kosten vrijgezellenfeest

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje1, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man gaat binnenkort naar een vrijgezellenfeest (nouja, in november)

Nu waren er eerst bedragen genoemd van maar liefst rond de 170!!! euro...nou, daar was ik het echt niet mee eens, zo vaak ziet mijn man die vriend niet (en ik heb helemaal niks met die jongen/man,met zijn vriendin ook niet, abslouut mijn types niet)
    Mijn man heeft toen ook gemaild dat het te duur was (ook voor nog 2 andere vrienden die dit vonden)
    Nu was het dus terug gebracht naar 144 euro!Vind ik nog steeds absurt veel of ligt dit aan mij???
    Zelf kunnen we de laatste tijd weinig weg ivm geld..en zo'n vrijgzellenfeest moet zoveel kosten??
    Het stomme vind ik ook dat de man die gaat trouwen heeft aangegeven het vrijgezellenfeest in het buitenland te willen want Nederland vind hij maar niks...nouja??!!
    Ik vind dat niet zo netjes hoor,of ligt dat ook aan mij??
    Nu gaan ze dus naar Duitsland, blijven daar 1 nacht, en hebben dan alles in 1, dus eten en drinken en 1 overnachting.

Maar dan hebben we het vrijgezellenfeest gehad, en dan heb je de bruiloft..die dus op 31 december is dus oud en nieuw moet daar dus ook gevierd worden??
    Vind ik ook zoiets raars, meesten mensen willen toch hun eigen oud en nieuw vieren?oke, degene die gaat trouwen kent wel een hele hoop vrijgezellen die het misschien niet zoveel uitmaakt als ze maar kunnen 'zuipen' ...alhoewel denk ik dan ook dat ze liever ergens anders dat gaan vieren.

Ik zei al tegen mijn man dat ik hoop dat hij wel hier bij ons is met oud en nieuw, want anders gaat hij ook nog de hele dag daar zitten, de 31e, plus dan dus ook nog de nacht...niet echt leuk en gezellig..Ik wil eigenlijk helemaal niet naar dat feest,maarja, denk wel dat ik even zal moeten,toch??
    (ik zie en spreek ze haast nooit)

Wat vinden jullie?Ik vind het helemala niet zo gaaf dat ze met oud en nieuw hun feest vieren hoor, denk ook dat niet iedereen daar dan zal blijven..ook al was dit vorig jaar al bekend..

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik vind 170 euro ook veel te duur. Toen mijn zus ging trouwen had ik het vrijgezellenfeest georganiseerd. We deden een taartenworkshop en een rondvaartboot samen was dat 50 euro per persoon en wie nog mee wilde kon daarna gezellig een hapje eten en ergens wat drinken. Dus als mensen 50 euro genoeg vonden konden ze er ook voor kiezen niet met het eten enzo mee te gaan of juist andersom. Bij mijn zwager was het ook zo duur 120 euro per persoon. Ze gingen dan wel heen en terug met de kwibus,bbq'en op Bloemendaal nog steppen over de boulevard. Dus ze kregen er ook veel voor terug. Maar alsnog vond ik het belachelijk duur. Omdat meerdere hierover klaagde konden ze ook een deel van het programma mee doen.

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Het vrijgezellenfeest vind ik persoonlijk ook veel te duur. Ik zou dan niet gaan. Moet wel leuk blijven.
    Verder de trouwerij tja de dag is niet heel handig uitgekozen voor anderen maar voor een keertje. Vind het niet heel raar, juist wel bijzonder voor hun om met oud en nieuw te trouwen.
    Zou daar gewoon de hele dag heen gaan heb er geen probleem mee om oud en nieuw een keertje op een andere manier te vieren en volgend jaar dan weer lekker met je eigen gezinnetje.

4. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Ik vind 170 euro ook echt belachelijk! Maar rond de 100 euro ben je wel kwijt voor een activiteit, eten en drinken. Vorig jaar zelf een vrijgezellenfeest georganiseerd. Met veel moeite en zoekwerk een leuke dag en avond kunnen organiseren voor 80 euro p.p.

Het is mij wel opgevallen dat mannen niet zo naar geld kijken. De vrijgezellenfeesten van manlief waren altijd prijziger dan vrijgezellenfeesten waar ik ben geweest. Alles onder het motto: alles kan en alles mag, als het maar gezellig is!

5. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    ik heb volgende week een vrijgezellenfeest van 145 euro.
    aan de telefoon zeiden ze tegen me: we willen de kosten een beetje beperkten dus het word tussen de 125 en 150 euro.
    nou ik vind het heel veel geld.
    nu ga ik niet vaak uit ofzo, dus een keertje kan wel.
    (eerlijk gezegd was ik best blij dat ik hoorde dat we niet de hele dag mee moesten, want dan ben je met cadeau en nieuwe kleren zo een heel bedrag kwijt).

met oud en nieuw zou ik ook niet tof vinden. maar nu ben ik wel een heel familiar persoon :)

6. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    trouwens; ik weet dat mijn eigen vrijgezellenfeest rond de 60 euro was, en het was heel leuk :) dus t kan wel..

7. Babbs

Babbs Niet meer actief

Het is inderdaad veel geld, zekere als het geen goede vriend van jouw man is. Echter voor een hele dag weg, ben je toch al snel honderd euro kwijt met een activiteit, eten en daarna stappen. Dat de bruidegom iets in het buitenland 'eist' vind ik een beetje raar. Tja als jouw man dezelfde mening deelt, kan hij ook niet gaan.

8. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Wat belachelijk veel geld zeg.
    En als je toch maar weinig met het bruidspaar hebt, dan ga je toch niet? Spaar je 140 uit én kun je zelf je oud&nieuw plannen.

9. Bika

Bika Niet meer actief

Heb al zo veel echt leuke vrijgezellenfeesten van 50/60 euro gehad!! Vind 170 euro echt belachelijk en zou dan ook gewoon niet gaan. Weet je wat ik allemaal wel niet kan doen voor dat geld?!

Met oud en nieuw vind ik wel een beetje raar, maar tja er zullen zat mensen zijn die het misschien wel heel leuk vinden? En zoals hierboven ook al gezegd, je hoeft toch niet te gaan?

10. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Sorry, maar hoeveel? Dat zou ik niet geaccepteerd hebben.
    Dit jaar heb ik 3 vrijgezellenfeestjes gehad. Variërend van 30 euro t/m 70. Redelijke bedragen lijkt mij, als hij wil dat het in het buitenland is laat die man dan zelf met geld over de brug komen! Je kunt niet van je vrienden verwachten zoveel uit te geven.

Mn man had er dit jaar ook 1 en omdat ze maar met 4 man en de vrijgezel zouden zijn hebben ze alles via groupon gedaan om het binnen budget te houden. Hierdoor konden ze 3 keer karten en uit eten voor max 50 euro pp.

11. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ben het met de rest eens: vind het een idioot bedrag. En trouwen op 31 dec zou ik ook raar vinden. Natuurlijk moeten mensen het zelf weten, en is het voor hen zo wel speciaal. Maar je moet ook wel een beetje rekening houden met anderen vind ik. Als het geen goede vrienden of familie was, dan zou ik ook thuis blijven.

Maar ik ben sowieso best asosociaal in die dingen volgens mij... Vorige week ook niet meegegaan naar bruilof van een neef van vriendlief, die ik misschien 3 keer ontmoet heb in 15 jaar (zijn vrouw nog nooit mee gesproken zelfs).

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij met vrijgezellenfeestjes rond de 100 euro kwijt maar dan ben je wel helemaal klaar met parkeergeld etc er ook gewoon bij.

13. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    #13 Elvira, 4 okt 2012
    Laatst bewerkt: 4 okt 2012
    Wij zijn met vrijgezellenfeestjes altijd tussen de € 125,- en € 200,-- kwijt. Begint vaak s'ochtends vroeg en vaak wordt het nachtwerk. Ik maak er eigenlijk nooit een probleem van, ook al is het veel geld.

Er zit dan ook wel altijd een gezamelijk cadeau bij. Activiteiten, eten en drinken en het stappen.

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Wat ontzettend duur. Hier zijn de vrijgezellenfeestjes rond de 60-70 euro en dan hebben we ook een leuke dag. Nog afgezien van dat je ook nog wat uittrekt voor het cadeau op de trouwdag zelf.
    144 euro voor een vage vriend gaat hier dus echt niet gebeuren ;)

Voor de trouwdag.. tja als zij dit een leuke dag vinden om hun bruiloft te vieren, dan vind ik dat je voor één keer je familiedag wel op kunt geven. Of je gaat alleen naar de receptie of bv naar het feest tot een uur of 22 en het echte aftellen thuis? Vind dat je er wel moeite voor mag doen ook al is het niet je eerste keus :)

15. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Maar ik moet zeggen dat je al gauw aan de 150 euro zit hoor met een activiteit, eten, drinken en bv. stappen.

Ik vind het ook een hoop geld hoor maar het is moeilijk om een hele dag te kunnen invullen voor 50 euro.

Maar nu ligt het eraan wat voor soort vriendin/vriend het is en waar diegene van houdt.

Persoonlijk doe je mijn vriendinnen geen plezier met taarten bakken, sieraden maken of dat soort dingen.

Dus dan loopt het gauw al op als er lekker gedronken kan worden enzo!

Dus met een nachtje weg erbij vind ik 144 euro nog best te doen eigenlijk.

16. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij wil in het buitenland?!? tssssss, hoezo willlen?
    Ik zou hem voor straf trakteren op een avondje snackbar in een of anders suf dorp, zal 'm leren

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo denk ik er ook over.

Vind het ook heel erg veel geld. En ook al zou ik heen willen, dit zou toch wel teveel zijn om even te missen.
    31 december zou ik verder geen probleem mee hebben het is 1x en vind het wel een bijzondere data. Je zou ook alleen overdag heen kunnen.

Maar goed als ik niks met ze zou hebben zou ik sowieso niet heengaan.

18. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties. Mijn man had dus wel aangegeven dat hij het erg veel vond (alles gaat via de mail, degenen die dit regelen kent hij verder niet, dit zijn 2 vrijgezellen mannen die hun hand er niet voor omdraaien om honderden euro's aan alcohol te besteden)
    Wij hebben het al niet zo breed helaas, ik baal dus echt van dit bedrag..
    144 euro is het dus (eerst wilde ze dus 177 euro doen ongeveer, way too much)
    Vroeger ging mijn man veel met die man om, nu niet meer eigenlijk.

Het is wel zeker dat mijn man gaat hoor, alleen het oud en nieuw is nog niet zeker.
    het stappen enzo zit er allemaal bij inbegrepen, in ieder geval tot een uur of half 2..als ze daarna nog ergens heen gaan komt dat er ook nog bij, mijn man zei al dat hij daar niet zoveel zin in had/niet nodig vond (mijn man is niet zo'n grote drinker, houdt best van een pilsje op zijn tijd maar drinkt nooit zoveel dat hij zat wordt, in tegenstelling tot het merendeel wat er bij zal zijn op het vrijgezellenfeest)

19. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    dat is ook een goeie ja!!:) *evil laugh* ;)

20. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is wel een hoop geld ja, maar ik zou het wel betalen.
    Ook voor een vriend/vriendin die ik niet zo vaak zie.

Buiten dat het veel geld is vind ik dat je wel erg moeilijk doet.. Je mag deze mensen duidelijk niet, maar maak er de 31e gewoon een leuke dag van (of als je je hier niet overheen kunt zetten en daar gaat lopen mokken, blijf dan thuis....)
    Volgend jaar kun je dan met O&N weer gewoon doen wat je zelf het liefste wilt ;)

Deel Deze Pagina