Ik kan gelukkig heel goed met mijn man praten, over alles. Hij begrijpt het ook meestal wel en komt maar zelden met van die typische mannen-reacties (als in: dat hij wel ff de oplossing heeft voor waar ik dan ook mee zit). Hij merkt het ook altijd als ik ergens mee zit en zorgt vaak dat ik even bij hem uithuil als ik ergens mee zit. Gebeurt bijna altijd in bed; dan ga ik malen. Dat merkt hij meteen en dan trekt hij me tegen zich aan, zodat ik even kan huilen en dan ben ik het weer kwijt. Soms wil ik iets nog niet hardop zeggen bijvoorbeeld, dus dan moet hij er echt een beetje over doordrammen en achteraf ben ik daar altijd wel blij om
ik kan alles eerlijk zeggen tegen mijn man, en hij doet ook echt zn best om alles te begrijpen, maar kan dat gewoonweg niet altijd. Voor bepaalde dingen heb ik 2 vriendinnen waar ik alles mee deel. Heb er wel meer natuurlijk, maar deze 2 kan ik dag en nacht bellen als het moet.
Ja, ik kan alles bespreken met mijn man en krijg een knuffel of advies als het nodig is. Soms is het al genoeg dat hij gewoon even naar me luistert. Het praten met hem helpt mij mijn dingen te relativeren. Als ik een dag heb dat het niet lekker loopt, allemaal beren op de weg zie of me een dag depri voel. Dan bel ik hem even. Dan kletsen we een paar minuten en lukt het me wel om in beweging te komen of om minder beren op de weg te zien. Hij luistert naar me, wordt er nooit boos over of kletst er nooit over heen. Ook al snapt hij soms geen snars van, omdat hij dat soort gevoelens zelf nooit heeft.
ja hier wel, maar zodra het eenmaal besproken is dan word er vervolgens nooit meer naar gevraagd en dat is dan wel een beetje jammer
praten gaat wel goed.. maar het begrip is anders.. ik ben pas ons kindje verloren na 17 wekn.. en heb deze week mijn hond moeten laten inslapen.. het valt me heel erg zwaar..en mijn vriend is veel luchtiger dan ik ben daarin... ik kan erg gaan malen over dingen en me dan erg alleen voelen.. hij voelt ook wel verdriet maar toch op een ander niveau als dat ik doe... denk dat vrouwen ook veel gevoeliger zijn..
Ik kan heeel moeilijk over mijn gevoelens praten, dus mijn antwoord is nee.... We proberen er nu wel aan te werken.
Ligt eraam hoe zijn pet staat, maar over het algemeen wel. Vriend heeft ADD en heeft de laatste weken veel 'buien', noem ik het maar. Hij werkt de ballen uit zijn broek (doet hij zelf) en is hierdoor erg moe. Dit heeft zn weerslag op ons, omdat hij geen info kan verwerken op zo'n moment. Alles is dan al snel te veel. Op zo'n moment hoef ik het niet in mijn hoofd te halem met hem te willen praten, daar heb ik dan alleen mezelf maar mee. Als hij lekker in zijn vel zit, praten we dagenlang overal over. Lekker op het terras of samen in mijn vensterbank (kan hij roken als het slecht weer is, gelijk bij het raam). Dat is echt ons plekje. Gelukkig heb ik een hele brede vensterbank, haha.
In ieder geval voor zover ik daar behoefte aan heb ja, de echte diepe dingen voel ik toch geen behoefte aan om te delen eigenlijk.
Ik kan met mijn vriend overal over praten. Depressie,angsten,noem het maar op,het is geen probleem. Maar..ik voel me altijd zo ontzettend schuldig als ik me rot voel t.o.v hem. Ik hou liever mijn mond dicht dan het hem te vertellen als het niet gaat. Dan doe ik gewoon net alsof er niets aan de hand is en lach maar vrolijk. Mijn vriend heeft er geen problemen mee als ik hem vertel dat ik me rot voel maar ik wil hem niet verdrietig maken. Liever één persoon verdrietig dan twee. Terwijl hij het best kan hebben
Nee, ik vind niet dat wij goed kunnen praten. Ik herken trouwens heel veel in het gedicht dat hierboven geplaatst is! Ruziemaken kunnen we trouwens ook niet... doen we wel, maar draait altijd uit op alleen maar verwijten en dreigementen (als in: relatie verbreken e.d.). Daarom probeer ik ook altijd om 'ruzie' te voorkomen!
wij kunnen open en eerlijk met elkaar praten. Over alles eigenlijk. soms doen we wat lacherig over iets wat de ander zegt, en als dat niet gepast is, kunnen we dit ook zo aan elkaar zeggen. Uiteraard heb ik nog een buitenstaander om over mijn vriend te zeiken
ja wij kunnen echt overal goed over praten, wij praten ook heel graag eigenlijk, we gaan soms extra een uurtje eerder naar bed zodat we lekker tegen elkaar aan kunnen liggen en lekker te praten, ook over de niet leuke dingen... ( in bed praten vinden we fijn ) ook kunnen we gewoon alles eerlijk tegen elkaar zeggen qua bijv : goh je deed vandaag dit en dat en daardoro voelde ik mij zo en zo zo hebben we elkaar echt leren kennen en kunnen we rekening houden met elkaar in bepaalde situatie's
Wij praten trouwens ook over dingen waar onze kinderen bij zijn, niet over de echte heavy dingen maar bijv ergens op aan spreken... dat doen we gewoon waar de kinderen bijzijn, de kinderen mogen ook best zien dat papa en mama soms commentaar op elkaar hebben... en het samen oplossen zonder ruzie en zo weten de kinderen ook dat HUN ook ons mogen aanspreken, en dat hun ook gewoon hun gevoelens mogen en kunnen uitspreken,
Ik ben een van de weinigen die een vriend heeft die graag praat terwijl ik daar niet zo'n behoefte aan heb. Op zich kunnen we wel goed praten maar ik ben veel eerder klaar met een gesprek dan hij. Jammer genoeg ben ik wel zo koppig dat ik eerst mn gelijk wil halen dan duurt het dus veel langer dan ik eigenlijk wil. Weet dus eigenlijk geen goed antwoord op de vraag. Goed praten zou wat mij betreft betkenen een stabiele relatie waarin je niet al je frustraties opkropt. Ik geloof dat ik daar nog even aan moet werken....
Ja ik kan alles vertellen aan mijn vriend en hij aan mij... Enige waar wij niet inhoudelijk over praten is ons werk aangezien we beide beroepsgeheim hebben
Stom, moest er even over nadenken.. Maar kan de vraag met ja beantwoorden.. Hij ziet direct als er iets is en vaak wil ik het voor mezelf nog even overdenken en dat is ook prima.. als ik er uiteindelijk niet zelf mee kom dan eist hij het op de volgende dag.. Bij een rotdag kan ik het ook kwijt, al snapt ie soms niet waar ik me druk om maak mijn man is geen prater maar na een rotweek op zn werk is een knuffel voor genoeg en een hele korte versie van het gebeuren.. Voor ons doodnormaal dus had eigenlijk geen idee hoe het gaat bij ons haha
Jaa wij kunnen echt overal over praten, van een drol die dwars zot tot de meeste diepste gevoelens. Wij kunnen elkaar ook laten weten wat we niet leuk vinden aan elkaar. Hij is dan ook echt mijn aller beste vriend!! Poeh als ik dit zo typ krijg ik traantjes haha!!
Ik kan gelukkig overal over praten met mijn vriend. Alleen ben ik iemand ontzettend kan malen en dingen heel erg op kan kroppen. Daardoor kan ik mijn gedachten vaak niet goed (genoeg) onder woorden brengen, wat wel eens onbegrip en een boze reactie van zijn kant oplevert.Soms wil ik alleen een knuffel of iemand die zegt dat het goedkomt, maar hij gaat meteen op zoek naar een oplossing. Bijvoorbeeld: Laatst zat ik thuis te mopperen op een collega, die de kantje er vanafloopt waardoor ik moest overwerken. Dan wil ik dus van hem horen dat ze idd vreselijk is, dat ik heel zielig ben, dat het vast wel weer goedkomt en een knuffel. Maar zijn reactie is dan 'waarom zoek je geen ander werk dan?" Goed bedoeld, maar dat wilde ik niet horen. Gelukkig heb ik daar dan weer vriendinnen voor