Ik heb dus een klacht, ik betaal met de ov chipkaart minstens 4x per dag het instaptarief. Elke dag vertrek ik om half 7. Ik pak dan de bus met mijn zoon om hem naar de creche te brengen. Als ik uitgestapt ben, moet ik nog 10 min lopen naar de opvang. Als ik geluk heb ben ik gelijk aan de beurt en kan ik gelijk terug. Als ik bij de bus ben aangekomen moet ik wachten op de bus en betaal ik vaak voor de 2e keer het instap tarief. (je hebt namelijk 20 min de tijd om over te stappen, tegen een uur voor de strippenkaart) Uit de bus stap ik over op de tram en de metro voor werk. als mijn werkdag is afgelopen moet ik weer naar huis, ik pak dan de tram en dan de metro en als ik geluk heb gelijk de bus. Zo niet betaal ik weer het instaptarief voor de bus. (Bus komt elke 15min) Uit de bus weer 10min lopen naar de kinderopvang, kindje halen WEER instaptarief betalen en dan naar huis.. Ik gebruik dan nu maar een cominatie bvan chip en strippenkaart zodat het niet al te duur word en ik reis af en toe zwart met dat ding . Maar straks als de chipkaart verplicht word ben ik een vermogen kwijt aan reiskosten. Ik krijg trouwens maar 2 euro reiskosten per dag. En het bedrag voor een abonnement kan ik helaas niet in 1 keer ophoesten Hebben jullie dat ook of ben ik de enige met een lastige verbinding?
Ik vindt die hele OV chip kaart gewoon achterlijk. Ik woon zelf in Belgie en ik ga dus zo nu en dan naar familie in Nederland maar hoe ik het dan moet gaan doen geen idee. Het OV in Nederland is ook verre van perfect dus laten ze eerst daar wat aan doen voordat ze mensen groen en geel laten betalen. Ontzettend vreemd ook dat je maar 20 min de tijd krijg om over te stappen, als nu een bus bijv. uitvalt is dat toch niet jouw schuld maar die van het OV dus dan moet jij er wel extra voor betalen? En om een antwoord te geven: toen ik in Nederland werkte had ik ook een rot verbinding. Bussen die net niet op elkaar aansloten of uitvielen. In Belgie betalen we 0.80 cent om een uur te reizen dat scheelt nogal wat!
Jemig, wat lastig! Je zou toch juist denken dat dat ding er is gekomen om het reizen goedkoper en vooral makkelijker te maken! Het enige dat ik weet, is dat er veel commotie is rond die chipkaart en dat het nog steeds niet rond is in heel Nederland. Zelf heb ik stufi en moest ik ook een foto inleveren voor de ov-chipkaart, maar ik heb dat hele ding nog nooit gezien! 3 maanden geleden al aangevraagd. Ik snap sowieso het nut en voordeel niet van de ov-chipkaart. Dus nee, ik heb er (nog!) geen last van. Succes ermee, ik hoop dat er anderen hier zijn die je er wel verder mee kunnen helpen! Liefs Jenna
Hmm ik heb het opnieuw nagekeken, en de overstaptijd is 35 min. Maar dan nog ben ik altijd meer dan 5 euro kwijt per dag.. Er klopt dus iets niet. En nu kan ik alleen maar mn laatste 10 ritten uitprinten. Boeven zijn ze
Ja idd, het inchecktarief zeg maar is wel 70 cent per keer, en als je dat 4x per dag betaald of soms 5x is dat veel. En dan komt er nog je normale tarief bij..
Hmmm, of 'ze' het willen invoeren met het idee dat reizen met het OV daarmee goedkoper gemaakt kan worden, betwijfel ik toch ten zeerste. Tot nog toe heb ik echt alleen nog maar verhalen gehoord over dat het er allemaal alleen maar duurder op wordt/is geworden. Wat dat betreft ben ik blij dat ze hier in Brabant nog niet met dat onding werken! En tegen de tijd dat het wél ingevoerd wordt, kan ik gelukkig met de auto gaan reizen naar m'n werk (zou ik nu ook al wel kunnen, maar ik ben met name 's avonds nog zó moe door de zwangerschap, dat ik echt blij ben om even m'n oogjes dicht te kunnen doen in trein & bus). Maar ja, alleen al het feit dat de overheid (of de OV bedrijven, weet niet precies van wie het afkomt) wil(len) dat je al een bepaald bedrag moet gaan betalen, alleen om aan die kaart te kómen vind ik al schandalig! Ik word straks gedwongen om zo'n kaart aan te schaffen om überhaupt met het OV te kunnen reizen en moet dan óók nog betalen om die kaart te krijgen! Leuk als je maar 1-2x per jaar ofzo gebruik maakt van het OV.....
Hoi ik heb een busabbo voor een jaar,ik dacht dat ik dit ook gelijk voor de volle pond moest betalen,dat is niet zo,je gaat na de kiosk waar je de buskaarten kan kopen,en vraag je een abbo voor een jaar aan,je kan hem gelijk gebruiken en het geld voor eens per maand van je rekening gehaald bij mij is dat 35.80 dus nog te doen..hoop dat je er wat aan hebt.. Groetjes.. Oja vergeet je pasfoto niet mee te nemen en je id kaart als je er 1 wilt gaan maken
hey klopt je betaalt idd per maand, alleen mijn abbo kost iets van 68,- vet irritant dus want dat heb ik niet zomaar in 1 keer..