graag advies

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Cookie, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Met heel veel plezier geef ik Arend al vanaf het begin af aan borstvoeding. De laatste maanden drinkt Arend alleen nog maar 's avonds en 's nachts. Soms 2x soms 1x. Nu heb ik altijd voldoende melk gehad, maar het wordt steeds minder en de de laatste week voel ik geen toeschietreflex meer. Arend stopt al na 1 min met drinken en wil dan wel weer verder gaan, maar drinkt hooguit 4 min. Daarna gaat hij meestal wel weer gewoon verder slapn.
    Ik wil graag Arend kunnen voeden als hij 's nachts huilt.
    Wat zal ik doen?
    - het zo laten gaan als het nu gaat (ik denk dat het dan binnenkort over is met de bv)
    - een spray gebruiken om de toeschietreflex op gang te brengen (kun je dat eigenlijk wel gebruiken in deze situatie? Ik heb hier geen ervaring mee)
    Ik ben een beetje bang voor wat er zal gebeuren als ik straks geen melk meer heb en Arend 's nachts wakker wordt. Hij is natuurlijk al wel bijna 11 mnd oud.

Wat zal ik doen?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Ik zou gewoon lekker zo doorgaan.
    Het is bekend dat vrouwen wanneer ze langer voeden niet altijd meer zelf een toeschietreflex voelen. Het wil dus niet zeggen dat je nu ook geen toeschietreflex meer hebt.

Dat hij 4 minuten drinkt lijkt heel kort maar kindjes kunnen vanaf 4-6 weken erg effectief drinken. Met 5-7 minuten kunnen ze klaar zijn.

Met 10 maanden 4 minuten is dan ook niet raar. Meestal zijn die kindjes ook snel afgeleid en is er veel meer interessants te zien dan de borst. Soms helpt het om in een rustige omgeving te voeden, minder prikkels.