Hoi dames, Ik heb ovulatietesten gedaan met 2besure dipsticks en clear blue digitale ovulatietesten tegelijk. Op 27 april om 18 uur had ik een smiley met de digitale clear blue ovulatietest (geen dipstick gedaan). Op 28 april om 4.00 uur (moest heel nodig plassen) weer een smiley. Om 9.00 uur een dipstick. Die was donker maar niet uitgesproken positief. Wat denken jullie? Heb ik mijn piek gehad? Vorige cyclussen had ik hem veel later, maar ben ook pas gestopt met de pil. Heb overdag (Koningsdag) in de middag twee wijntjes gedronken, kan dit een vals positieve uitslag geven?
Ik denk dat je lh piek is gestart op dag 15 overdag. Daarom ook om 18.00 een smiley (piek) die nog even doorzette op dag 16 in de ochtend en daarna afnam. De eisprong is ongeveer 36 uur na aanvang piek dus ik verwacht dat hij vanochtend (dag 17) gesprongen is. Dus vandaag rekenen als dag van eisprong en dan morgen 1 dpo. Ik hoop dat je je ei goed benut hebt! Als je trouwens net gestopt bent met de pil kan je cyclus sowieso wat onregelmatiger zijn en per cyclus kan je eisprong een paar dagen van elkaar verschillen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Heb hem zeker goed benut als het mijn ei was We gaan het zien..