Ik snap mijn lichaam niet...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door wikky, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wikky

wikky Lid

11 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum en kom gelijk binnenvallen met een vraag. Eigenlijk moet ik gewoon m'n 'ei' kwijt ;)

Ik ben aan de pil, maar sinds februari heb ik last van mijn buik. Hij is opgezet en voelt niet als 'gewoon dik'. Heb inmiddels bloedonderzoeken gehad en een rontgenfoto wees 1,5 maand geleden uit dat ik luie darmen had. Kreeg daarvoor Movicol voorgeschreven, wat laxerend werkt.

Nu had ik vorige week donderdag mijn menstruatie. Die was 5 uur later dan normaal (wordt het altijd erg stipt) en het was anders. Dag 1 veel bloedverlies (bruin) en dag 2 wat minder, 's avonds was het zo goed als over. Normaal duurt het wel een week bij mij. Maar op dag 2 zat er onwijs raar slijm bij, dat had ik nog nooit gezien. Beetje smerig, maar ik hield het tussen mijn vingers vast, het voelde gewoon droog, maar ik kon het tussen mijn vingers uit elkaar trekken.

Ik dacht, misschien ben ik wel zwanger doordat de Movicol mijn pil minder betrouwbaar had gemaakt. Dus vanochtend getest, NIET zwanger (stiekempjes vind ik het erg jammer). Maar ik blijf een ongi gevoel in mijn buik houden en mijn buik blijft opgezet. Hoe kan dit nou toch? :(

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi wikky,

lijkt me verstandig deze vraag voor te leggen aan je huisarts. Die kan je wellicht vertellen of het te maken kan hebben met de medicijnen die je nu gebruikt. Wij kunnen hier alleen maar gissen, net als jij.

groetjes, Judith

3. wikky

wikky Lid

11 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Juudje, bedankt voor je snelle reactie. Mijn huisarts zal inmiddels wel helemaal gek worden van mij haha.
    Ik bel er wel heen, ik heb toch sterk het idee dat ik zwanger ben gek genoeg. Ook al is de test negatief. Zo heb ik bijvoorbeeld ineens duidelijke aders op mijn borsten, dat rare slijm, kortere menstruatie, opgezette buik en ongi gevoel. Maar misschien is het ook wel een beetje psychologisch.

Op de 1 of andere manier ga ik er toch op hopen... het is in ieder geval al ter sprake gekomen tussen mij en mijn vriend. Daar ben ik al blij mee.

4. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    De pil wordt toch niet minder betrouwbaar door Movicolon???? Of ben ik nou abuis?

En wat betreft dat je lichaam je voor de gek kan houden, ik dacht ook altijd dat ik zwanger was (als ik eens een keer overtijd was, ook altijd heel regelmatig) en ik een keer een cyclus had van 45 ipv 29 dagen.... Test na test zei negatief maar je gelooft het toch op den duur niet meer.

Hopelijk heb je snel wat duidelijk in ieder geval!

5. wikky

wikky Lid

11 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik heb de huisarts opgebeld en de assistente dacht ook dat Movicolon geen invloed had op de pil. Maar ze wist het niet zeker, zou het met de huisarts bespreken en belt me nog terug.

Ik blijf gewoon een ongesteldheidsgevoel in mijn buik houden. Vanochtend toch weer een beetje bruinverlies gehad, ik snap er niks van. Mijn menstruatie is ineens ontregeld en dan dat rare slijm dat ik nog nooit heb gezien. Er is dan toch iets aan de hand, denk ik dan.

Ik wacht nog even af wat de huisarts te vertellen heeft...

6. wikky

wikky Lid

11 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet trouwens nog wel even erbij vermelden dat ik vanochtend een KV test had gedaan. Daarbij zag ik wel de plek waar het lijntje zou moeten komen. Een soort watermerk van, wat ik normaal niet zie als ik een test doe. Maar het was dus een wit lijntje en niet gekleurd, maakt dat nog iets uit?

7. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ik neem ook Movicolon, en heb de bijsluiter voor me liggen, ik citeer:
    "Er zijn geen wisselwerkingen met andere geneesmiddelenvastgesteld. Toch wordt aangeraden minstens 2 uur te wachten tussen de inname van Movicolon en een ander geneesmiddel."

Dus dat betekend dat de pil gewoon zijn werk blijft doen.

8. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, maar heeft het ook geen invloed op je menstruatiecylcus??? (onbedoeld).

Bijvoorbeeld: toen ik glutenvrij ging eten, was ineens mijn hele menstruatiecyclus ontregeld. Pas na een tijdje werd deze weer normaal.

9. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Dat weet ik nog niet, omdat ik het zelf ook nog niet zolang gebruik. Maar als het goed is, valt het bij mij wel mee.

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Wikky
    Ik hoop het zo voor je meis!!

Deel Deze Pagina