Hallo, Ben net nieuw bij dit forum en ik ben op zoek naar meiden die het zelfde ongeveer hebben meegemaakt als ik. Op 26 juni 2009 was ik inmiddels 41 wk en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje. Omdat ik overgewicht heb liep ik mijn gehele zwangerschap onder controle bij de gyneacoloog en zou het ook een zh bevalling worden. Ik moest mij op 26 juni melden voor een ECG van de kleine en om te kijken of er wat aan het rommelen was. De ECG was goed en in eerste instantie zou ik door mogen lopen tot na het weekend, enkel toen de Gyneacoloog inwendig onderzoek en een echo deed bleek mijn vruchtwater achteruit te zijn gegaan. Ik zou de dag erna worden ingeleid, maar er was geen ruimte op de verloskamer, dus moest ik mij binnen uur melden op de verloskamer. Snel naar huis om partner op te halen en snel naar zh. Ingeleid maar weeen werden te hevig dus een ruggeprik. na 8 uur had ik totale ontsluiting en mocht ik meepersen enkel na bijna 2 uur persen en 6 vacuumcupjes geprobeerd te hebben, kreeg ik een spoedkeizersnede enkel op het moment dat onze dochter geboren werd en de gyneacoloog weer terug mijn buik inging ging het mis, ik voelde alles wat ze deden. Dit waren helse pijnen en ik ben ook gelijk onder narcose gegaan. Later bleek omdat ik al een ruggeprik had gekregen ze geen 2de konden plaatsen voor de keizersnede want deze word anders gezet dan om de weeen op te vangen.
Vreselijk om mee te maken. Ik heb het ook gehad, ik voelde het hechten. Gelukkig werd er snel wat aan gedaan. Het was niet heel heftig bij mij maar vond het doodeng. Een meisje wat naast me lag op de kamer heeft ook heel veel gevoeld. Zij heeft ook enorm veel pijn gehad. Er moet hier ergens een topic zijn die hier over gaat, het komt namelijk best vaak voor. Sterkte! Sterkte
jeetje wat verschrikkelijk! Wat moet jij een pijn hebben gehad. Ik heb zelf ook in de ochtend een ruggeprik gehad tijdens de weeën maar bij mij konden ze het gewoon bijspuiten toen ze overgingen op een KS in de avond..Vind het eigenlijk wel vreemd klinken dan.
Ja ik snap het soms ook nog steeds niet hoe het allemaal kon gebeuren. Maar dit was het verhaal waar de gyneacoloog mee aan kwam.
Bij mij hebben ze ook gewoon bij gespoten, de ruggeprik had ik om 16:30 gehad en om 21:00 was er nog niets veranderd (geen cm bijgekomen) en werd het een ks. De anesthesist spoot extra bij, toen maakten ze een proefsnee. Ik voelde dat nog een beetje en toen kreeg ik nog een beetje bij. Pas om 5:30 `s morgens ging ik het voelen en was de verdoving uitgewerkt. Ik vind het ook een beetje een raar verhaal, de anesthesist zei wel dat hij ging proberen of het lukte en anders werd het een ks onder narcose.
Ik heb dit ook meegemaakt. Het schijnt best nog vaak voor te komen dat een ruggenprik ' net niet helemaal lekker zit' werd mij verteld. Tja, lekker dan... daar mogen we het mee doen! Ik heb mijn KS dan ook als best traumatisch ervaren, en ik hoop deze keer vaginaal te kunnen bevallen. Al vind ik die gedachte ook doooooddddeng....
Wat een nare ervaring !! Ik had ook al een ruggeprik gehad om de weeen op te kunnen vangen, maar heb een nieuwe ruggeprik gehad voor de keizersnee. Ik snap niet goed waarom je geen nieuwe heb gehad, mij werd gezegt dat dat moest dat het ook een ander soort ruggeprik was. Ik zou er zeker nog eens op terug komen met de gynacoloog als ik jou was en ze laten uitleggen wat er gebeurt is en waarom en hoe dat evt een volgende keer voorkomen kan worden.
Wat een naar verhaal! Dat er twee soorten ruggenprikken zijn, klopt wel. Mijn zoon is met een geplande keizersnede ter wereld gekomen en toen werd mijn onderkant volledig 'lamgelegd'. Mijn dochter is op de natuurlijk manier ter wereld gekomen en daarbij heb ik een ruggenprik gevraagd om de weeën op te vangen. Het verbaasde me dat ik gewoon mijn benen kon bewegen, en toen werd mij inderdaad uitgelegd dat het een ander soort ruggenprik was. Maar dat je pijn hebt geleden kan er bij mij niet in, ik moest na mijn bevalling flink gehecht worden en dat hebben ze verdoofd met diezelfde ruggenprik door simpelweg nog wat bij te spuiten. Groetjes, Wendy
Ook ik heb twee ruggeprikken gehad; één om 14.00u omdat ik kapot ging van de rug- en beenweeën (met zenuwpijn, vanwege een hernia) en om 22.30u heb ik die voor de keizersnede gehad. Die moest dieper, dus een nieuwe prik. Ik heb niks gevoeld van de operatie, maar de prik schoot wel omhoog bij me: ik was vanaf mijn onderkaak verlamd en kon ook amper meer ademen. Héél eng, omdat ik niet van te voren wist dat dat kon gebeuren. Heb echt liggen denken dat ik dood ging.... Maar goed: ik ben er nog, alles is goed gekomen, en we hebben een mooie gezonde zoon! Maar ik vind de verhalen van 'ruggeprik kon niet, want had er al één gehad' dus vreemd, want bij mij (en anderen) kon dat gewoon wel. Ook het bijspuiten snap ik niet; de opearteiprik moest dieper, dus vandaar dat er opnieuw geprikt werd. Hoe zit dat dan bij bijspuiten?
Ik ben niet bevallen dmv een keizersnede, maar op de natuurlijke manier, en ik moet zeggen.....dat hechten heb ik ook allemaal gevoeld Ik heb alles gevoeld, van de naald erin, tot de draad aantrekken etc. Ik lag het gewoon uit te gillen daar, maar ik kreeg de mededeling dat ik stil moest blijven liggen, anders zou ik binnenkort weer terug zijn met klachten daar beneden.....brrrrr...... Algehele narcose zou mij ook wel fijn lijken
Dat met dat verlammende gevoel heb ik met me eerste gehad. Hij schoot ook te ver door en idd je denkt dat je stikt. Heb er tot me laatste bevalling een trauma aan over gehouden. Die ging veel beter ondanks het weer een ks werd. Ben trouwens toen onder volledige narcose gebracht raakte echt in paniek. En wist ook niet dat dat kon gebeuren. Nu met me dochter zijn we met weeenmiddelen begonnen en de ontsluiting zetten niet door. Heb ook ruggenprik gehad voor de weeen. Maar dus omdat het niet opschoot als nog een ks gehad.
Ik kijk er nog best wel van op hoe vaak het toch fout gaat. Mijn partner en ik zijn aan het nadenken voor een 2de kindje,( Je moet het geluk hebben dat het weer gaat lukken, want het is een geschenk als het lukt) maar aan de ene kant houd de vorige bevalling mij een klein beetje tegen. ik zou bij een volgend kindje boven de 3000 gr weer een KS krijgen en mocht dat zo zijn hoop ik op een geplande.
Heel herkenbaar! Ik voelde de snee die ze zette! Dus ik riep; Ik ben niet goed verdoofd! Zegt die Gyn: ja ik heb net getest en toen zei je niks... Dus ik zei: je bedoeld die kleine prikjes die je gaf, ja die voelde ik wel maar ze hadden gezegd dat je wel wat kon voelen dus ik dacht dat dat het was! Ondetussen kreeg ik wat meer verdoving ingespoten... Maar ook dat was op een gegeven moment niet meer voldoende en heb gevoeld hoe ze aan het hechten waren, dus uiteindelijk nog wat erbij gekregen en toen ging het wat beter.... Ik was overigens al erg suf door de bevalling (zelf al meer dan een uur bezig geweest met persen) dus als dat niet zo was geweest had ik waarschijnlijk nog meer gevoeld... Ook ik had al van te voren een ruggeprik gehad en daar hebben ze de verdoving doorheen gedaan maar achteraf heeft hij dus waarschijnlijk niet helemaal goed gezeten! Overigens kon ik al op de uitslaapkamer mijn benen enz gewoon weer bewegen!
Nou Wenniepenny, ik kon mijn benen niet bewegen.... en heb geen ks gehad maar ruggeprik omdat de ontsluiting niet vorderde... Lijkt trouwens supereng om iets te voelen van de KS. Die uitbreiding naar boven heb ik ook gehad maar tegen mij zeiden ze dat dat niet kon en ik me geen zorgen moest maken. Kwam er pas maanden later achter dat t wel kon en heb me dus maanden een angsthaas en aansteller gevoeld. Veel sterkte allemaal met verwerken van deze trauma's!
Ik had bij mijn oudste een ruggeprik gehad omdat de ontsluiting niet vorderde en ik vol aan de wee-opwekkers lag.Ik kon wel mijn benen bewegen. Bij 9 cm bleef de ontsluiting hangen en kreeg ik een spoedks . De ruggeprik werd bij mij opgetopt en daar gingen ze.....ik heb behoorlijk wat gevoeld van deze ks! Niet het snijden zelf, maar wel enorm pijn van het trekken en duwen op mijn buik...vooral in de schaamstreek! Helaas konden ze hier niks meer aan doen, zei de gyn, ze moesten door! Met de 2e was het een geplande ks en dan krijg je idd een andere ruggeprik...een spinaal. Dan voel je echt helemaal niks en je kan ook je hele onderlijf niet meer voelen en/of bewegen!
jeetje meiden wat hebben jullie traumatische dingen mee gemaakt met het voelen van de keizersnede hier echt niks gevoeld ik heb 2 maal keizersnede gehad en hier word er gewoon geknepen als je dat niet voelt dan pas gaan ze snijden en vragen ze wel 100x of je nisk voelt hier gat het echt altijd goed en hoop het ook nooit mee te maken word er nu al bang van als ik er aan moet denken zeg brrr
Wat een naar verhaal. Lijkt mij vreselijk te moeten mee maken. Maar wat raar dat ze zeiden dat een 2e ruggenprik niet kon. Ik had ook een ruggenprik tijdens de weeën gekregen. Deze was wel niet goed gezet, werkte niet voldoende. Voor de keizersnede kreeg ik een nieuwe ruggenprik. Volgens mijn gynacoloog was dat ook nodig omdat dit een andere ruggenprik is en op een andere plaats wordt gezet.
Wat vreselijk. Ook wel vreemd, ik heb een ruggenprik gehad om de weeën op te kunnen vangen. Dit was om 20:00 en om 4:00 een andere voor de ks omdat die weer anders is of zo.