maar heb net mijn lieve pony in moeten laten slapen Ik vind het zo bizar wat er nu gebeurd is dat ik even mijn verhaal kwijt moet.... Ik heb 4 pony's lopen, 3 shetjes en een tinker, ik ben begonnen met 1 shet (merrie) en een tinker, later kwam er nog een shet (hengstje) bij, deze hengst heeft 5 jaar bij mijn merrie gelopen zonder haar te dekken dus besloten wij hem te ruinen. De DA constateerde maar 1 bal en heeft hem gecastreerd, echter een jaar later kwam ik 's-morgens in de wei, liep er ineens een veulentje bij, niks 1 bal er zaten er gewoon 2. Merrie met veulen appart gezet en een jaar later hebben we hem samen met het veulen weer gecastreerd, opgelost dachten we. helaas bleek vandaag het tegendeel waar, want vanmorgen hing er weer een veulentje uit mijn merrie, echter heeft ze hem er niet afgekregen, mijn man uiteindelijk wel maar helaas was het veulentje al dood en doordat mijn merrie waarschijnlijk zo hard moest werken om het eruit te krijgen heeft ze haar bekken vernield en kon ze niet meer opstaan, we hebben het nog even aangekeken maar de DA kon niets meer voor haar doen en heeft haar een spuitje gegeven, ik kan het gewoon nog niet bevatten, vandaag heerlijk een dagje uit geweest met mijn dochtertje en haar school, kom je thuis krijg je dit Ik snap nog steeds niet hoe hij mijn merrie heeft kunnen dekken, ze hebben al die tijd appart gestaan maar goed daar zullen we wel nooit achter komen.
o wat vreselijk meid! helaas weet ik wat je voelt, ik heb het 1 jaar geleden moeten laten doen,en ik moet je eerlijk zeggen ik heb het er nog moeilijk mee, ik denk nog iedere dag aan hem.. heb je goed afscheid kunnen nemen? ben je bij haar geweest? heel veel sterkte meid!!!
Ten eerste, sterkte met dit verlies Als tweede, wanneer is jullie hengst veulen gecastreerd? Met welke leeftijd en hoeveel tijd zat er tussen de castratie en de geboorte van het veulen? Het kan best dat zoon mam gedekt heeft. Maar goed, dat is natuurlijk allemaal achteraf. Het is in elk geval heel vervelend voor jullie Nogmaals veel sterkte gewenst!
Ik ben er idd bij geweest, ze was zo sterk dat de DA extra middel moest geven, gewoon hartverscheurend
Oh wat vreselijk! Een nachtmerrie voor iedere paardenliefhebber. Heel veel sterkte met dit verlies. Ik krijg echt kippevel bij je verhaal.
Ooh wat een vreselijk verdrietig verhaal zeg... Dit gaat je niet in de koude kleren zitten. Heel veel sterkte.
Dat is inderdaad te jong. Maakt ook verder niet uit, je zult er inderdaad waarschijnlijk nooit achter komen, en dat is nu ook niet belangrijk. Het feit dat je bij haar was liet haar zien dat je van haar houdt en dat altijd zal blijven doen. Sterkte en een knuf!
O meis, wat vreselijk! En wat onwerkelijk ook....De rillingen lopen over mijn rug... Ik wens je heel veel sterkte!
wij hebben het een keer meegemaakt bij onze oude buren een merrie was gedekt door haar 10 maanden oude veulen dit wisten we niet de merrie heeft vervolgens met een geit gestaan en het veulen is bij 10 maanden oud verkocht merrie heeft nooit meer met een ander paard gestaan maar beviel wel 11 maanden later van een veulen dus soms zijn ze al vruchtbaar. maar maakt niet uit het is vreselijk om je lieve paardje in te moeten laten slapen bah zeg sterkte
wat vreselijk, zit met kippevel je verhaal te lezen. Wat een verdriet zeg. Ik wens je enorm veel sterkte toe.
wat verschrikkelijk... sterkte ermee !!! wat ik dan niet snap?.. maar dat ligt misschien aan mij.... je zegt dat je allebei de keren pas erachter kwam toen het veulen eruit was (of half eruit)... maar hoe heb je dan niet kunnen zien dat ze zwanger was? je moet toch haar buik hebben zien groeien... en vooral bij een shet,,,, buik moet toch wel al bijna op de grond gehangen hebben????