hoofdpijn! ?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mizzy, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    hallo allemaal

wie van jullie zwangeren heeft ook zoveel last van erge hoofdpijn?

ik ben nog maar 7 wkn 2 en ik heb al ongeveer 3 wkn last van erge hoofdpijn die maar niet weg wilt gaan, ik neem express geen pijnstiller dat wil ik gewoon niet ook al kan een apsirintje geen kwaad!

voordat ik zwanger was had ik haast nooooit last van hoofdpijn!

Kan het komen door de zwangerschap?
    of door dat ik nu geen cola light meer drink? (hiervoor wel 2 glazen per dag)
    of doordat ik voor ik wist dat ik zwanger was aan de afslank pillen zat 2 maanden lang? dat ik nu aan het afkicken ben ofzo...?

wie van jullie herkent dat ook erge hoofdpijn iedere dag?

2. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    komt absoluut door de hormonen.
    neem als het heel erg word een asperine.

3. Jong0920

Jong0920 Nieuw lid

23 okt 2007
    1
    0
    0
    Professioneel Trainer
    Hai Mizzy,

Vervelend die hoofdpijn én... heel herkenbaar!
    Ik heb bij mijn eerste (zoontje van nu 9 maanden) eigenlijk gedurende de eerste 14 weken veel last van hoofdpijn gehad met af en toe echt hevige perioden.
    Ook nu ik zo tegen de 7 weken zwanger ben bouwt het zich alweer langzaamaan op.

Het schijnt te maken te kunnen hebben met je slijmvlies wat onder invloed van hormonen veranderingen ondergaat. Ook kan vochttekort een veroorzaker zijn (veel water drinken dus) en als je wat in wilt nemen: géén aspirine, maar paracetamol!

Vaak wordt ontwenning van caffeïne ook als mogelijke veroorzaker genoemd, maar of dat bij twee glazen/dag ook zo is..? Lijkt mij weinig, maar mocht dit wel de veroorzaker zijn, dan ben je er binnen een aantal weken in ieder geval van af!

Sterkte in ieder geval en hopelijk verdwijnt het bij jou ook na het eerste trimester, zodat je zwangerschap nog meer genieten wordt!

4. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    dank je wel.. wel een gerustelling

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb ook heel erg last van hoofdpijn gehad, nu al een tijdje niet meer.

Overigens: aspirine is niet verstandig! je kunt veel beter een paracetamol (zonder cafeine) gebruiken, die zijn veiliger.

Deel Deze Pagina