ppff ik kan net een knoopje aan naaien zonder in mijn vinger te prikken, voor de rest heb ik mijn moedertje
Ik wil eigenlijk een nieuw naaimachine kopen maar zit heel erg te twijfelen want goed koop is anders maar ik wil ook gewoon een goede waar ik gewoon mee door kan. Welke hebben jullie?
koeky, kijk eens op de sancho site, en dan onder de machine ervaringen etc, staat een heleboel advies etc
Ik heb een Pfaff gekocht. Had eerst een Singer, maar merkt toch echt het verschil. De Singer danste steeds van mijn tafel af en de draad zat vaak vast in het spoelhuis. Nu met die Pfaff heb ik dat helemaal niet. Tja, als je het geld hebt en je weet zeker dat je meer gaat naaien, dan zou ik toch voor een duurdere gaan.
Ik heb een paar hele mooie gezien. *zucht* maar valt sowieso buiten 't budget want das een alles in een hahaha.
Ja dat is 't ook ik wil 'm zoooo graag maar ik kan er ook een auto bij kopen voor dat geld wel een kleintje maar toch
een alles in 1 is ook niet alles hoor. Maar een pfaff is supergoed en een bernina locker is geweldig!, Die heb ik nu sinds 2 jaar, en geweldig! Maar mijn elna naaimachine doet het ook fantastisch, en die was niet duur.Nu ben ik aan het sparen voor een borduurmachine, dus dat duurt nog even hh
Borduur heb ik dus al maar die nieuwe brother ahhhh wat een mooi ding! Ik kwam er gewoon achter dat ik een nieuw naaimachine moet toen ik op 't naaimachine van m'n lerares werkte die had ik gewoon onder controlle. Met deze singer heb ik niet altijd de snelheid onder controlle en van de week werd ik er zo moedeloos van dat de meiden van de naaiclub echt zo zaten te kijken van nou nou nog ff en 't pendaal doet 't nie meer hoor ja stom ding deed echt niet wat ik wilde. Uiteindelijk deed ie 't wel. Maar ben toch 30 minuten bezig geweest met stellen en proberen.
@joepies, weet niet wat dan niet duur is voor een Elna. Maar ik heb dus een Elna (nieuw gekocht) en was 600 euro kwijt, ik vind t toch best veel. Ik heb ook een locker van Elna, ook rond de 600 euro. Ben erg tevreden over beide.
heb ook een pfaff, en vind het een superding. ben ooit op naailes gegaan 1 avond per week en zodoende wat extra bijgeleerd. maar het moet wel in je zitten. heb voor mijn dochter altijd heel veel kleding gemaakt. en het is ook wel handig met kinderen die buitenspelen en nog wel eens ergens aan blijven hangen enweer met een scheur thuiskomen
Hier komt een nieuwe! Mijn oudje is zojuist overleden. Lekker handig ook. En dat vest wat ik aan 't maken ben gaat ook de prullebak in. I'm so not amused vandaag. Gaten vallen in de stof en denkt dat stomme apparaat ook nog eens nou weet je wat vandaag ga ik er 1 uur overdoen om je spoeltje op te winden en dan lukt 't nog niet. En halverwege je les stop ik met naaien, nou ja naaien doet ie nog maar ik transporteer je stof gewoon niet meer. grrrr lekker productief geweest NOT!
Oooh Koeky, das balen.... Denk je dat ie nog gerapreerd kan worden? Ik heb trouwens ook een borduurmachine en ik doe er nopes mee, ga hem ook nog maar niet wegdoen ( was een verjaardagskado, afgelopen 2008 ). Het is trouwens geen nieuwe maar een tweedehandse. Verder heb ik eigenlijk mijn zinnen gezet op een coverlock, maar aangezien ik nu in een naaidip zit ( al maaaanden ) en ik voorlopig geen geld heb, parkeer ik die wens maar even ergens. Mijn grote hobby momenteel is kruissteek borduren met de hand ( erg he, heb ik een borduurmachine, ga ik borduren met de hand ).... Ik hoop dat je machine het snel weer doet Koeky, en idd balen als jij wel wilt maar je machine niet.. Groetjes,
Ben al tijdje aan 't nadenken over een nieuwe. En vandaag toevallig wezen kijken naar een nieuwe. Deze is al 32 jaar oud dus hijs denk gewoon echt op nu. En ik ben er achter na achter de naaimachine te hebben gezeten van mijn lerares dat ik toch beter met een computergestuurde om kan gaan dan met een mechanische
O ja, computergestuurde zijn heerlijk. IK heb de Brother innovis 200, heerlijke machine. Blinde ritsen naai ik nu zonder problemen. Ik heb hem toen bij matri gekocht online, heerlijke winkel... Succes, Sewgirl
Ja heb jij die innovis! Daar zat ik dus naar te kijken en ook naar de NX 200 de voorloper van die innovis! Maar kep ook een mooie Janome gezien Moeilijk Moeilijk!