sorry de titel is misschien een beetje raar. ik wil de niet voor een baas werkende vrouwen niet beledigen maar weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven. ik heb eens ergens gehoord dat er een toeslag bestaat voor "huisvrouwen" . ik loop er zelf over na te denken om fulltime huismama te worden, maar financieel is dat best pittig. kan iemand mij vertellen hoe hoog die toeslag is en hoe ik het kan aanvragen? liefs doris
weet zo ook even niet meer hoe dat heet maar dat ligt rond de 170 per maand verder gaat bij mij iig mijn zorgtoeslag omhoog, kindertoeslag is hier hogen dan met werk en verder heb je nog kinderbijslag en dat noem ik meestal mij loon haha hoeveel dit allemaal is ligt aan het loon van je partner niet dat jullie nu denken dat ik de kinderbijslag opmaak...kinderen krijgen hier netjes een spaarrekening
ongv 160 euro en het is gewoon de algemene heffingskorting die je niet gebruikt...het is trouwens per maand dus ong 1900 euro per jaar...maar je kunt kijken bij de belating op hun site... het is wel zo dat je die alleen krijgt als je samen met je partner aangiften doet... succes
dus de kinderbijslag krijgen ze van jou op hun spaarreking das loyaal van jou! mijn moeder kocht er vroeger kleding van....en de rest van de zooi die wij moesten hebben om kind te zijn...ik weet nog niet wat ik er mee ga doen...maar had er ook nog niet over na gedacht
Wij krijgen zelf 183,-(dacht ik uit mn hoofd) per maand van de belasting omdat ik niet werk..Weet niet of dit bedrag vast is of inkomens afhankelijk..Dit kan volgens mij alleen aangevraagt worden als je fiscaal partner van elkaar bent.. en heet heffingskorting..heb even een stukje voor je opgezocht.. Als u vóór uw huwelijk al samenwoont én fiscale partners bent, heeft de partner met weinig of geen inkomen tijdens het samenwonen ook al recht op uitbetaling van de algemene heffingskorting. Na uw huwelijk blijft deze partner hierop recht houden. Trouwen heeft dan geen gevolgen voor het uitbetalen van de algemene heffingskorting. U moet wel in 2007 meer dan 6 maanden dezelfde fiscale partner hebben. Je moet maar even kijken op de site van de belastingdienst...Of even bellen met de belastingdienst en je situatie uitleggen...Ik hoop dat je hier wat aan hebt... Groetjes San
Goed zeg! Ik koop mezelf vaak wat leuks van de kinderbijslag ...hahahah...zoonlief zn kledingkast puilt uit.... slecht he....
Ik krijg nu 190 per maand omdat ik de eerste maanden van dit jaar niets heb gehad. Volgens mij kijken ze ook naar het inkomen van de partner, als de jouwe veel verdioent krijg je minder heffingskorting. Kinderbijslag gaat hier ook op aan kleding enz...
Mijn kind krijg ook een spaarrekening waar die dan pas kan aankomen als hij uit huis gaat.. dan heeft ie een aardig zakcentje
ik heb op de site gekeeken maar kan het niet echt vinden waar moet ik naar kijken? hoe noemen ze dit soort belasting
ik krijg het ook en is wel afhankelijk van je inkomen hoeveel. max is 183 euro meen ik. ik werk partime en me partner fultime. doen samen aangifte en sinds we een koophuis hebben krijg ik ook meer.
kijk even bij financiele vragen in de lounge.. Ik heb de vraag over algemene heffingskorting maandag aan lientje gevraagd..
als je het per maand wilt ontvangen moet je een verlopige teruggaaf aanvragen. dit kan op de site van de belastingdienst en dan kies je voor verlopige teruggaaf 2008 . als je dit niet doet krijg je het geld ook wel alleen dan eind van het jaar in een keer
Moet je getrouwd zijn of is alleen fiscaal partners ook genoeg? (wij hebben samen een koophuis doen aangiftes altijd samen dus zijn fiscaal partners)
Fiscaal partner is voldoen..als je samenwoont en vervolgens gaat trouwen loopt het ook gewoon door...
Zeg, als ze de koopkracht van de Nederlanders omhoog willen krijgen, mogen ze best wel wat meer bieden dan die lousy 160,- Wat weinig zeg! En dan maar klagen dat er zoveel tweeverdienders zijn! En die christelijke partijen met hun family values... Pffff...