Stonden we met ons goede gedrag vanochtend om 5 uur op Schiphol.. Onze vlucht is 24 uur vertraagd wegens weersomstandigheden, maar ze kunnen nog geen garantie geven of de vlucht morgen wel vertrekt. Als we naar het weerbericht kijken zien we dat er wind staat op onze bestemming maar niet extreem,(eigenlijk zoals altijd) morgen staat er meer wind en overmorgen hetzelfde als vandaag. Buiten de grote teleurstelling en onzekerheid of de vlucht de komende 3 dagen wel gaat zitten we natuurlijk ook met de kosten. Ik ben er al uit dat je door annulering wegens weersomstandigheden geen vergoeding krijgt. We hebben een annuleringsverzekering en een reisverzekering. Wie weet wat onze rechten zijn?
O no! Wat waardeloos voor jullie! Ik heb alleen ervaring met een staking van het vliegtuigpersoneel. Mijn schoonzus ging trouwen en er gingen steeds minder vluchten (man was getuige, dus we moesten op tijd thuis zijn), dus we gingen eerder naar huis, om zeker te zijn van de vlucht; 0,0 compensatie, ook niet voor de reeds betaalde accommodatie waar we geen gebruik van konden maken. Met welke maatschappij vliegen jullie? Ik zou toch even je verzekering bellen, ik neem aan dat er wel een bepaalde weersomstandigheid moet zijn om te annuleren. Ik zou prinscreens maken van de voorspellingen en ook van de voorspelling als je wel vliegt, als dat weinig van elkaar afwijkt of zelfs slechter is, dan moet je wel een punt hebben.
Dit is natuurlijk heel vervelend. Om te beginnen zou ik contact opnemen met de organisatie waarbij je de vakantie hebt geboekt. En daarna ook met je reisverzekering.
Ja we balen echt enorm! We hadden het plan om in ieder geval te kijken of er vandaag wel andere vluchten van en naar Boa Vista vertrekken. Goede tip om screenshots te maken van het weerbericht nu en als we wel vertrekken. Dat doen we! We vliegen met Tui, hebben al even kort iemand gesproken op Schiphol maar die kon ons ook niet zoveel vertellen. Om 8.00 uur zijn ze telefonisch bereikbaar maar we willen ons eerst even goed voorbereiden.
ja we balen echt enorm! Ze zijn pas vanaf 8.00 bereikbaar dus we willen ons echt even goed inlezen en voorbereiden.
We zien dat de vlucht van gister vanaf Boa Vista naar Amsterdam niet vertrokken is, we hebben dus het idee dat er geen vliegtuig is en dat dat de reden is van onze annulering. Een andere vlucht richting Zürich is gister wel vertrokken. De reden van de annulering gister kunnen we niet achterhalen. De vlucht van gister staat nu voor vandaag 10/11 uur gepland. Dan weten we dus zelf waarschijnlijk ook al meer.
En de vlucht vanaf Brussel naar boa Vista van vandaag is wel vertrokken. Ben benieuwd hoe en wat. Met weersomstandigheden komen ze in ieder geval niet weg! Bij thuiskomst zijn we allemaal even gaan slapen. We gaan zo bellen.
Maar kan het niet zo zijn dat het vliegtuig gisteren niet is kunnen komen i.v.m. weersomstandingheden. Dan kan vandaag het weer wel goed zijn, maar daarmee hebben ze het vliegtuig nog niet hier. En ik kan me met de komende vakantieperiode wel voorstellen dat het iets minder gemakkelijk zal zijn om een vervangend toestel te regelen. Blijft natuurlijk heel vervelend voor jullie.
dat zou idd kunnen, maar dan is het voor de passagiers gister ivm weersomstandigheden en voor ons is de reden dan geen toestel. Dat is wel een verschil in tegemoetkoming. We hebben net gebeld, ze zeiden meteen ivm de weersomstandigheden. Toen we vroegen waarom de vlucht vanochtend vanuit Brussel wel vloog én de weersomstandigheden vandaag gewoon normaal zijn wist ze ineens niet zoveel van de situatie. We gaan dus zeker een claim indienen en hebben het nodige bewijs. We wachten met indienen tot we weten wanneer we vertrekken omdat ze dat nu nog niet kunnen zeggen.
Oh wat vervelend @Luna86 en helemaal dat een vlucht vanuit Brussel wel gewoon vertrekt. Heel frustrerend allemaal, hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid.
Ik begrijp het niet helemaal. Als je morgen wel gewoon kan vliegen, dan is er toch geen sprake meer van annulering of claim oid. wel vervelend iig!
Bij vertraging van 6 of meer uur kun je een claim indienen en een schadevergoeding krijgen. Alleen niet als ze het op weersomstandigheden gooien.
https://nieuws.schiphol.nl/vertragingen-en-annuleringen-door-storm-pia/ Als je denk dat het niet erger kan.. ik zie de kans steeds kleiner worden dat wij voor zaterdag weg zijn.. laten we hopen dat we morgen alsnog kunnen maar ‘ons’ vliegtuig staat nog steeds met vertraging op Boa Vista.
Hou er rekening mee dat het niet perse om het weer op jullie bestemming gaat, maar het weer onderweg naar jullie bestemming. Mijn moeder vloog afgelopen juni vanaf Marseille naar Amsterdam. Zowel in Marseille als Amsterdam was het prima weer, echter boven en rondom Parijs was er code oranje wegens zware onweersbuien. Vliegtuig mocht daarom niet opstijgen omdat de vliegroute over Parijs was en ze niet zomaar een andere route kunnen/mogen vliegen. Uiteindelijk na een vertraging van 10 uur pas kunnen vertrekken. Hopelijk zijn jullie op je bestemming en hebben jullie een fijne vakantie.
Het was een hobbelige stijging en daling maar we zijn er! Na de vakantie gaan we nog wel een claim indienen en zien wel even of er iets uitkomt. We hebben bewijs van het weer nu en gister, en dat de vlucht een dag voor ons vertraagd was. Ook dat andere vluchten wel konden vliegen. Ze mogen met bewijs komen en dan zien we wel of we iets van een vergoeding krijgen. Die ene dag is te overzien thnx voor jullie reacties!