Toch aanmelden bij een verloskundige?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Shaddixxx, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Door mijn overgewicht, ga ik er vanuit dat ik deze zwangerschap door een gynaecoloog begeleid zal worden en niet door een verloskundige. Nu vroeg ik me af of ik me toch niet aan moet melden bij een verloskundige. Van mijn vorige zwangerschap herinner ik me dat, wanneer er bijvoorbeeld 's avonds of 's nachts iets mis was, we de verloskundige belden. Zij kwam dan langs om m'n bloeddruk op te meten of om even naar het hartje te luisteren. Voor zover ik weet, is een gynaecoloog 's nachts niet bereikbaar voor dit soort situaties en komen zij ook niet bij je thuis langs in deze gevallen.

Op de website van het verloskundigen-team dat wij gekozen hebben, lees ik dat, wanneer je door een medische indicatie door een gynaecoloog gecontroleerd wordt, je je alleen bij hen aan hoeft te melden voor de controles in de eerste week na de bevalling. Hoe zit het nu precies?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

meestal is het zo dat als je bij een arts onder controle bent, dat je hen ook moet bellen als er iets is.
    Als het goed is heb je van het ziekenhuis wel ene telefoonnummer gekregen wat je kunt bellen als er iets aan de hand is, ook voor in de avond en in de nacht.
    Anders zou ik daar zeker naar vragen!

Mirjam

Deel Deze Pagina