Zw.test: CB digitaal gevoelig of juist niet???

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by leonieke, Jun 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leonieke

leonieke Niet meer actief

Ik lees twee tegenstrijdige verhalen over de digitale zwangerschapststen van Clear Blue. Ik heb het over de digitale met zwangerschapsduur indicator.

Ik lees in verschillende toppics vaak dat deze test veel hcg nodig heeft en dus pas laat positief aangeeft. (tov kv 2v5 of sensitest bijv)

Op hun bijsluiter staat echter dat je vanaf 4 dagen voor de verwachte menstruatie kunt testen.
    4 dagen voor nod 55% betrouwbaar
    3 dagen voor nod 86% betrouwbaar
    2 dagen voor nod 97% betrouwbaar
    1 dagen voor nod 98% betrouwbaar

Wat is jullie ervaring hiermee? Wanneer teste je nog negatief en wanneer werd ie positief?

Groeten Leoniek

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    De CB met aanduiding zwanger/niet zwanger heeft meer HCG nodig.
    Hier zul je dus vaker pas later positief mee testen.

3. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    1,025
    0
    0
    Groningen
    Hi Leonieke,

De clearblue met indicator heeft een gevoeligheid van 25ml/U hCG, even als de Kv 2 v 5.
    De gevoeligheid van de gewone clearblue digitale zwangerschapstest is 50ml/U hCG! Deze heeft dus 2 x zoveel Hcg nodig om een positief resultaat te laten zien.
    Ik weet niet bij welk resultaat de clearbleu met of zonder indicator een positieve uitslag laat zien, maar bij de Kv 2 v 5 testen lezen we dat natuurlijk gewoon zelf af met onze ogen, bewerken we fotootjes etc ;P maar in feite zijn deze dus even gevoelig volgens mijn informatie.

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik testte 2 dagen voor NOD al positief met de CB digitale met indicator.
    Gewone CB was gisteren bij mij hartstikke positief (plusjestest), 1 dag voor NOD.

5. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Ik teste zowel met de kruidvat als met alle testen van cb (hoezo testfreak) 4 dagen voor nod posi ... Heb trouwens nog nooit een nega test gehad van cb

6. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Ik teste 2 dagen voor nod positief met CB indicator. KV2v5 was toen ook positief maar gaf echt een heeeeel onduidelijk lijntje.

Sensitest midstream teste ik 3 dagen voor nod positief mee.

7. leonieke

leonieke Niet meer actief

Mijne was vanmorgen nl met 2 dgn voor nod negatief.. Ga dus maar uit van niet zwanger.. helaas!!

Ook andere ervaringen? tegen beter weten in.. i know.. hihi

8. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    1,025
    0
    0
    Groningen
    Hé wat jammer dat deze niet gewoon positief was, alhoewel je toch nog 2 dagen voor NOD zit.
    Er vanuit gaan dat je niet zwanger bent is misschien wel beter ;) des te groter zal eventueel de verassing zijn en des te minder de teleurstelling als blijkt dat de test op NOD ook negatief is.
    Succes meid!

Share This Page