij iedereen is dit anders. Omdat ik niet meteen naar personeelszaken wil bellen ga ik het eerst aankaarten bij mijn manager...ben nu al zenuwachtig.
je zou ook bijv. een vaste dag kunnen vragen en een flexibele gastouder zoeken. Ga iig in overleg met je manager. ( over een maand of 2 )
Wat ik van die CAO/ organisatie weet is dat wanneer je officiƫle kinderopvang hebt er vaste dagen afgesproken kunnen worden. Succes!
Ik zou in overleg gaan en vaak kun je de 'minst populaire' werkdagen wel als vaste werkdagen krijgen.
Misschien kun je met je collega's overleggen? Dat jullie samen een soort van basisrooster maken waarbij iedereen 1 of meer vaste werkdagen heeft?
ik wilde graag 2 vaste vrije dagen, maar dat kon niet....bij ons mag je er maar 1....heb dit op kunnen lossen met een constructie die wel mogelijk is.... 1 vaste vrije dag en 1 aangevraagde vrije dag dmv gespaarde uren....dat was wat betreft mijn manager ok (ik werk in de zorg) en de planning houdt hier rekening mee.... mochten we er niet aan uitkomen zal de kleine toch 1 dag in de week naar kdv gaan...wat nu niet nodig zou zijn....
Dat ligt er mede aan wat voor contract je hebt. Je kunt wel aanspraak maken op vaste dagen als jij al langere periode, vaak 3 maanden, die vaste dagen hebt gewerkt. Maar dat ligt er ook aan wat daarover in je contract en eventueel CAO staat. Of het aan te raden is voor je arbeidsverhouding om dingen te gaan eisen is weer een tweede natuurlijk. Maar theoretisch gezien kan het in bepaalde gevallen wel.
Ik begrijp uit de handtekening van TS dat de zwangerschap is misgegaan. Misschien prettig als dit topic sluit?
Oo sorry, dat had ik niet gezien! In dat geval veel sterkte gewenst TS, en inderdaad misschien prettiger als dit topic sluit.