11 uur intake gesprek bij de verloskundige ZENUWACHTIG!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Annoniemc, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annoniemc

Annoniemc Lid

25 nov 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik ben vandaag 7 weken en 5 dagen zwanger en ik heb zo om 11 uur mijn intake bij de verloskundige. Helaas hebben zij zeg geen echo en wordt ik daarvoor doorverwezen naar het ziekenhuis in de buurt.

Daarbij komt dat ik weer dat ik zo moet bloedprikken, maar ik ben echt doodsbang voor naalden in mezelf. (Bloed afnemen bij een dier doet me niks). Mijn hart zit daarom nu al in mijn keel! Zal het wel even aangeven dat ik dat heel eng vind en ik hoop dat het direct kan. Dan ben ik daar vanaf.

Ook vind ik het heel spannend omdat ik mij telkens afvraag of alles goed is mijn mijn "pinda", vind het ook erg jammer dat de echo een ander keertje moet. Ik vraag me af of ik niks vergeet enz...

Hebben jullie nog tips?

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

De verloskundige hier nam geen bloed af.
    Moest daarvoor naar de poli.
    Dus zou me daar voor nu even niet druk om maken.

Bij de intake gaan ze vragen naar jouw gezondheid en die van je partner.
    Wat voor werk je doet enz.
    Echt kennismakingsgesprek.

Als je nu vragen hebt, schrijf ze op!
    Gegarandeerd dat als je daar zit dat je het niet meer weet ;)

3. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Annoniemc eerst gefeliciteerd met je zwangerschap.:)
    Spannend he ik had dat ook en ik ben ook als de dood voor naalden.ik moest zelfs altijd met bloedprikken naar een kinderkamer .maar zou ik eens iets zeggen .je krijgt een soort mamakracht van voor het kindje doe ik het ik heb nu al zoveel bloedgeprikt is eigenlijk apart je krijgt echt gevoel als het voor het kindje nodig is dan doe ik het haha.
    Verder krijg je als het goed is al veel informatie van je vk.ik kreeg ook geen echo bij de vk.daarvoor moest ik naar het zk.heel veel succes daar .liefs.

4. Annoniemc

Annoniemc Lid

25 nov 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vragenlijstje is klaar (voor zo ver dat kan).

Maar me niet druk maken over bloedprikken is onmogelijk.. Ik weet dat het belangrijk is voor onze pinda dus daar klamp ik me dan maar aan vast.. Als het voor mezelf was had ik zo iets van laat maar.

Nu even mijn spulletjes klaar leggen, even wat drinken, plassen en hondjes uitlaten en dan maar heen en wachten op vl.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Spannend hoor!
    En ja zwanger zijn betekend nou eenmaal vaak bloed prikken maar zijn belangrijke onderzoeken zowel voor jezelf als je pinda!!

6. Carolien1981

9 jan 2015
    96
    1
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!
    Ik ben zelf ook heel bang voor naalden.
    Bloedprikken gebeurt hier in het ziekenhuis en ik vraag dan altijd of ik erbij mag gaan liggen.
    Misschien dat dat jou ook helpt?

Succes!

7. Annoniemc

Annoniemc Lid

25 nov 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb het overleefd! Bloedprikken ging goed en vrijwel pijnloos.

Verder willen ze me vaker prikken voor suiker, aangezien ik een bmi van net 30 heb. Glucose van vandaag was prima.

Over een week of 3 krijg ik een echo in het ziekenhuis en op 10 april heb ik weer een afspraak bij de verloskundige.

8. Carolien1981

9 jan 2015
    96
    1
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal goed om te horen!
    Soms kan je je druk maken om iets wat dan achteraf heel erg mee bleek te vallen.

Lekker genieten dus maar!
    :)

Deel Deze Pagina