Kunnen de gaatjes in je tepel te klein of te weinig zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Dot, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb deze vraag ook al op het forum gesteld, maar krijg helaas geen reactie.
    Misschien een rare vraag.
    Maar ik had het idee bij mijn eerste kindje dat ik weinig gaatjes in mijn tepel had waardoor hij erg hard moest werken om de melk eruit te krijgen.
    (Kindje had normaal gewicht en gemiddelde lengte).
    Mijn borsten zaten wel flink vol, er was dus genoeg melk.
    Ook met het afkolven kwamen er maar 1 of twee druppels.
    Hij ging later ook afvallen, terwijl ik veel melk had.
    Is dat nu zo dat de openingetjes in je tepel te klein of te weinig kunnen zijn?
    Of heb ik me gewoon vergist?
    Bij de volgende hoop ik dat het beter gaat ;)

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Dot,

Ik kan je gerust stellen. De uitgangen / melkkanaaltjes zijn nooit te klein of te weinig. Tenzij je borstoperatie hebt ondergaan. Dan kan er wel degelijk weefsel beschadigd zijn waardoor er weinig uitgangen in takt zijn. Ook een tepelpiercing KAN negatieve effecten hebben.

Ik begrijp dat je nu zwanger bent. Ik raad je aan in debuurt te kijken naar een borstvoedings informatiebijeenkomst.
    Veel LK geven die (ook 1 op 1) zodat je je eigen ervaring en vragen daar goed in mee kan nemen. Ook de VBN en LLL geven informatiebijeenkomsten. Meestel in een groep en iets algemener van opzet.

Via de site www.borstvoeding.nl kom je bij de vrijwillige borstvoedingsorganisatie terecht.

een LK kan je vinden op www.nvlborstvoeding.nl

Succes met je zwangerschap
    Ilse

Deel Deze Pagina