kun je VOOR NOD testen of je zwanger bent ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bemy, 7 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ines77

Ines77 Lid

12 mei 2007
    58
    0
    6
    zeggen dat je de avond ervoor vreselijk bent doorgezakt en nu niet moet denken aan alcohol....

Er zijn wel zwangerschapstesten die zeggen al 6 dagen voor je NOD een evt zwangerschap te meten. Weet niet meer waar, maar staat wel ergens op google. Geen garantie natuurlijk.

Succes

2. Milla

Milla Niet meer actief

Iedereen moet zelf weten wanneer ze test, ik test altijd ruim van te voren, bij mijn oudste dochter testte ik 5 dagen voor NOD positief met clear blue (niet de digitale maar de gewone)..
    Ik weet zeker dat het 9 dagen na de eisprong was want ik heb follikel metingen in het ziekenhuis gehad, en weet dus precies wanneer mijn eisprong was op het uur na zelfs ;)

De kans op een miskraam is in de derde week overigens net zo groot als in de vierde, vijfde of zesde week van een zwangerschap, dus als dat het punt is (volgens somigen hier) kun je net zo goed pas na drie maanden gaan testen!

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Tja je hebevoelige testen maar ik zou gewoon echt proberen niet te drinken en wachten op je nod

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    en over testen in de 3e week... heel vaak gaat een innesteling fout dus je kunt wel degelijk posi testen en dat je daarna ongi wordt
    Meer kans daarop dan dat het daarna na nod fout gaat

5. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik had de vorige keer hetzelfde.
    Heb toen ik dacht dat ik zwanger was (test negatief maar wist het zelf gewoon zeker) bij een bbq 1,5 roseetje gedronken en spa blauw.

Ik heb gewoon geen verklaring gegeven. Toen gevraagd werd wat wil je drinken gewoon doe maar een roseetje en een spa blauw.
    Een week later toen ik een positieve test had, hadden we kermis hihihi
    Toen gewoon wijn besteld en steeds ergens laten staan, weggegoten etc...
    hihiihi...

Nu ik een ma heb gehad weet iedereen dat we snel weer zwanger willen worden en nu doe ik er ook geen moeite meer voor om het te verbergen.

Maar als je verklaring moet geven, dan zou ik die doen van gisteren te veel gedronken, wordt nog misselijk als ik die geur ruik ;)

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mee eens; het is zelfs zo dat het in 60% van de gevallen ergens tussen de innesteling en NOD fout gaat! Da's dus veel vaker van de 10-15% na NOD....

7. Milla

Milla Niet meer actief

Als je eenmaal HCG hebt aangemaakt is het vruchtje al ingenesteld, dus als het mis gaat na een positieve test, is het geen innestellingsfout maar gewoon een vroege miskraam, aldus mijn gyn. Testen in de derde week kan dus gewoon veilig, en er is altijd een kans dat het fout gaat, die is in de derde week niet groter als in de zesde week.

Het nadeel is wel dat als je negatief test je toch nog zwanger kunt zijn omdat je te vroeg getest hebt.

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    wat je het wilt noemen vmk maar je weet eigenlijk als dit gebeurd vaak niet dat dit gebeurd
    en dat bedoel ik ermee te zeggen

Maar ze moet doen wat ze zelf wilt

9. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    En meiden alvast bedankt voor jullie leuke reacties

En die smoes van; ik heb gisteren teveel op die kan ik zeker gebruiken. Die is zeker geloofwaardig. Hahaha (grappig)

En ik ga even snel op zoek naar die testen.

En ik hou natuurlijk wel heel goed in mijn achterhoofd dat het mis kan gaan. Dat is ook de reden waarom ik, als ik zwanger zou zijn/worden het ook nog eventje's wil verzwijgen (weet alleen niet hoe lang ik dat vol zou kunnen houden, lijkt me ook zou leuk om het te vertellen!)

Nog andere smoezen zijn ook nog van harte welkom natuurlijk.
    Hopelijk zal ik er nog een paar nodig hebben?

Ook wist ik niet dat je (eitje/baby) de eerste 4 weken niet met de moeder in verbinding zat. Vind ik ook 'n zorg minder stel dat ik verkeerd zou testen. Niet dat ik me nu vol ga gooien maar als ik dan 2 wijntjes zou drinken dan hoef ik me daar niet zo druk over te maken.

Groetjes,

10. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Ellenk,

Die van jou vond ik ook super! gewoon bestellen en ergens anders wegzetten. Mocht ik zwanger zijn/worden ga ik dat zeker een keer proberen.

groetjes,

11. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    ik alweer . . .

Heb de testen op internet besteld.
    Aangezien ik heel weinig geduld heb, wil ik er zondag alvast even 'n testje aan wagen. Zit eigenlijk al te twijfelen aan zaterdag (vooral als ik dat van Milla zo lees) maar goed ik hou het gewoon even op zondag-ochtend. 8)

Ik twijfel echt heel erg, heb v/d week al een huil-dag gehad al 'n boze-dag gehad en vandaag 'n niet vooruit te branden-dag. Ook mijn (.)(.) doen heel zeer. en gaan steeds zeerder doen.? [-o<

Groetjes,

NOD 14 nov. TESTDAG 11-11
    28-25-27-25-26-26-????

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.205
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Ik wil even zeggen dat ik bij 1 dag overtijd vorige week negatief testen. En gisteren wel positief getest. Ik zou dus zeggen wacht een weekje. Ik was heel teleurgesteld dat de test negatief was (in 1e instantie), maar achteraf dus voor niets geweest.

liefs vruchtje

13. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Hey vruchtj24 mag ik vragen welke test je hebt gebruikt ?
    En van Harte gefeliciteerd natuurlijk.

Groetjes,

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.205
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb 2 keer gestest met sensitest midstream perfecte test gisteren en clearbleu. Negatieve test vorige week was eigen merk van Etos.

15. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik weet het ineens zo zeker voor mezelf (of ik hou mezelf voor de gek) maar toen ik vanochtend naar mijn (.)(.) keek schrok ik zelfs een beetje. Mijn tepelhof (noem je dat zo?) is veel lichter van kleur dan normaal en tevens ook een stuk groter! en nog altijd even pijnlijk. Ook toen ik vanochtend 'n stukje chocolade op at. krijg ik even het gevoel dat ik over moest geven ? (kan ook aan de chocola gelegen hebben!

Ik kan mezelf niet meer bedwingen hoor, ik denk dat zodra die test zullen ariveren ik meteen naar boven ren en een test doe! is die negatief dan doe ik de andere ochtend er meteen weer een!

Of mijn lichaam houd mij deze maand super voor de gek, maar ik heb het gevoel dat als ik nu niet zwanger ben, ik echt niet meer ga letten op symptonen. want dan kan ik daar echt niet meer vanuit gaan.

vruchtje: het zou natuurlijk ook aan de test kunnen liggen. Maar ik geloof ook wel dat de ene eerder posi test dan de andere.

Groetjes,

Mochten er nog leuke smoesjes zijn of betere testen laat maar weten.

16. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb getest bij 3 wk en 4 dagen en toen testte ik al posi.....dus het kan wel maar of het aan te raden is......

17. Milla

Milla Niet meer actief

Succes met testen!

18. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Dat is dan 3 dagen voor NOD. toch ?

19. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Dank je wel.

(wat is clomid ?)

20. Milla

Milla Niet meer actief

Clomid is een anti-oestrogeen pil. Het zorgt bij vrouwen die niet uitzichzelf een goede eirijping hebben (net als ik) ervoor dat er een eitje gaat rijpen. Zonder eirijping en dus eisprong, kun je niet zwanger worden.
    Clomid is dus een medicijn dat helpt om toch zwanger te worden.

Deel Deze Pagina