Kunnen hele jonge baby's nachtmerries hebben?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Myo, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Mijn jongste gaat begint dan eerst te snikken in zijn slaap, om vervolgens echt hartverscheurend hard en paniekerig te gaan huilen. Zo huilt hij nooit wanneer hij wakker is. Ik vind het een beetje eng. Over welke vreselijke dingen kan hij nou met zijn prille leeftijd dromen?
    Hebben andere baby's dat ook? Ik herken het niet van mijn vorige 2.

2. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Mijn zoontje had dat ook rond die leeftijd. Begon dan ook keihard paniekerig te huilen in zijn slaap. Ik pakte hem altijd bij me om te troosten. Vaak sliep ie daarna gelijk verder of hij wilde bij mij weer in slaap vallen. Heb me toen ook vaak afgevraagd of het nachtmerries waren. Nu heeft ie het bijna nooit meer, gelukkig.
    Zo zielig he?! Hopelijk gaat het bij jullie ook snel weer over!

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Mijn zoontje van bijna vier weken had dit vrijdag ook ineens hij sliep,ik ook en ineens heel hard huilen erna sliep die weer ik was meteen klaar wakkee

4. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Ik herken het ook, zo sneu gaat door merg en been.
    Soms had ons kindje het niet eens in de gaten als we hem oppakten alsof hij nog in slaap was, kregen hem ook bijna niet wakker.
    Volgens mij zijn het vooral periodes bij ons is het nu redelijk rustig met de nachtmerries.

5. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Veel baby's doen dit ook in hun slaap, ook wel eens met ogen open dus als je ze dan pakt worden ze juist wakker. Hier gebeurt het nog steeds elke maand wel paar keer, als hij na een minuut nog huilt ga ik erheen maar vaak houdt die al gauw op. Wat het is geen idee maar je zou idd wel denken heftige droom oid

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wat sneu hè. Toen ze zo jong was had ze het nog niet. Wel toen ze ongeveer 6maanden was. Ik denk altijd dat ze dan dromen dat ze mama of papa niet kunnen vinden ofzo.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Heel sneu. Dl heeft het een paar keer gehad, in de periode dat ze heel erg eenkennig was.

8. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik lees inderdaad, dat kindjes rond een maand of 6/7 nachtmerries kunnen gaan hebben. Gelukkig zijn er een paar die het herkennen bij jongere baby's (minder leuk voor jullie, natuurlijk). Het is echt heel zielig, vooral omdat ik mij dan afvraag over welke nare dingen hij dan kan dromen, dat hij zo moet snikken en huilen. Volgens mijn man zijn het meer een soort van stuiptrekkingen ;), maar dat geloof ik niet. Want ook als hij dan wakker schrikt van zijn eigen gehuil, moet hij nog even ontroostbaar nahuilen.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vreselijke dingen is natuurlijk relatief bij een hele jonge baby. Ze ondergaan in hele korte tijd heel veel nieuwe ervaringen en gevoelens en die kunnen beangstigend zijn. Het gevoel van honger te hebben kan bijvoorbeeld al eng zijn voor een jonge baby omdat ze nog nooit zoiets gevoeld hebben. Wat voor jou heel normaal is, is voor een jonge baby helemaal nieuw.

Deel Deze Pagina