Hoihoi, Ben er net achter dat ik zwanger ben (sinds 2 dagen). Nu vroegen we ons af, bij wie moet je nu eerst een afspraak maken? Huisarts, gyneacoloog of verloskundige? En op hoeveel weken ga je daar dan voor het eerst naar toe? Beetje domme vraag misschien, maar jullie weten vast al meer dan ik! Als er al een topic over is hoor ik het ook graag, maar ik heb het nog niet kunnen vinden. Groetjes M
Je ha ligt aan jezelf. In principe hoef je die niet te zien. Tenzij je in een klein dorpje woont en je ha nog zelf de bevallingen doet. De vk wil je meestal rond de 8 weken zien. Vaak vinden ze het fijn als je vrij snel belt zodat zij er met hun planning rekening mee kunnen houden. De gyn. zie je in principe niet. Tenzij je vk geen echo's maakt. Dan stuurt die je wel door naar de gyn voor een termijnecho en evt. 20-weken echo. Je hoeft dus zelf alleen maar contact op te nemen met de vk.
Hai Je hoeft alleen de verloskundige te bellen (neem aan dat je in nederland woont?) Die kun je rond een weekje of 6/7 bellen en dan een afspraak maken. De huisarts doet toch niks eigenlijk. Groetjes
In verband met eventueel medicijngebruik zou ik wel de huisarts ook inlichten, dan kunnen zij het noteren en weten ze ervan af mocht je iets nodig hebben.
Ik heb het eerst aan me huisarts doorgegeven, omdat ik toen ook nog aan de anti-depressiva zat. En toen ben ik een paar weken daarna naar de verloskundige geweest, met 6 weken.
Ik kreeg in eerste instantie van de assistente van de huisarts te horen dat ik de verloskundige kon bellen maar kreeg via haar te horen dat ik naar de gynaecoloog moest met 8 weken i.v.m. medicijngebruik. Maar als jij verder gezond bent kun je gewoon de verloskundige bellen.