Ik weet dat hier vaak de discussie gaat over het even de kinderen ophalen enz terwijl er een baby ligt te slapen, deze kwam ik op fb tegen en wilde hem toch even delen...een van de redenen dat ik nooit maar dan ook nooit mijn kinderen in bed laat liggen terwijl ik uit huis ga... Verhalen van een politieagent: Eventjes… Ik hoop dat de link het doet...
Mijn schoonmoeder ging vroeger altijd met briefje op zak van huis om deze reden. Tevens was en is er bij hun zo veel sociale controle. Goed van het delen!
Tja, ik laat ze wel eens alleen als ik even snel een boodschapje haal en ze slapen. Maar dan gaat het alarm op het huis en de babyfoon met sleutel naar de buurvrouw
Ik heb het maar een paar keer gedaan en de school was hier om de hoek, maar ik had wel altijd een briefje in mijn zak waarop ik had vermeld dat ik naar school huppeldepup was om mijn dochter te brengen, mijn naam, adres en dat er een klein kind op het huisadres aanwezig was. Ik was al met al een kleine 10 minuten weg en zorgde altijd dat ik mijn zoon op tijd op bed legde zodat hij in diepe slaap was als dochter en ik weg moesten, maar vond het altijd doodeng......vandaar dat het maar een keer of vijf is voorgekomen... Mijn zoon was 2 jaar toen.
Tja, soms moet je wat. Zo moest hier de hond er toch echt uit, zeker als mijn man slaapdiensten had. Dan ga je je drie kinderen niet 's nachts rond 12 meenemen
Ik deel het niet om een discussie te krijgen hoor, vind het ieder zijn eigen verantwoording of je het wel of niet doet. Ik heb altijd in mijn achterhoofd dat er ook brand kan ontstaan of wat dan ook. Ik denk dat als het zo beschreven staat het gewoon duidelijker is wat er kan gebeuren.
Ik heb wel ooit de honden uitgelaten maar dan had ik de camera mee en ik liet alleen de honden uit recht voor de deur.
Hier ook voor de deur, ok schuin. Maar ik hoef daar geen camera bij te hebben. Wat moet ik zien dan? Ik heb zicht op de deur. Brand die in die 2 minuten spontaan ontstaan lijkt mij zeer sterk en het brandalarm zou ik zelfs buiten horen zo hard als dat afgaat Nee, de bewustwording dat er iets kan gebeuren is zeker niet verkeerd. Ik neem aan dat een ieder dat voor zichzelf afweegt. Is het nu perse nodig dat ik wegga zonder kind, of kan het wachten? Als men dat niet doet, tja, dat noem ik wel onverstandig ja.
Een briefje is iig een goede tip voor elke mama of papa die weleens de keuze (moet) maken om het wel te doen. Ts: bedankt voor het delen, dit is vast een situatie waar velen niet bij stilstaan.
Hier ook weleens gedaan, geen boodschap dan. Maar wel de oudste bijv van de psz gehaald terwijl haar broertjes sliepen. (8 min totaal) of vuilnis aan het einde van de straat. Whatsappte mijn man dan altijd even als ik ging en zodra ik terug was. Ander rampscenario wel meegemaakt: in huis een ongeval gekregen en niet kunnen bewegen, man in het buitenland + baby in huis. Dan kan je nog beter buiten iets krijgen.
Ik ga ervan uit dat ouders die hun kind even alleen thuis laten dit weloverwogen doen. Mijn keus zou het alleen nooit zijn. Het risico (hoe klein dan ook) dat er thuis brand ontstaat of dat mijn kind overstuur wakker wordt, is mij te groot. En in huis heb ik altijd mijn mobiel in mn zak. Mocht ik verkeerd vallen, dan kan ik meteen iemand bellen.
Het blijft een overweging die je maakt en waar je je zelf goed bij voelt. Ik vind moeders op de fiets met een baby in een draagzak ook onverantwoord maar dat moeten ze zelf weten. Hier heb ik de jongste ook weleens alleen thuis gelaten als ik de andere twee van school ging halen. Was hooguit een kwartier weg en tja je kunt wel bang zijn voor uitbrekende branden en aanrijdingen maar ik wil niet altijd in doemscenario's denken. De kans dat ik hier in huis van de trap val en mijn been breek is altijd nog velen malen groter en ik heb nooit mijn mobiel in mijn zak dus dat wordt dan ook een dingetje
Hier is het een keer voorgekomen. Kind was ziek 40 graden koorts en ik had geen brood meer in huis helemaal niks. Na 4,5uur huilen sliep hij eindelijk. En toen moest ik nog eten toen ben ik inderdaad heel snel naar de supermarkt gegaan. Ik ben 5 min weggeweest. Ik had de babyfoon mee en de bejaarde overburen zaten voor het raam te kijken. Het waren de langste 5 min van mijn leven en ik heb toen gelijk gezegd nooooit meer. Sindsdien gaan ze altijd mee ook met 40 graden koorts
Tja het is soms lastig. Ik heb altijd gezegd dat ik mijn baby nooit alleen thuis zou laten. Maar toen ik hem voor de 5e keer in 2 dagen tijd moest wakker maken omdat dl weggebracht of opgehaald moest worden, vond ik dat zo sneu.... Nou woon ik in een klein dorpje en medemoeders wisten dat zl in bed lag als ik hem niet mee had. Dus ik ben dan wel zo goed van vertrouwen dat ik ervan uitga dat dat dan wel goed komt. Maar ik zou nooit van huis gaan voor een boodschap of iets anders wat ook op een ander moment kan.
Kindje was pas een paar maanden, dus als die op de fiets had gezeten was het als het goed is veilig in een maxicosi (op een drager) . Of heel onverstandig in een draagdoek, dat had ook gekund. Ik heb nooit de kinderen alleen thuis gelaten, vanaf 8 jaar pas af en toe een half uurtje. Als ik weg moest en de baby moest slapen, ging ze in de kinderwagen en kon ik zo weg. Toen ze ouder was en we haar zus van school moesten halen, haalde ik haar uit bed, niet altijd leuk maar wel veiliger.
Tja, ik ga wel de deur uit. Even dochter ophalen of de hond uitlaten (even snel kort) Maar Let wel altijd extra goed op, en de meeste weten wel dat ik kinderen thuis heb, en stel dat ze denken dat mijn man thuis is, rennen ze daar alsnog gelijk heen.
Hier ook wel eens dochter op de psz opgehaald terwijl mn zoontje sliep. Hooguit 5 min weg.. Tja soms kan je jezelf niet in 2 splitsen en slaap is voor die kleintjes toch wel belangrijk!