Kun jij naaien? ik heb het opgegeven!

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb het ook opgegeven..
    Heb nog een zo goed als nieuwe PFAFF in de kast staan.. misschien 2 keer gebruikt..

Nieuwwaarde was meer dan 350 euro..
    Dus als iemand intresse heeft hier..

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    :) :) sorry hoor, ik kom even niet meer bij van 't lachen, je beschrijft het erg leuk! :) :)

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik wil ook op naailes! :) Weet iemand een adresje in Amersfoort e.o en hoeveel betaal je eigenlijk voor les?

4. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    hahaha, moet echt lachen om je verhaal Pluk! Zie het helemaal voor me met die broek hahaha!
    Ik zit zelf nu ook op naailes en vind dat erg leuk. Ben redelijk handig en eigenlijk altijd bezig geweest met handwerken. Nu ik een dochter heb, heb ik mijn muze helemaal gevonden ;)

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Pluk als je je draadje niet door de naald krijgt moet je misschien een bril :rolleyes:
    Ik heb dus een borduurmachine en maak er hele leuke dingen mee, is computer gestuurd.
    Maar zelf kleding maken? nee mij niet gezien, ik heb het op school wel gedaan.
    Vandaag de dag koop je zulke goedkope kleding, daar kun je niet voor zitten te naaien ;)

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.485
    113
    Hey die techniek gebruik ik ook :) en dan het liefst zoveel mogelijk draad gebruiken zodat je heel vaak door de gaatjes kunt, als de knoop dan niet goed zit dan duurt het nog jaren voordat al het draad er weer uit is :)

Grapjas, ik heb lenzen -9 in :) :) :)

Wel leuk om te zien dat er heel veel dames zijn die wel plezier beleven aan iets wat voor mij geheel frustrerend is 8)

Groetjes Anita

7. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Hey die techniek gebruik ik ook :) en dan het liefst zoveel mogelijk draad gebruiken zodat je heel vaak door de gaatjes kunt, als de knoop dan niet goed zit dan duurt het nog jaren voordat al het draad er weer uit is :)

[/quote]

:thumup: wwwwahahahahahahahahahahahah
    mmmm.. toch herkenbaar!

8. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Mijn moeder kon fantastisch naaien, ze maakte echt alles (inclusief 4 kinderen hihi :D ) en heeft met engelengeduld geprobeerd om het mij te leren, maar ik ben nooit verder gekomen dan een simpel rokje met elastiek. Het lijkt me wel leuk om het weer een keertje op te pakken.

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @mariebel en TS, een goede raad voor als je wilt leren naaien. Koop een goede (en dus een dure) machine. Al die kijkshop/lidl/aldi troep werkt niet.
    Juist dan krijg je een hekel aan naaien en kom je de problemen tegen waarover TS het heeft.

Ik heb ook tig jaar lopen rommelen met goedkopere of gekregen machines, tis dat ik niet opgeef en een engelen geduld heb. Wat een ellende, heb werkelijk een keer mijn naaimachine van de tafel geduwd, zo kwaad was ik.

Heb nu een Elna van 600 euro, had ik dat maar 20 jaar eerder gedaan, zoeft overal doorheen, nooit stof die muurvast zit. Maakt niet uit of ik leer, rekstof of gladde stof heb. Zelfs een bijna blinde krijgt de draad door de naald (zit een handigheidje op, je hoeft niet eens te kijken).

Ik heb ook een lockmachine van Elna, behalve dat het handig is en je zo geen dingen dubbel hoeft te naaien, kun je er ook leuke dingen mee doen die met een naaimachine niet kunnen.

10. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    een dure naaimachine is niet nodig hoor, er zijn genoeg goede goedkope machines, voor een lockmachine zou ik wel een goed merk nemen zoals bernina.
    Maar als je meer wilt weten over zelf maak mode etc etc, kijk maar eens op sancho, staat vol info, gebruikerservaringen etc etc

11. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Als er iets vermaakt/gemaakt moet worden, schakel ik mn moeder in!
    Heb gister een stofje gekocht voor het hemeltje van het wiegje, die ga ik proberen zelf te maken :D
    Ziet er op het ook niet zo moeilijk uit, maar waarschijnlijk dat dat best nog tegen gaat vallen ;)
    Ach, als het echt niet lukt dan heeft mn moeder nog meer te doen ;)

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik heb een opleiding gevolgd in het maken en het ontwerpen van kleding, dus ik kan wel naaien ja!
    Ik wilde dus m'n eigen trouwjurk gaan maken, houd m'n peperdure naaimachine ermee op! grrrrr Dus maar wat gekocht en naaimachine laten maken....

13. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hier nog een naaister. Vorige week een stapel stofjes van Bizzkids ingeslagen. Daar kan ik nu lekker mee aan de slag. Ik heb pas een Pfaffnaaimachine gekocht. Nou, die naait echt als een tierelier. Dure machine is op zich niet echt gelijk nodig, maar ik merk toch echt wel verschil hoor.

14. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Weet je wat 't is met goedkopere naaimachines ze gaan toch iets eerder stuk en je kan er minderlang mee doen als je de smaak te pakken krijg aldus mijn lerares ;) De duurdere machines hebben gewoon meer opties steekmogelijkheden en dat soort dingen. :) Ik heb een oude singer uit 1976.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.485
    113

Dus als ik mijn lensen uit zou doen (wat resulteert in een bijna blinde ;) ) dan zou ik de draad er nog in moeten krijgen.

Mijn moeder maakte ook altijd wel kleding voor ons maar nu niet meer sinds ik bij haar naaimachine in de buurt ben geweest :rolleyes: ( het ding doet het dus niet meer)

Groetjes Anita

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Tis onvoorstelbaar, maar inderdaad.
    Je moet het draadje achter een haakje leiden en dan n hendeltje naar beneden halen en dat zorgt ervoor dat de draad door de naald gaat.
    Enige wat je dus moet kunnen is die draad achter t haakje leiden, geen mega groot haakje maar vele malen groter dan zo'n klein gaatje in de naald.

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    En niet alleen dat, die uitgebreide mogelijkheden.
    Sinds ik een goede naaimachine heb heb ik nog nooit problemen gehad met de naald en stof die muurvast in elkaar zaten. Goede naaimachines naaien gewoon alles, maakt niet uit of t een paar lagen leer of spijkerstof is, het zoeft er gewoon overheen.

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben er gewoon nooit aan begonnen.
    Ik heb op een heel strenge basisschool gezeten waar de meisjes handwerken kregen en de jongens in dezelfde tijd extra gingen rekenen of erger nog .. buiten gingen slagballen.
    Hoe oneerlijk!
    Toen heb ik al besloten dat ik als ik later grot zou zijn nooit maar dan ook nooit zou gaan breien, haken, naaien etc. :)

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @hanna1974, toen ik je antwoord las dacht ik, tjee, die zal wel oud zijn dan, staat er 33.
    Ben ik ouder maar heb dat dus nooit mee gemaakt.
    En ik heb ook op een strenge basisschool gezeten.

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Chrisje, tja erg eigenlijk he, dat dit toen nog bestond.
    Ik denk eigenlijk dat nu de meisjes daar nog steeds handwerken krijgen :)
    Zo snel verandert daar iets niet.

Deel Deze Pagina