Hoi ik heb een vraagjes Heb in maart een miskraam gehad. En sindsdien is mijn cyclus heel regelmatig wordt precies op de dag weer ongesteld. Nu is mijn vraag heb gisteren een ovaluatietest gehaald van de etos en vanochtend eentje geprobeerd er was een helee lichte streep. Dan ben ik waarschijnlijk beetje vruchtbaar?. Heb na mijn miskraam alles losgeloten maar wachte toch stiekem elke maand om zwanger te worden. Maar helaas 😔 . Dus wilde we toch deze maand met de ovaluatie testen beginnen. Zijn er mensen die ovaluatie testen hebben gebruik en zwanger zijn geraakt.
Je bent pas vruchtbaar als je een positieve ovulatie test hebt. Een lichte test zegt helemaal niets helaas. Even door testen totdat ze gaan knallen. Succes!
Een licht streepje betekend helaas niks. Je bent dus niet een beetje vruchtbaar hihi. Want LH heb je je hele cyclus. Pas als de streep net zo donker of donkerder is dan de controle streep is hij positief en kun je binnen 48 uur je eisprong verwachten. Ik denk dat er heeeeeeeeeel veel mensen zwanger zijn geraakt door het gebruik van ovulatie testen. Je weet er iig door wanneer je moet klussen. Hier ook ovu testen gebruikt dit keer en nu zwanger van de 2e
Ik! Bij de eerste dmv ovulatietesten mijn ei gevonden en juist getimed Nu voor de 2e in ronde 1 en ook maar meteen ovulatietesten gebruikt, nu op wachtbankje als het goed is. Denk niet dat je er sneller zwanger van wordt maar geeft wel meer inzicht in wanneer je eisprong zou zijn. Een ovulatietest is pas positief als deze gelijk is of donkerder als controlestreep. Toen ik aan de pil was gaf de ovulatietest ook een licht streepje.
Het gebruik van ovulatietesten vergroot de kans op een zwangerschap niet, het helpt alleen beter timen .
Nee hoor. Als jij om de 2 dagen sex hebt tussen je ongi's dan heb je net zoveel kans op een zwangerschap dan wanneer je ovutesten gebruikt
Misschien heb je zonder ovutesten en alleen met om de 2 dagen sex wel meer kans op een zwangerschap. Stel dat je ovutesten doet en alleen sex hebt tot aan je posi ovutest en de dag erna. Het kan zijn dat je ei niet springt na de piek maar bijv pas een dikke week later (posi ovu is geen garantie dat het ei ook 1-2 dagen daarna gaat springen namelijk). Omdat je dus verder geen sex hebt gehad mis je dus je eisprong en raak je niet zwanger. Heb je gewoon om de 2 dagen sex gehad (zonder ovutesten) dan heb je je ei niet gemist
Uitleg hierboven sluit ik me bij aan... maar ja dan moet je wel om de dag sexen willen... Ik met een onregelmatige baan, een baby, sociaal leven vind 1-2x per week wel voldoende haha... Dus dan zijn ov een uitkomst. Ps; wij hebben het 3x op rij gedaan deze maand en zwanger...
Nou de meeste mensen hebben geen tijd/zin voor om de dag sex. Over het algemeen zijn ovu testen dus een heel goed hulpmiddel. Dus indirect kan het helpen.
Bedankt voor jullie reactiess ben wel benieuwd eerlijk gezegd het is de eerste keer dat ik het gebruik. En heb vandaag wel een donkerdere streep. .
Deze lijkt me positief! Dan heb je dus morgen/overmorgen je eisprong. Dus: aan de slag! en inderdaad nog even doortesten, want als deze nou niet springt dan krijg je nogmaals een piek. Maar wellicht is die kans bij jouw regelmatige cyclus kleiner. Over die streepjes: hieronder mijn testen van de maand dat ik zwanger werd. Altijd een mini streep en dan opeens: bam! Haha. Wel geluk dat ik hem vond want had nog niet door dat 2x per dag beter is (tip mocht het niet gelukt zijn deze maand). Hopelijk over twee weken weer zo'n test maar dan een zwangerschapstest! Ps vind deze verwarrend veel op een zwtest lijken