kunnen jullie de hypotheek nog betalen...

Discussie in 'De lounge' gestart door winniethepoeh, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

kunnen jullie de hypo nog betalen zonder teruggaaf

1. ja, makkelijk

2. ja, maar niet veel over

3. nee, maar met bezuinigen op andere dingen lukt het net

4. nee, wij zouden echt in de problemen komen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik erbij zou gaan werken full-time dan.. ( ik werk nu 2 dagen in de week ) Dan zouden wij het ook redden zonder extra hypotheek.

Op dit moment zouden we alles kunnen doen op 1 loon. En is erbij werken om een beetje adem te hebben eind van de maand..
    Maar zoals het er nu uitziet qua kabinet en bezuinigingen moet ik er nu al 1 dag bij gaan werken.. Al is het voor die extra ademteug ;)

2. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ik heb de laatste optie genomen, maar dat komt omdat ik bewust thuis ben bij Thijs. Als ik zou gaan werken zouden we het wel redden :)

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, maar ik zou het wel jammer vinden, tis toch een lekker smakje geld :D

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik heb voor optie 2 gekozen. Met onze huidige werk uren zou het krap worden. We zijn beiden minder gaan werken en hebben een dik 900 euro maandelijks ingeleverd. Bewust gekozen voor wat minder luxe, maar meer tijd met kids. Zou 1 van ons weer wat meer uren gaan werken, dan kan het makkelijk. Het huis is gekocht op mijn fulltime salaris.

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wij krijgen geen hypotheek rente aftrek hier. Dus ja, wij redden het zonder die aftrek. ;)

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij zouden het waarschijnlijk niet gaan redden of net op het randje, maar dat zou wel betekenen dat we overal op moeten bezuinigen en ook de vakantie (1x pj) moet schrappen. Of ik moet meer uren gaan werken, wat niet kan bij mn huidige werkgever en ik eigenlijk ook niet wil. En dan is nog maar de vraag wat je over houdt na het KDV en BSO betaald te hebben.

Hypotheekrenteaftrek heb ik nooit bij stil gestaan dat dat afgeschaft zou kunnen worden. We hebben ons huis ruim 6 ,5 jaar terug gekocht wel op 2 salarissen, maar niet tot de max. Dus wel gelet op de maandlasten. We krijgen nu iets van 280 euro terug en dat kunnen we echt niet missen. Zeker niet nu ook de KOT minder wordt.

7. Makkelijk. We gebruiken het geld van de hypotheekrenteaftrek nu om ons huis op te knappen. Dus als het wegvalt kunnen we wat minder opknappen maar de hypotheek kunnen we dan nog makkelijk betalen.

8. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Wij zouden het zeker wel redden. Wij krijgen het geld wel maandelijks terug maar het geld gaat hier altijd naar de spaarrekening. Daarnaast sparen maandelijk nog een bedrag extra en leven niet heel zuinig. Als ik parttime zou gaan werken zou het wel moeilijker worden maar ook dan moeten we het wel redden denk ik.

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ja dat zouden wij nog kunnen betalen ja. Zit er ook aan te denken om het om te zetten naar jaarlijks terug krijgen. Iemand enig idee hoe je dat regelt?

Denk dat wij het misschien zelfs nog wel redden met alleen mijn vriend zijn loon, maar dan zullen we wel goed op de uitgaves moeten gaan letten.

Deel Deze Pagina