Hoe zit het met sporten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lobj, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lobj

lobj Actief lid

27 jun 2007
    270
    0
    0
    o-vl
    heey

Nu ik zwanger ben weet ik niet hoe het verder moet met sporten. Ik ben namelijk een dansleraares en doe het héél graag, ik duik ook en ik weet niet of ik er nu al even mee moet stoppen. Of kan het nu voorlopig nog geen kwaad? Of zou ik het beter wat rustiger aan doen?

Xx.

2. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Kan echt nog geen kwaad hoor. En later in je zwangerschap ook niet. Zolang je zelf nergens last van hebt is alles goed. Het enige wat je in je zwangerschap niet mag is echt je conditie gaan verbeteren en dus zwaarder trainen als normaal.

3. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    M'n nicht was professioneel balletdanseres en heeft gewoon doorgedanst t/m 26 weken. Daarna niet meer elke dag maar 3x in de week, en natuurlijk geen voorstellingen meer ivm de dikke buik. Maar als je gewoon geen rare breakdance-bewegingen maakt kan het echt geen kwaad hoor!

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toevallig afgelopen week nog gelezen in het boek : het grote wonder.
    Als je gewend bent te sporten, kun je dat meestal tot bijna aan het eind gewoon doordoen.
    Maar mocht je toch twijfelen, gewoon even de verloskundige bellen.

5. lobj

lobj Actief lid

27 jun 2007
    270
    0
    0
    o-vl
    OK iedereen bdankt! :D

Neeh hoor bracke dance is er nie bij hoor voor mij ;)

Ik zal dus blijven verder sporten zonder me constant zorgen te maken ;)

Xx.

Lobj

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Zolang je je er prettig bij voelt. Ik rij paard maar ben met 17 weken gestopt omdat mijn buik niet meer prettig aanvoelde met rijden. Er zijn mensen die rijden door tot ongeveer aan de bevalling dus het kan wel, zolang je je er maar goed bij voelt.

7. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb met de eerste gewoon doorgedanst totdat ik moest bevallen, ik stond op maandagavond nog te dansen, was om 23.00 thuis, douchen en mijn bedje in...volgende morgen om 10.30 was de kleine geboren :D
    Het is maar net hoe je jezelf voel.

Succes ermee!

8. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    dansen is geen enkel probleem, maar duiken wel ivm het drukverschil. Ik weet niet vanaf welk moment het niet meer mag maar volgnes mij is dat al heel snel.
    Misschien even navragen bij de verloskundige!

groetjes, Mayke

9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Van de bibliotheek had ik een boekje gehaald over sport tijdens de zwangerschap, geschreven door die man van dat tv programma "nederland in beweging" (ik weet niet meer hoe hij heet). Is een dun boekje, dus snel veel info.

Een paar van de tips uit dit boekje aangevuld met de adviezen van de instructrice van ons sportcentrum:
    - Sporten is enorm belangrijk tijdens zwangerschap voor je doorbloeding en daarmee voor de voedsel- en zuurstoftoevoer van je baby.
    - Het is belangrijk om een goede conditie te hebben als je moet bevallen, want dat is topsport. Met een goede conditie herstel je bovendien sneller.
    - Zorg dat je hartslag niet te hoog wordt (niet boven de 140 geloof ik). Wat een gezonde hartslag is, is tijdens je zwangerschap niet meer nauwkeurig vast te stellen omdat je een paar liter bloed meer hebt dan anders. Het is zwaarder voor je hart om dat allemaal rond te pompen. Dus rustig aan bij de cardio-oefeningen.
    - Zorg dat je lichaamstemperatuur niet te veel stijgt. Je kunt zelf wel zweten e.d. om af te koelen, maar je baby niet.
    - Voldoende drinken bij sporten
    - Geen contactsporten, liever niet paardrijden, absoluut geen trilplaten
    - Aanraders: zwemmen, fietsen, wandelen. Je baby schommelt lekker in slaap bij de regelmatige bewegingen van fietsen en wandelen.

Gezien dit rijtje is dansen geen enkel probleem, volgens mij.

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    geen probleem.
    zoalng je jezelf er nog goed bij voelt, gewoon lekker dorrgaan ;)

11. lobj

lobj Actief lid

27 jun 2007
    270
    0
    0
    o-vl
    Jah, maar duiken is in een zwembad he . het zijn treiningen en af en toe is in open zee, maar dat ga ik indd niet doen tijdens mijn zwangerschap

Iedereen bedankt!

Xx.

12. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Zelf ben ik aerobicinstructeur en werd er moe van dat ik mezelf moest inhouden tijdens de lessen. Want dat is wat je leest in de boekjes (van oa Karl Noten). Ik heb het gisteren aan mijn VK voorgelegd en haar antwoord was, gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. Springen en specifieke buikspiertrainingen zijn wel af te raden. maar verder vooral genieten van het sporten (dansen) zolang het goed gaat.

13. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Iemand ervaring met body jam en body combat? Dat doe ik erg graag namelijk. Ik weet dat ik geen rechte buikspieroefeningen meer moet doen binnenkort, maar schuine mag wel heb ik begrepen. Zou het leuk vinden om te horen hoe lang anderen met dergelijke bewegingslessen zijn doorgegaan.

Lientje

14. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Body Combat is met springen, maar die oefeningen kan je altijd low impact uitvoeren (dus altijd met 1 voet aan de vloer blijven) Body Jam is meer dansen en dat is perfect zolang je maar niet springt. Met springen belast je je lichaam namelijk 3 x zwaarder dan wanneer je niet springt en dat is niet echt goed wanneer je banden aan het "weken" zijn. Let ook goed op draai bewegingen, door die wekende banden kan jij je makkelijker verstappen.

Gewoon blijven genieten en hoe beter jou conditie voor de bevalling hoe sneller je ook weer zal herstellen.

Deel Deze Pagina