Kunnen jullie even helpen....

Discussie in 'De lounge' gestart door toet, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik heb donderdag uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek,maar ik kan helemaal geen oppas vinden.....iedereen is werken of weg.....
    Wat moet ik nu zeggen,dat ik geen oppas voor de kleine kan vinden...vind ik een beetje raar staan,dam denken ze dat begint al lekker....maar haar meenenem lijkt mij ook niet kunnen toch? stel je voor dat ze juist op dat moment gaat dreinen....
    Wat kan ik zeggen?

2. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Oeh, lastig! Ik zou even overleggen met die mensen. Of het misschien op een ander tijdstip kan en wanneer dit niet mogelijk is, er misschien een mogelijkheid bestaat dat je de kleine meeneemt. En uitleggen dat je dit zelf ook een ontzettende vervelende situatie vind...

Succes er in ieder geval mee!

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Dat is inderdaad een hele lastige! Heb je geen lieve buurvrouw die even op wil passen?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Buurvrouw, buurmeisje... helemaal niemand die zou kunnen?

Zou het erg moeilijk vinden om de afspraak te verzetten. Dan kom je niet erg flexibel over. (zijn meeste moeders ook niet zo, maar dat willen de werkgevers toch vaak wel helaas) en meenemen lijkt me ook niet zo'n goed idee, maar dat hangt ook van de werkplek af.
    Solliciteer je naar leidster op een kdv, dat is het natuurlijk al anders dan als juriste oid.

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gaat Sofie ook naar een KDV? En kan ze dan misschien daar een paar uurtjes extra terecht? Of papa neemt vrij?

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Kan papa niet een uurtje oppassen?

Als die sollicitatie voor jouw echt belangrijk is, dan lijkt het mij niet slim om je meisje mee te nemen.
    Bedoel het niet verkeerd, maar dat geeft gewoon een slechte indruk, ook al kan je er niks aan doen!

Daarnaast vind ik dat papa's ook even moeten inspringen en dingen kunnen regelen als mama moet/wil werken!

suc6 met je gesprek, hoopd at het wat wordt! Doe je best! hahahah

kus miek

7. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik zou man/ vriendlief ook even aankijken! Als dit voor jouw belangrijk is, dan denk ik dat het wel moet kunnen toch?

Lijkt mij niet erg goed overkomen als je de kleine meeneemt meid! Helaas is het zo dat je een goede indruk achter moet laten en een werkgever denkt dan ook van ze kan straks de kleine ook niet meenemen naar het werk als er iets is. Een sollicitatiegesprek is op dat moment even je werksituatie, waar helaas geen kindje in past.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou idd ook eerst kijken of je vriend/man een uurtje vrij kan nemen.
    En anders even het bedrijf op bellen en de situatie uitleggen. MIsschien is het geen probleem om het te verzetten, of dat je haar meeneemt.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Is er niemand van dit forum bij jou in de buurt die wel even wil oppassen? ;)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Weet je het al lang?
    Als het op kort termijn is snappen ze vast wel dat je met een ukkie "zit".

Als je het al langer weet...ben je msischien wat traag gaan regelen?

Maargoed, ik sluit me bij de rest aan.
    Papa zijn is inderdaad een wonder......dusse...vrije dag voor papa!

11. natasjah

natasjah Lid

19 mei 2008
    15
    0
    0
    keukenhulp
    geertruidenberg
    vlaardingen wel een eintje reiden vanuit hier anders had ik graag naar je toe gekomen om op te passen hoor
    als ik iemand kan helpen doe ik dat graag

xx natasja

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    meenemen zal ik inderdaad niet doen...
    je mag ze hier brengen ;) woon alleen niet zo in de buurt :) 's-gravendeel namelijk...

maar inderdaad als je nog niet zolang weet dat je nu moet zal je ze wel kunnen meenemen begrijpen ze wel inderdaad.. maar zal toch proberen een oplossing te zoeken.. succes :)

13. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik bedoel het echt niet rot, maar als het je nu al niet lukt om voor een sollicitatiegesprek opvang te vinden, hoe ga je dat dan doen als je werkt?
    Kun je anders geen oppascentrale bellen?

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb je al iemand gevonden?

15. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

afhankelijk van hoe laat ben ik wel bereid op te komen passen

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zou ze haar uk echt bij een onbekende brengen denk je?

17. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Meenemen lijkt me erg onprofessioneel, maar wellicht dat dit in jouw sector wat gebruikelijker is.

Je kan best zeggen dat deze dag/tijd niet schikt, tis tenslotte een voorstel wat ze je sturen. Ik zou alleen niet gaan beginnen over kinderopvang enzo. Ik zou gewoon zeggen dat deze tijd niet schikt, een tegenvoorstel doen en laten merken dat je je uiterste best doet om er te komen.

18. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

als je in nood zit misschien wel. :( afijn indien nodig kan ik wel en misschien is zij er dan mee geholpen

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, het is donderdag intussen.

Ben je geweest?
    Hoe is het gegaan?

Elmo

20. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ja ik ben benieuwd of het je gelukt is om oppas te vinden.. Hoe ging de sollicitatie?

Deel Deze Pagina