Ovutesten & tempkaartje matchen niet

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door marytje, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Dag meiden,

Ik sta voor een raadsel. Mijn tempkaartje en ovutesten matchen niet. Ik ben nu cd 19. Volgens FF (zie hier) zou ik mijn ei op CD 16 hebben gehad. Dit komt overeen met vruchtbaar slijm dat ik heb geobserveerd op dag 14, 15 en 16. Ik heb beide dingen (tempen en slijm meten) nauwkeurig gedaan. Ik ben niet ziek oid. De afgelopen 2 dagen had ik GEEN vruchtbaar slijm meer.

Nu had ik pas op cd 17 een positieve ovulatietest. Op cd 18 was die weer ietsjes lichter. Vandaag, cd 19, werd ik wakker met hele hevige, stekende buikpijn ter hoogte van mijn linker eierstok. Tot huilens aan toe, zo zeer deed het. Hoewel ik eerst dacht dat er iets ergs aan de hand was, bedacht ik me later dat dit mijn ei weleens zou kunnen zijn. Weer een ovutest gedaan.. en je raad het.. weer hartstikke positief.

Wanneer is nu mijn ei geweest? Meest logisch is vandaag, maar hoe kan mijn temp dan al dagen hoog zijn en ik al een tijdje geen vruchtbaar slijm meer hebben?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen dit mysterie op te lossen!
    Bedankt.

Bijgevoegde bestanden:

2. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    FF twijfelt en je mist een aantal temperaturen. Je vorige cyclus was je eisprong op dag 22. Dag 16 is dus vroeg, dag 20 een stuk realistischer. Verder zie ik in je vorige cyclus ook een soort drietrapsraket, eerst vrij lage temp, dan iets hoger, dan de eisprong en dan nog hoger. Kan zijn dat dat deze keer weer gebeurt en je kruis nog verspringt.

Ik zou iig doorgaan met klussen en proberen de volgende maand al je temperaturen bij te houden. FF doet ook maar wat met de data die je hem geeft en kan niet toveren :D

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ben het er mee eens dat je helemaal niet zo nauwkeurig tempt als je zelf zegt. Je hebt ontzettend veel witte bolletjes in je vorige cyclus (vallen buiten de tijd dus minder nauwkeurig) en nu heb je witte bolletjes en je mist veel dagen. FF heeft het dus moeilijk om je juiste dag te bepalen.

Ik snap FF waarom hij nu een onzeker kruis zet op dag 16. Dat komt nu overeen met je tempen en je slijm. De tempen na het kruis passen ook echt bij een eisprong, het is hoog.
    Echter als je naar je andere symptomen en naar je ovutesten kijkt (en naar ervaringen in het verleden) zou je eisprong op dag 20 of 21 moeten zijn. Maar je temp blijft nu in dezelfde grens.

Ik vraag mij af of je lichaam deze cyclus niet gewoon uit zijn doen is. Als je geen vruchtbaar slijm meer hebt gehad na dag 16 dan is het voor spermacellen na dag 16 gewoon onmogelijk om bij een eitje te komen. Hopelijk heb je wat gemist, of leven de cellen van je partner gewoon lekker lang (van dag 16).
    Zit niets anders op dan af te wachten wat je temp gaat doen in de komende dagen. Veel succes in elk geval!

4. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar zoals je kaartje er nu uitziet snap ik waarom FF het op dag 16 houdt. Hoewel hij dus twijfelt. Ik zie ook een echte stijging na dag 22. Dat zou overeen komen met je vorige cycli. Maar niet met je slijm en ovutesten... Lastig! Ik hoop voor je dat het gewoon niks uitmaakt en je lekker zwanger blijkt straks :D

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Qua temp heeft het kaartje geklopt...

6. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Dank voor alle reacties.
    Ik heb inderdaad witte bolletjes, maar meet altijd wel direct na het wakker worden. Deze ronde probeer ik niet alleen op hetzelfde moment, maar ook op dezelfde tijd te meten.

Ik heb overigens nooit meer kunnen achterhalen wanneer mijn ei was. Ik ga uit van dag 19, vanwege de pijn en positieve ovutest. Maar dan heb ik wel een korte LF gehad, 10 dagen, dus logischer zou dag 17 of nog iets eerder zijn.

Hoop niet dat mijn cyclus van slag is door de medicatie en ik vruchtbaar slijm heb als ik niet vruchtbaar ben en vice versa :s.
    Al vermoed ik dat de hormonen de boel wel beinvloeden. Zo heb ik ook steeds een hoge temp aan het begin van de cyclus (einde kuur/net na de kuur). Deze ronde bloedprikken.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je gaat nu je vruchtbare tijd weer in zie ik. Je tempt zakt daarbij in voorbereiding lijkt wel.
    Succes deze ronde!

8. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Dankjewel!!

Inderdaad eerst temp omlaag, daarna omhoog. Hoop dat ie nu blijft stijgen. Maar weer geen match tussen slijm en ovutesten. Wel gek! Dat doet de natuur toch niet handig? Voor de zekerheid maar tijdens de hele periode geklust ;).

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Inderdaad, vreemd zeg! Ik vraag mij af hoeveel kans je dan eigenlijk hebt om zwanger te worden? De zaadjes kunnen alleen de baarmoeder in als het slijm vloeibaarder is. De zaadjes moeten dan dus 3-4 dagen overleven om je te kunnen bevruchten. Je man moet dus wel sterk zaad hebben.

Ik wil niet negatief doen, het is maar een gedachte. Wellicht iets om tzt te laten onderzoeken als het te lang gaat duren? In elk geval iets om in gedachten te houden lijkt me.

Qua tempstijging blijf ik in je vorige kaartje bij dag 16 qua eisprong. Anders is het zo dat er bij jou qua temp weinig uit te halen zou zijn. Je kaartje is op dit moment ook niet duidelijk in stijging, maar dat komt wellicht nog.

10. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Wat leuk dat je blijft meekijken :D!

Ja is vreemd.. Toch al 2x een licht positieve test gehad (helaas na een paar dagen alsnog ongesteld), dus het lijkt erop dat een bevruchting wel mogelijk is!! Het zaad van mijn vriend is getest en is inderdaad heel goed, haha.. Gelukkig voor mij!
    Gister duidelijke stijging gehad, vandaag weer daling. Maar nog te vroeg om ongesteld te gaan worden....

Heb deze ronde overigens een HEEL goed voorgevoel. Heb zeurende, beetje misselijkmakende buikpijn vanaf dpo 2-3, en opgeblazen gevoel. Alsof ik een knellende heupbroek aanheb, terwijl ik die niet aanheb.. Lijkt op cyclus van laatste vmk... Zooooo spannend!!!

Hoe gaat het met je zwangerschap?

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja, als je een lciht + test had meerdere malen, dan lijkt innesteling toch wel iets dat kan lukken.
    Helaas eindigd dan nog zoveel % in een vmk, omdat er wat mis is. Ik hoop voor je dat het deze keer toch echt anders is!!

De zwangerschap gaat hier goed, wel al zwaar aan te worden met momenten. Maar ja, na 5 maanden was ik weer zwanger dus ik was nog niet voleldig hersteld. Maar de kleine doet het goed! Dank je voor het vragen ;)

12. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    En of! Kijk maar :) :D

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012