Mijn dochter heeft niet zo'n hele moeilijke naam, maar ze spreekt het al foutloos uit vanaf een maand of 14...
mijn zoon heet Maddox en hij zegt Maddots de naam van zijn zusje kan hij wel goed uitspreken zij heet Indy
Mijn dochter heet Zoë en noemt zichzelf Poë Haar zusje heet Nova en dat spreekt ze vanaf dag 1 vlekkeloos uit
Mijn dochtertje spreekt haar naam ook al vanaf dat ze kan praten goed uit. Blijkbaar dus een erg makkelijke naam. Ook die van haar broertje levert geen enkel probleem op, maar is ook niet zo moeilijk natuurlijk. Merk hier wel dat de R vaak uitgesproken wordt als een L of een J. Dat zal wel een lastige letter zijn denk ik.
ik heb het haar nog nooit horen doen. Dus geen idee, ik denk het niet want het is wel een lastige naam voor haar. De F spreekt ze niet echt uit, l ook niet, eu kan wel als u en de r spreekt ze ook nog niet echt uit dus het zal nog wel even duren
Nu zegt ie wel Maxime, maar die X is toch lastig, dus als ie moe is is het nog wel eens Makiem! Hij heeft zichzelf heel lang Siem genoemd, maar goed dat is ook een naam R, W en X lijken me vooral lastige letters, of niet?
Mijn zoontje praat al heel goed. Kon zijn naam ook al snel zeggen. En ook onze namen, papa ... en mama .... Ben ik minder blij mee, maar alles wat hij hoort zegt hij vloeiend na. Vroeg voor een jongetje van 1,5.
Dat had Nick ook Hij was 18 maanden toen hij zijn naam zelf zei. Hij sprak Emily d'r naam vanaf dag 1 goed uit.
Hmm,grappig dit te lezen. Onze dochter Leonie praat een heleboel, zinnetjes van 5 woorden maar haar naam.....Leee zoiets maakt ze ervan. Maar verder? "papa waar ben je nou?" " Poes naar binnen mamma!"
Ze heeft heel lang de naam van haar zus gebruikt. Die kon ze al heel vroeg zeggen. Daarna werd het truus (denk dat ik iets te vaak truus tegen haar zei) Nu heeft ze er "ik" van gemaakt! Mijn oudste heeft ook vrij lang moeite met haar naam gehad, die maakte er altijd tietisch van (marokkaans voor baby)
Mijn jongste was 1 jaar toen ze zichzelf Ora ging noemen (ze heet Nora) Wel raar dat ze dan wel een rollende R uitspreekt wat meestal wel moeilijk is maar de N spreekt ze niet uit.
mijn zoontje is van de zelfde leeftijd en zegt al een tijdje zijn eigen naam. nu is nando ook wel erg makkelijk . zijn zus noemt hij Tia ipv alicia dus dat is al een stuk moeilijker. verder praat hij nog niet zoveel
Onze zoon heet R.oan en noemt zichzelf Oonge (???). Het gekke is, is dat hij heel goed kan praten en een enorme woordenschat heeft, maar zijn eigen naam lukt niet. Het allergekste vind ik nog wel: op het kdv zit een meisje dat Rowen heet en dat spreekt hij helemaal goed uit! Ik probeer hem steeds weer te corrigeren dat het R.oan is, maar het lijkt hem niet te deren.
Een van de eerste woorden van mijn dochter was buiten mama (en papa) haar eigen naam. Nena, hele simpele naam voor kinderen. op het kdv zeggen kindjes (toen ze nog op een verticale groep zat) heel snel haar naam.