Hey meiden, alleerst...ik hoop dat hij hier goed staat, want het is eigenlijk geen voedingsvraag. Het gaat er misschien wel deels over, maar het is bedoelt voor de dag-/nachtritme. Ook ben ik niet zo goed in het verwoorden van mijn vraag, maar ik hoop dat jullie het begrijpen, haha. Ons kleintje is morgen 6 weken oud en doet het vanaf dag 1 heel erg goed. Hij groeit goed en ook aan zijn ontwikkeling kunnen ze niet zien dat hij iets te vroeg was. Nu krijgt Jesse flesvoeding om de ongeveer 3 uur ('s nachts vaak 4 uur) Hij komt zelf om de drie uur voor een flesje, dus doen we het eigenlijk op verzoek. Als hij namelijk een keer overdag iets langer doorslaapt, dan laten wij hem gewoon slapen totdat hij zelf wakker wordt. Wij maken hem dus niet wakker omdat er een flesje in zou moeten. Nu gaat het alleen elke keer 's avonds fout. Na de fles van 18.30/19:00 uur valt hij namelijk in slaap en wordt zelf niet meer wakker. Ook slaapt hij dan dieper dan overdag. Wij durven hem echter dan niet letterlijk te laten slapen, want wie weet hoe laat hij dan zelf pas een keer wakker wordt. Hij is pas 6 weken en heeft volgens mij die voeding toch nog wel nodig. Normaal maak ik hem dus toch maar om ongeveer 23.00 uur wakker voor nog een flesje. Dit flesje drinkt hij dan ook wel met moeite helemaal leeg hoor. Daarna komt hij echter zelf weer om de 3 tot 4 uur!! Gisteren zijn schema in de war waardoor hij zelf zijn flesje al om 17.30 uur wilde krijgen. Hij is daarna in slaap gevallen en ook niet meer wakker geworden. Weer maar om 23.00 zelf wakker gemaakt voor een flesje. Daarna kwam hij weer om 02.00 en om 05.30 uur. Volgens ons denkt Jesse dus dat hij 'al mag slapen voor de nacht' na zijn flesje van 19.00 (of zoals gisteren 17.30 uur) Wat zouden jullie nu doen??
Wij voedde altijd op verzoek. Ons zoontje kreeg dus een flesje wanneer hij er om vroeg en daar kwam vanzelf een soort van ritme in. Ik neem aan dat je hem ook niet wakker kunt houden/rekken? Hij is nog zo klein. Anders lekker zo laten en het hem zelf laten regelen. En geef je hem ietsjes meer bij de laatste fles??
Hij is nog veel te klein om echt de nacht door te gaan slapen. Volgens mij geldt nog steeds max. 6 uur tussen de voedingen? Wij hebben de late avondvoeding ook altijd gegeven. Ik maakte de kinderen alleen nooit wakker, maar voedde ze slapend. Als je dat jong aanleert (om ook slapend te kunnen drinken), heb je daar later ook profijt van.
ik zou hem nog wel een late voeding geven want hij is nog zo klein ! En hier aviseerde het CB ook dat hij toen nog maar max 6uur mocht slapen ivm suikerspiegel. Hij gaat vanzelf echt wel een keer doorslapen 's nachts. En ik denk dat hij dat laatste flesje nog wel slapend opdrinkt, dan kun je hem zo weer terug in zn bedje leggen! Liefs Sassie
Het is prima voor zo'n klein kindje om vanaf 19.00 uur al aan zijn nacht te beginnen. Wat ik wel bij mijn dochtertje deed/doe is haar iets eerder dan 23.00 uur wekken. Als zijn ritme overdag ook 3 uur is, zou ik dat na de vroege avond fles ook na 3 uur doen. Vaak vallen kindjes rond 23.00 uur in hun diepe slaap. Als je dit verstoord dan pakken ze daarna vaak het normale ritme weer op. Wanneer wij ons dochtertje dus rond 22.00 uur de laatste fles gaven, sliep ze daarna vaak wel 5 a 6 uur achter elkaar door. Dan heb je tenminste nog een redelijke nacht. Succes ermee!
Nick had dat ook idd, dat ie na de voeding van 19.00 uur door ging slapen. Als ik hem liet gaan kwam ie rond 3 uur, maar als ik hem om 22.30 wakker maakte, kwam ie daarna ook rond 3 uur. Ik heb hem wel altijd wakker gemaakt. Ik voedde in principe op verzoek, maar vond van 19.00 tot 3.00 wel te lang dus dan maar wakker maken. Ik deed dan eerst zijn luiertje, dan werd ie wat wakkerder en dronk ie beter.
Hij kan toch gewoon zijn lange slaap doen op het moment dat hij wil? Alleen mag die slaap niet langer dan een uur of 6-8 duren. Dus als hij om 19 uur in slaap valt zal hij ergens tussen 1 en 3 een fles moeten hebben. Maar aangezien hij na die fles van 23 uur toch al om de 3 a 4 uur komt maakt dat qua nachtelijk gespook niet veel uit. Ik zou er alleen dan wel zelf ook een beetje vroeger inkruipen zodat je al wat slaap te pakken hebt voor het 1 uur is.
ik doe het zoals Dirksmama al zegt, vroeg naar bed bedoel ik. Ik geef borstvoeding op verzoek. mijn baby slaapt ook vanaf 19.30/20.00 een lange slaap tot 02.00 of 03.00. Dan drinken en dan slaapt ze snel weer tot 06.00 of 7.00. Mijn ervaring is dat als je het eigen ritme van je kindje verstoord je kindje niet beter gaat slapen. Ik heb mijn zoontje destijds wel een late voeding gegeven vaak maar dat was omdat hij de hele nacht (dus 19.00-07.00)doorsliep en niet super groeide, dat werd dus te gek. Maar zolang je kindje zelf goed aangeeft wanneer het wil drinken zou ik erin meegaan.
ik ook bv...mijn zoontje slaapt zo tussen 1900 en 2200 de laatste voeding+slapen...en komt pas 0300-0500... Ik wete niet hoe dat zit met flesvoeding..maar zou het niet kunnen dat je de laatste fles wat meer geeft..? Met bv regelt dat vanzelf...zoontje drinkt meer 'savonds/vaker en dan issie knockout
@iedereen, bedankt voor alle reacties!! Sinds twee dagen kunnen wij hem wel wakker maken rond 10 of 11 uur, maar dan is hij zo boos dat hij nauwelijks wil drinken. Het laten drinken in zijn slaap is vanaf het begin al in het ziekenhuis geprobeert, maar dat doet hij niet. Hij slaapt dan gewoon met zijn fles in zijn mond, haha. Wij gaan vanavond kijken hoe laat hij komt als wij hem niet meer wakker maken. De kans is namelijk heel groot dat het precies is zoals Dirksmama zegt, hij komt dan toch wel tussen 1 en 3 en dat doet hij nu ook als wij hem wel wakker maken! Ook weet ik nu dat hij een fles mag laten staan. Hij drinkt namelijk in totaal veel op een dag. Hij zit namelijk op +/- 900 cc per dag en dat terwijl hij 4 kilo is (4 x 150 = 600 cc per dag) Ook kunnen we dan nu proberen om zijn flesjes overdag iets te verhogen (hij krijgt nu 120 cc + 4 scheppen = 135 cc per fles) Ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan!! Maar nogmaals...alvast bedankt iedereen!!