Zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jvk91, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvk91

Jvk91 Lid

26 jul 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn man en ik hebben een kinderwens, nu hebben we na aantal pogingen geprobeerd om zwanger te worden, maar helaas allemaal niet gelukt en zijn we een half jaar verder.

Nu zijn we het weer aan het proberen en ikzelf sta er wat rustiger in als normaal. Ik ben er gewoon te veel mee bezig.

Mijn menstruatie was op 15-aug-2016 eerste dag.
    Nu hebben we seks gehad op 28 aug en vandaag weer.
    Maar het is zo puzzelen op welke dagen je het meeste kans hebt. Ook hebben wij met testen geprobeerd.
    Wij hopen dat het nu wel mag lukken en onze droom uit mag komen!
    Ik ben zo slecht in het berekenen wanneer je het meeste kans hebt en wanneer de eisprong is.

2. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zijn je cyclussen geweest het afgelopen half jaar?

Je bedoeld dat je ovulatietesten heb gebruikt?
    Zaten daar positieve bij?

3. Jvk91

Jvk91 Lid

26 jul 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om het algemeen is mijn menstruatie wel optijd en regelmatig. Zit misschien net 2 a 4 dagen verschil tussen. Maar niet iedere maand. Meestal rond de 14 a 15e van elk maand begint mijn menstruatie.

Alleen wij hebben idd vaak getest de afgelopen half jaar met de ovulatie testen alleen dan ben ik er zelf zo gefoccusd op. En is het niet meer zo spontaan of ontspannen. Klinkt misschien heel gek!

Ook met de dokter erover gehad en die advieseerde om gewoon zo te proberen zonder te testen. Kijken of dat effect heeft.
    Als je er teveel mee bezig bent is ook niet gezond.
    Makkelijker gezegd dan gedaan als je teveel erover nadenkt.

De ovulatietesten hebben we deze maand niet gebruikt.
    Daarom was ik benieuwd of het nu wel zou lukken of we op de geschikte dagen hebben gevreeën.

Het is toch afwachten, maar misschien zijn er dames die dit ook hebben gehad of dat je toch vaker moet gaan vrijen.

4. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi jvk91, het is heel moeilijk om te zeggen of je op de juiste dagen hebt gevreeën, omdat het afhankelijk is van meerdere factoren. Hoe lang duurt je cyclus, is je cyclus regelmatig en op welke dag van je cyclus had je een positieve ovulatietest. Met alle informatie zou je een goede inschatting kunnen maken van wat geschikte dagen zijn om te vrijen.
    Wanneer je geen testen doet en er meer ontspannen in wil staan, lijkt mij dat je wel meer kans maakt als je het regelmatig gezellig maakt.
    Succes, ik hoop dat je binnenkort een positieve test in handen hebt!

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    En vooral onthouden dat de meeste zwangerschappen binnen 6 à 12 maanden ontstaan.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als jullie om de dag/twee dagen vrijen, dan is het onmogelijk om je vruchtbare periode te missen. Als jullie die frequentie niet halen, om wat voor reden dan ook, dan kunnen ovulatietesten je helpen om die vruchtbare dagen niet te missen. Echter, dan wordt het wel meer 'moeten'.

Als jullie het zo kunnen regelen dat jullie 'gewoon' om de dag vrijen, dan is dat natuurlijk veel meer ontspannen dan wat dan ook. En hou in he achterhoofd: er staat gemiddeld 1 jaar voor zwanger worden. Pas na 1 jaar kun je eens gaan nadenken over nader onderzoek. (Tenzij je een zorgwekkende cyclus hebt of andere dingen)

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nabrander: seks op 28 augustus en vandaag (4 september) is te weinig qua frequentie om aan te houden. Daar zit een week tussen. Als je zo veel tijd ertussen laat, dan moet je wel heel veel geluk hebben wil je precies de vruchtbare dagen 'raken'.

Een spermacel kan ongeveer 2 a 3 dagen overleven en een eicel ongeveer een halve dag. Kortom: je moet elke 2 a 3 dagen seks hebben, zodat er steeds weer een voorraadje zaadcellen 'klaarligt' om de gesprongen eicel te kunnen raken.

8. Jvk91

Jvk91 Lid

26 jul 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie berichtjes! Geeft mij meer inzicht dat je toch niet in 1 keer zwanger kan raken, mocht je geluk hebben oke. En dat je beste kans maakt om de dag of 2 te vrijen. Maar ik wist er nog niet zoveel van dat het bijv. Tijdje kon duren voordat je zwanger bent. Wij hopen van harte en het is meer dan welkom. Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor alle berichten! Fijne avond nog!

Deel Deze Pagina