na provera

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missbaby, 5 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missbaby

    missbaby Lid

    5 sep 2005
    17
    0
    0
    n/b
    Ik heb al twee jaar bezig om zwanger te raken, Ik ben bij gyno geweest,
    Ik ben geen eisprong :(

    Ik heb voorgeschreven van Gyno, provera en dan clomid innmene.
    Ik heb 10 dagen provera om mesturatie op te wekken..
    Ik ben nu al 5 4 dagen mestruatie, is zoveel pijn, zoveel bloeden, elke ongeveer 15 minuten nieuwe maandverbanden.
    en veel eten,

    Ik wil weten of jullie ook Na provera menstruatie veel pijn is. En hebben jullie ook dikke bolletje bloeden, sorry ik vraag, want ik weet het niet hoe heet is het :oops:

    Laat me weten of jullie ook zijn..


    Als ik klaar met menstruatie dan neem ik clomiid
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Missbaby

    Ik gebruik ook provera en vandaag ( dag 7 van de menstruatie) is het bloeden eindelijk opgehouden.
    Door Provera krijg je een opgewekte menstruatie, die daardoor heviger dan een normale menstruatie.
    Ik weet dit nu omdat ik de gyn afgelopen vrijdag alles gevraagt heb.
    Bij mij werd het op dag 5 ineens minder.

    Moet je clomid niet slikken vanaf dag 3 van de menstruatie tot en met dag 7 ? Dit is de tijd die meestal word voorgeschreven.

    Als je bloeding( ik weet niet op welke dag je zit) na 7 dagen nog steeds zo hevig is dan moet je echt de gyneacoloog weer bellen, of langsgaan, want dat is niet goed.
    Dit is tegen mij gezegt.

    Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust.
    Ik zit nu in mijn tweede ronde met provera en clomid, maar weet er al aardig veel vanaf
    Dus als ik je kan helpen , vraag maar raak.

    Liefs Jolanda
     
  3. missbaby

    missbaby Lid

    5 sep 2005
    17
    0
    0
    n/b

    Hallo JOlanda
    Bedankt voor een reactie,
    Ja ik ben nu al 5 de dag menstruatie, heel veel menstruatie
    Ja dat weet ik het, ik neem niet clomid.
    Bedankt voor een zeggen, als Na 7 dagen nog sinds menstruatie dan zal ik bellen bij gyno.. Je hoort wel van me

    Liefs MIssbaby
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Missbaby

    Weet je ook wanneer je moet beginnen met clomid?
    Anders zou ik dat als ik jou was ook even navragen bij de gyn.

    Ik hoop dat je menstruatie minder word

    liefs
     
  5. missbaby

    missbaby Lid

    5 sep 2005
    17
    0
    0
    n/b
    Dank je wel maar nog sinds heel veel menstruatie.. Ik heb gyno al gevraagd en morgen ga ik naar Gyneacelogie.. Bedankt voor een advies..

    Liefs Missbaby :)
     
  6. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    succes morgen bij de gyn
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja missbaby succes morgen bij de gyn.

    Laat je nog even weten hoe het afgelopen is morgen?
    Ben erg benieuwd want ik ben bang dat ik morgen ook moet bellen , ben ook nog steeds ongi, morgen 10 dagen.

    groetjes
     
  8. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Heel veel succes bij de Gyn!
     
  9. missbaby

    missbaby Lid

    5 sep 2005
    17
    0
    0
    n/b
    Ik ben vandaag naar Gyneacelogie geweest.. HIj zegt tegen me dat geef niets "geen probleem" veel menstruatie want ik ben onregelmatige menstruatie, Al 4 maanden geen bloeden daarom ben ik heel veel menstruatie en nu nog sinds, baalt :(

    Verder ben ik bloed prikke, morgen hoor ik uitslag verder mag ik clomid innemen als ik menstruatie klaar ben. 3 tot 7 dagen.
    Ik hoop het dat mijn bloed goed is.. Hoor jullie wel morgen over uitslag

    Ik hoop het dat jullie mijn zinne schrijven wel begrijpen, Sorry dat ik niet goed zinne schrijven..

    Liefs me :D
     
  10. missbaby

    missbaby Lid

    5 sep 2005
    17
    0
    0
    n/b
    Meer menstruatie is geen probleem zegt Gyneacologie. is goed komt door provera, He je neem ook met provera of niet??

    En dank jullie voor reactie
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo missbaby

    Ten eerste begrijpen we je zinnen prima!!

    Ten tweede je zei dat je na je menstruatie pas moet beginnen met clomid.
    Ik vind dat een beetje vreemd omdat clomid normaal tijdens de menstruatie geslikt moet worden.
    Omdat clomid een tijdje nodig heeft om te werken, misschien klopt dit ook wel hoor, maar dan heb je denk ik later in de cyclus een eisprong.
    Als je een eisprong krijgt met gebruik van clomid, kan je die tussen de 14 de en de 21 ste verwachten.

    Ben erg benieuwd hoe het je gaat verlopen.
    hou je ons op de hoogte?

    Groetjes
     
  12. Baby Girl

    Baby Girl Lid

    7 sep 2005
    51
    0
    0
    Sales and Event Fastliner
    ODK
    mag ik eens vragen wat een provera is?

    xxxxxxxxx kisses baby girl
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Provera is een medicijn die gebruikt word om je menstruatie op te wekken wanneer je bijvoorbeeld nooit ongi word.
     
  14. Baby Girl

    Baby Girl Lid

    7 sep 2005
    51
    0
    0
    Sales and Event Fastliner
    ODK
    ahhh
    ok thank you jolanda..


    xxxxxxxxxx to you from baby girl
     
  15. missbaby

    missbaby Lid

    5 sep 2005
    17
    0
    0
    n/b
    mijn uitslag bloed en urine zijn prima, maar ik moet clomid niet innemen zegt dokter. .Vreemde he :(
    Ik maak op maandag nieuwe afspraken maken met Gyneacologie! Dan verder zie ik het wel..
    He Ik heb geen eisprong, dussie.. MIjn dokter verteld me als ik menstruatie klaar bent, dan dag later neem ik clomid, nu niet.. Ik ben in de war van Gyneacologie, echt waar..
    Echt waar dat clomid normaal tijdens menstruatie geslikt, maar dat heb ik niet gehoord...
     
  16. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo missbaby

    Dus nu mag je clomid niet innemen.
    Vaag hoor, en erg vervelend dat je weer moet wachten.
    Van gynaecologie snap ik ook niet veel hoor!
    Ik bijvoorbeeld moet zelf maar bepalen wanneer ik het nodig vind om een afspraak te maken met de gyn.
    En dat terwijl de meeste vrouwen telkens voor controle van de follikelgroei moeten komen, ik hoef dat niet, die controles zijn om te kijken of je geen last hebt van overstimulatie, want dan mag je niet klussen.
    Maar ik heb dat niet, ik word alleen achteraf gecontroleerd met het bloed, maar als ik last zou hebben van overstimulatie is het al te laat zeg maar.
    Nouja er zit niks anders op dan afwachten maar ik baal ook wel van de gyn met zulke dingen.
    Wil ook weten waar ik aan toe ben.

    laat je weten hoe het maandag is gegaan?
    groetjes
     
  17. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi Jolanda,

    kan het zijn dat je een beetje aan het lijntje word gehouden door je gyn? Je hebt een kerngezonde dochter, dus een gyn zal altijd denken: zie je wel, heel goed mogelijk dat ze een kindje kan krijgen. En je bent natuurlijk nog jong, als je eenmaal 34 bent, dan zullen ze denk ik wel wat meer hun best gaan doen. Alles onder het mom van "ach, nu geen ei? dan volgende maand maar hoor..."

    Nou ja, heeft even niets met dit topic te maken.

    Groetjes van Kiki.
     
  18. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Kiki

    Ik denk persoonlijk niet dat ik direct aan het lijntje gehouden word, want ik krijg toch de provera en de clomid pillen voorgeschreven.
    Maar ik ben gaan lezen op het net en daar blijkt uit dat vrouwen eigenlijk voordurend in de gaten gehouden moeten worden voor de follikel groei dmv echo's.
    Dat laatste heb ik dus niet alleen bloedprikken op dag 21 en 28 van de cyclus.
    De gyn zegt dat als ik aan mijn temperatuurkaart kan zien dat ik een eisprong heb gehad, ik dezelfde dosis medicijnen moet slikken als de vorige keer, en moet ik uit mezelf ongi worden na die eisprong.
    (tenzij het raak is natuurlijk).
    Als er geen eisprong is geweest en ik ben een week na de 28 ste cyclusdag niet ongi(die dag moet ik bellen voor de bloeduitslagen) dan moet ik weer provera gebruiken en dan de drie dubbele dosis clomid, wanneer die ook niet werken moet ik spuiten, maar hoe dat werkt weet ik nog niet gelukkig is het nog niet zover.
    Alles moet ik dus telefonisch doen, maar mocht ik zwanger zijn dan moet ik een afspraak maken voor termijn echo ( 8 weken na posi test).
    Van dat laatste baal ik vooral omdat bij clomid gebruik de kansen op meerlingen groter aanwezig is, en ik had de laatste keer dus wel een heleboel kleine eitjes!!!
    Als die nou wel gaan springen (meerdere tegelijk) en ook nog eens bevrucht raken, wil ik gewoon weten hoe en wat.
    Mijn vriend en ik hebben voor ons zelf besloten wat de max is.
    Moeilijk ja absoluut, maar je moet ook realistisch zijn.
    Stel dat er meerdere vruchtjes zijn dan wil ik tijdig kunnen ingrijpen, want ik wil nooit !! het risico lopen dat het allemaal misgaat omdat ik ze allemaal wou houden, zoals die vrouw in Amerika.
    Die was nl zwanger van 8 baby's en ze werd geadviseerd om er zowiezo 5 weg te halen, dit wou ze niet met het gevolg dat er niet een is blijven leven.
    Kijk ik weet dat het nog lang niet zover is en het kan er ook gewoon een zijn maar ik vind dat je voor dat het zover is moet weten wat je zou doen wanneer er zoiets gebeurd.

    pfff wat een verhaal heb je weer geschreven jolanda hahaha
    sorrie voor mijn langdradige tektsten :oops:
    kort samen gevat had ik ook graag meer onder controle willen staan van de gyn, maar dat zit er nou eenmaal niet in

    groetjes
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Je hoeft geen sorry te zeggen hor. Je moet lekker van je af schrijven, kun je je verhaal ook kwijt. het is allemaal wel heel wat wat je zo doormaakt/ door moet maken. Je doet het voor een doel en ik hoop dat je snel goed nieuws hebt. Liefs
     
  20. missbaby

    missbaby Lid

    5 sep 2005
    17
    0
    0
    n/b
    Ja ik vind het wel vervelend dat moest ik wachten om clomid in nemen..
    Op maandag of volgende week Maandag hoor ik wel van Gyneacologie..

    Ja dat heb ik gehoord als meer clomid innemen dan kregen mensen meerlingen baby's.
    Ik vind het wel heel leuk om tweeling's baby.. En jij?? Jullie??
     

Deel Deze Pagina