Deze ronde wil het allemaal niet zo lukken. Ik krijg mijn ei maar niet gevonden (zit op dag 41 ) Nu had ik gisterenavond een warmer dekbed op mijn bed gelegd en had het ook wat warmer toen ik vanochtend wakker werd. Mijn temp was dan ook 0,4 graad hoger. (mijn temp zit steeds op 36.2/36.1 en nu vanochtend dus 36.5) Maakt een wat warmer dekbed inderdaad zo veel verschil? Hebben jullie daar misschien ervaring in, dat jullie hierop het antwoord weten?
Wat nee? Dat een tempstijging van 0,4 te veel is om aan het warmere dekbed te liggen? Ik vind het erg moeilijk om mee om te gaan, het niet kunnen vinden van een ei. Het houdt me zoiezo dagelijks bezig, maar nu ik eindelijk een tempstijging vind, vraag me echt serieus af of het niet aan het veranderen van dekbed ligt. Hopelijk vinden jullie me geen zeurpiet als ik vraag om eens met me mee te denken hierover. Zou namelijk graag wat meer reacties horen als het kan.
ik heb geen warmer dekbed genomen en kijk eens naar mijn kaartje ik heb ook een giga temp verschil op dag van ei. Ik snap heel goed hoe onzeker je word als je geen ei kan vinden had daar zelf ook de laatste drie ronde last van werd er helemaal gek van toen ben ik er ov testen bij gaan gebruiken en had mijn ei dus al gevonden voor mijn temp omhoog ging dit geeft wel meer rust moet ik zeggen. Alleen bleek achteraf dat ik mijn ei deze ronde toch wel had gevonden omdat hij zo super duidelijk is. Ik hoop je hiermee een beetje te hebben geholpen. Heel veel succes met het zoeken van je eisprong
ik heb een electrische deken, en ik was er eerst ook bang voor, maar volgens mij maakt het niks uit maar zeker weten doe ik het niet
Hihi, ik bedoel nee, tempverschil kan niet aan het soort dekbed liggen. Het maakt niks uit of het nou hoogzomer is, buiten vriest zoals nu, je een pyama draagt of in je blootje slaapt. Je lichaam houdt je temp op een bepaalde constante en die constante is wat hoger na je ei. Misschien is je tempstijging van 0,4 wel een teken dat je ei geweest is, dat kan ik niet goed zeggen, want je kaartje staat niet in je onderschrift. Misschien heb je onrustig of niet goed geslapen. Alcohol gedronken. Voor het tempen uit bed geweest. Het kan vanalles zijn. Heel veel succes met het vinden van je ei, ik weet hoe irritant het is als je m niet kunt vinden!
Ik vind het echt heel moeilijk om hier mee om te gaan krokodieltje. Zoals in mijn onderschrift te zien, worden mijn cyclussen steeds langer, maar deze ronde...maakt me ergens zo boos, verdrietig maar zeker ook verward. Ik snap er geen jota meer van. Het heeft ook wel met de vorige ronde te maken. Die liep erg verstrooid. Een ei mogelijkheid op dag 23(0,2) en dus een lange LF, maar ook een ei mogelijkheid op dag 30(0,4) en dus een korte LF, met 3 van de 4 kruidvat testen positief, voor de zekerheid nog een clearblue test die niet zwanger aangaf. Zeg jij het maar....ik snapte er in ieder geval helemaal niets van. En daarmee ben ik dus deze ronde in gegaan. Ook op dag 25 een stijging van 0,2 maar die hield maar 3 dagen aan. En dan nu het dekbed verhaal van dag 41. Ik ging dus van 36.1 naar 36.5-36.4-36.4 Ligt het nu aan het lekker warmere dekbed of heb ik dan toch eindelijk mijn ei gevonden. En dan meteen de vraag welke LF er nu bij gaat horen, ook zo'n fijne verrassing. Je bent haast geneigd om niet te geloven dat het een ei kon zijn. Ik wacht er al zo lang op, dat je jezelf er bijna op insteld dat je gewoon geen ei hebt. Je hoopt toch stiekem duidelijkheid te vinden in de vraag of mensen het herkenen dat bij een warmer dekbed de temp omhoog gaat, maar helaas, als ik jullie zo lees dan kan het beide kanten op. Het zal dus nog even een raadsel blijven.....zucht
Wat vervelend, Tinky Winky, dat het allemaal zo onduidelijk is . En dan ook nog zo'n lange cyclus, daar word je niet blij van . Ik ben nogal visueel ingesteld, dus ik kan zonder grafiek niet zo goed voor ogen zien hoe het verloop van je temp deze en de vorige ronde was. Vul je het in op Fertility Friend? Want dan kun je een link naar je kaartje toevoegen en kan ik met je meedenken....
Jawel, ik maak gebruik van FF. Als het goed is verwijst deze link naar mijn kaartjes. 2a30a4 Ovulation Charts Als het goed is zie je 2 kaartjes. Op het bovenste kaartje(ronde 5) heb ik op dag 36 een temp staan op discarded. Maakt voor het kruis niets uit. Sinds de nacht van 40 op 41 dus het warmere dekbed en vanaf toen dus ook een hogere temp. Ei gevonden, of toch gewoon het dekbed? 2de kaartje is als het goed is ook te zien. Kaartje van de vorige ronde.(ronde 4) FF geeft ei op dag 23, maar was ook mogelijk op dag 30, waar FF hem dus naartoe had geplaatst als ik niet ongesteld had geworden. Dag 23 geeft dus een lange LF en dag 30 een korte en ik weet nu dus niet welke van de 2 het geweest is. Wellicht is het handig als ik dit er ook nog bij vertel. ronde 1 = 28 dagen. ronde 2 = 30 dagen, positieve ovutesten op dag 15/16/17 ronde 3 = 35 dagen, positieve ovutesten op dag 15/16/17 Deze rondes niet getempt. Hieruit weet ik al niet wat mijn LF is, maar met ronde 4 erbij weet ik het dus helemaal niet meer. Wellicht dat jullie er wel wijs uit kunnen?
Jeetje, dit is inderdaad een lastige. De vorige ronde kan het inderdaad of dag 23 met een lange LF zijn geweest, alhoewel een LF van 17 dagen wel erg lang is (maar het kan). Of het is dag 30 met een korte LF. Als je nog niet eerder getempt hebt, is dat lastig te zeggen. Na een paar rondes tempen weet je over het algemeen wel hoe lang je LF is. Je hebt iig wel een ei gehad vorige ronde. Dat je deze ronde een ei hebt gehad, daar ben ik nog niet zo zeker van. Gezien het feit dat je temp nu alleen maar daalt en niet stijgt, ben ik bang dat als dat de komende dagen zo blijft, FF het kruis weer zal weghalen. Balen. Je vorige rondes waren netjes qua duur, maar deze keer is het al erg lang en ik zie geen ei in je grafiek. Overigens, als je al wat langer temp, weet je ook wat voor jou je "grenstemperatuur". Die van mij is tussen de 36,7 en 36,8. Als ik daaronder zit, weet ik zeker dat ik geen eisprong heb gehad. Bij jou zie ik nog niet duidelijk of dat nou tussen de 36,2 en 36,3 is of tussen de 36,4 en 36,5. Is het dat laatste, dan heb je nu nog niet je ei gehad. Hopelijk heb ik je en beetje kunnen helpen. Je kunt ook altijd meekletsen bij het temperatuurkaartjestopic, daar zitten meer meiden die tempen en die er vast ook een idee over hebben. In een los topic valt het vaak minder op. Succes!
Ik heb inderdaad gezien (getest) als mijn temp nu weer 36.1/36.2 blijft dat het kruis dan weer weg zal worden gehaald. Hoe spannend wil je het hebben zeg Aan de andere kant. Als mijn ei vorige ronde op dag 30 zat, dan is het stukje grafiek wat ik nu heb, ongeveer hetzelfde. Geeft toch ergens weer wat hoop. Wat bedoel je met grenstemperatuur? Ik zie in mijn 2 kaartjes wel dat mijn temp meestal 36.1 a 36.2 is. Ik heb gelukkig bovenop deze toestand niet ook nog eens een enorme zigzag grafiek. Bedoel je de coverline? Die was vorige ronde 36.26 Deze ronde staat hij momenteel op 36.36 Nouja, er zit niets anders op dan de boel maar weer af te gaan wachten. Ships zeg