Hoi, Mijn zoon is morgen 7 maanden en ik zit met het volgende: Mijn zoon gaat s'avonds om 19 uur naar bed. Sinds een week of zes wordt hij tussen half zes/ zes uur wakker. Eerder was dat 7 uur. Ik geef dan meestal de speen, in de hoop dat hij nog een uurtje langer slaapt. De ene keer lukt dit wel, een andere keer niet. Als ik hem om 7 uur de fles geef is hij vaak rond acht uur/ half negen weer moe en leg ik hem in bed. Dan slaapt hij 3 kwartier. Vervolgens is hij rond twaalf uur weer hartstikke moe en kan ik hem zonder problemen weer in bed leggen. Dan slaapt hij tussen de 3 kwartier/ twee uur. Het probleem is dat hij daarna niet meer gaat slapen waardoor de middag erg lang voor hem wordt! Hij is duidelijk moe rond een uur of half vijf, maar als ik hem in bed leg zet hij het op een krijsen. Van alles al geprobeerd, aai over de bol, vijf minuten regel, maar dat helpt niets. Rond 18.15 uur gaan we douchen of in bad en rond 18.30 uur krijgt hij zn laatste fles waarna hij direct in slaap valt. Dit tijdstip kan ik echt niet rekken! Hebben jullie ideeen? Iemand gaf mij een tip om hem s'avonds rond half elf weer een fles te gaan geven, maar ik ben bang dat hij daar weer aan gaat wennen!
Zou je die vroege fles niet op z'n kamertje kunnen geven? Of houdt je kindje zelf de fles al vast? Want dan zou je hem het flesje echt in bed kunnen geven, dat hij het zelf doet. Onze oudste heeft dat een paar maanden gedaan (voor mij ook een reden om niet met pap te beginnen smorgens ) : Ze werd om 6.30/ 7.00 uur wakker. Ik maakte een flesje en ging m'n bed weer in. Zij dronk hem leeg, gooide hem door de spijltjes naar buiten, of in een hoek van haar bedje en ging weer verder slapen... Soms moest ik even een speentje brengen. Maar dan sliep ze tot 9.00 uur ofzo. Heerlijk en érg jammer toen het niet meer werkte
Ik zou geen fles meer gaan geven rond half 11, zeker als je het met een speentje tot 7 uur kan rekken is het geen honger. Ik denk dat ie aan het rommelen is met 2-3 slaapjes. Ik heb niet echt tips behalve dat je waarschijnlijk het ochtendslaapje op een gegeven moment naar wat later kan verschuiven, naar een uurtje of 10. Het middagslaapje verschuift dan mee naar een uur of 1,2 en dan is de middag weer beter te behappen voor hem. Dan zie je meestal dat de nachtslaap ook weer wat langer wordt. Sterkte in ieder geval de komende tijd
Bedankt voor jullie reacties! Toevallig heb ik afgelopen twee ochtenden de fles bij ons op bed gegeven en hem direct weer terug gelegd. Beide ochtenden nog een uurtje geslapen. Gisteren en vandaag was hij daardoor eerder moe en heb ik hem om half elf weer op bed gelegd. Tot nu toe slaapt hij nog. Gistermiddag kon ik hem ook om drie uur op bed leggen voor drie kwartier. Dus ben benieuwd of dit vandaag ook lukt! Dus voorlopig maar even de fles direct s'ochtends geven.
en kan je die middagslaapjes niet iets rekken?? je zegt dat hij maar 45 min. slaapt. kindjes worden na 45 min. "wakker" en vallen daarna vaak in een echte slaap. na 45 min gaan ze van de ene naar de andere slaap. van een lichte naar een diepere en dat overgangsmoment is een punt dat ze wakker worden of doorslapen. wat gebeurd er als je hem na die 45 min. even laat gaan en niet meteen naast z'n bedje staat?
Nee, ik kan dat slaapje niet rekken! Probeer altijd zijn speen te geven , maar dat helpt niet. Nu ligt hij ook te huilen in bed, hij is al vanaf half 1 wakker! Net om vier uur in bed gelegd omdat hij echt supermoe was, maar tot nu toe lijkt het er nog niet op dat hij gaat slapen!