Hallo, Mischien een stomme vraag maar kunnen echo's geen kwaad? Een kennis krijgt best wel vaak een echo, en vroeg haar of het geen kwaad kon. Ze zei nee ze dacht het niet. Nu ben ik best wel nieuwschierig of een inwendige echo kwaad kan. Omdat ik een risico zwangere zal zijn zou ik ook meerdere echo's krijgen, en was ik dus benieuwd. Heb wat gegoogeld en het schint dat het tegen je baarmoedermond aanzit en niet in de baarmoeder en ook niet op rontgen is, maar op geluid. Bedankt voor de reacties alvast
Kan geen kwaad. Heb deze zwangerschap heel veel echo's gehad en ook inwendig. Daarbij ook nog een MRI scan van de buik met 20 weken. Het enige wat kan zijn is dat je baarmoedermond geprikkeld wordt bij inwendige echo's. Dat was bij mij een reden om alleen noodzakelijk te kijken omdat ik een hematoom had bij de bmm.
Nee joh meis, geen zorgen maken Ik heb vanaf 6 tot 14 weken elke week een echo...merendeel inwendig gehad. Als het schadelijk is doen ze die handeling ook niet. Komt allemaal goed!
Nee joh! Als het schadelijk was zouden ze dat echt niet doen! Wat dat betreft zijn echoscopistes/gyn's/ en verloskundigen zo voorzichtig met zwangere vrouwen! Geen zorgen maken!
Lieve meiden, zo dankjewel geruststellend! Maar een hematoom jeetje wat is dat? Klinkt heftig en hoe gaat het nu?
Nee, dat kan inderdaadgeen kwaad hoor. Ik heb bij mn vorige zwangerschap heel veel echos gehad ivm de mmm en heb het verschillende gyns ook wel eens gevraagd. Waar de gyns nog niet helemaal over uit zijn is of te veel en vooral te vroeg naar het hartje luisteren kwaad zou kunnen. Dat mocht in mijn academische ZH officieel niet voor de 10 weken, omdat het wellicht teveel stress voor het embryo zou geven. Met beelden naar het hartje kijken mag uiteraard weer wel.
Hematoom 10x8x10cm met 18+3 ontdekt ivm hevig bloedverlies. MRI gehad om oorzaak te achterhalen. Bleek bloeding aan extra lobje aan placenta. Hematoom is inmiddels door mn lichaam opgelost. M Nog steeds om de 2 wkn echo en controle bij gyn en moet ook in het zkh bevallen. Blij dat we zover gekomen zijn. Er was 50% op een vroeggeboorte en dus miskraam voor de 24 wkn. Gelukkig nu alles goed alleen moet de gehele placenta incl dat extra lobje geen gekke dingen doen bij de bevalling. De kleine heeft er gelukkig niets van geleden qua groei o.i.d.