Dag dames, Ik ben momenteel 4 dagen overtijd en ga morgenvroeg een test doen. We zijn ongeveer 4 maanden serieus bezig voor ons eerste kindje, ik ben 9 maanden gestopt met de pil. Ik heb het een en ander aan 'klachten'. Maar goed, dit weekend staan een aantal familiebezoeken gepland (ouders, broer/zussen). Wanneer hebben jullie het vertelt aan jullie directe familie, ik denk niet dat ik de 12 weken vol zou houden...
Direct de week na een positieve test aan ouders en schoonouders. Gevraagd of ze nog niets verder willen vertellen en dat we het broer en zus pas vertellen na echo. Mijn echo staat in mijn twaalfde week gepland, zolang kan ik dat niet geheim houden. Je wilt ook steun van ze als het niet goed gaat, maar hoe meer mensen het weten hoe meer je moet vertellen als het niet goed is. Vandaar onze keuze alleen ouders.
Hier in de week dat wij het wisten het ook aan mijn ouders, schoonouders en mijn zus en man en zijn broer en vriendin vertelt. Mijn broertje hebben we het later vertelt omdat we hem niet eerder zagen.
Ik ben er nog niet helemaal over uit. Heb de 17e intake bij verloskundige, maar dan nog weet ik eigenlijk niks. Had in mijn hoofd 20 april. Dan ben ik 2 maanden. Maar heb pas in week 11 een echo. Dus ik twijfel nog even. Denk wel dat ik het de 20e ga zeggen tegen ze, en dan hopen dat alles goed is.
Wij hebben het dezelfde dag dat we een positieve test in handen hadden verteld aan onze ouders en zijn broer en mijn zusje. Dit omdat wij het ten eerste gewoon niet voor ons kunnen houden, maar het ook heel graag wilden delen met iemand en hun staan dichtbij ons. Verder wisten 2 goede vriendinnen het ook dezelfde week en de rest allemaal met 10,5 week ofzo nadat we een goede echo hadden gehad.
De ouders wisten het een paar dagen na de bloedresultaten, maar wisten ook van het traject af en waren dus mee in spanning. De rest zijn we het beginnen vertellen na de eerste echo op 7 weken. Ik moest meteen stoppen met werken en vond het anders maar raar dat mijn colega's het veel sneller wisten dan mijn familie en vrienden..
wij pas na een week of 8. Vond de tijd dat alleen wij het wisten heel bijzonder en erg leuk. Je hebt een heeeeeel leuk geheimpje waar niemand iets vanaf weet, dat maakt zeker achteraf speculeren erg leuk.
Ik heb het na de test aan mn schoonzus verteld en mn ouders en schoonouders,verder hoe ikhet stil tot na de eerste echo
Voorlopig nog niet, haha! Manlief weet zelfs nog niet van mijn positieve test, die is op zakenreis en via de mail wil ik het niet vertellen. We hebben al wel afgesproken een volgende zwangerschap pas later te vertellen, misschien wachten we wel tot een goede echo. Vorige keer wisten mijn ouders het rond de 6 weken. En mijn schoonouders kregen het 2 weken erna te horen (we waren op vakantie in NL, en wilden s.ouders het persoonlijk vertellen). Jammer genoeg bleek de echo een week later niet goed, en schoonouders bleken niet zo goed op het nieuws van de miskraam te reageren. Dus ja, de volgende keer wachten we liever.
Ik zit hier ook om in twijfel. Wanneer zeg je het? Wij hebben nogal een groot gezin thuis, en niet echt contact met schoonouders. Dus hoe pak je dat aan? Ik spreek mijn ouders niet vaak alleen eigenlijk.... En wil het ook leuk vertellen, dmv cupcakes met een vraagteken erop van roze en blauwe muisjes die je normaal op beschuit doet. Zoiets. Maarjah, wanneer geef je dat?
5 minuten nadat ik de test had gedaan wist mijn moeder het ook We zijn nogal close en ik moest het gewoon aan haar vertellen. Gelukkig wonen we vrij dichtbij elkaar, dus konden we nog even langskomen om 11 uur 's avonds...
Wij hebben het met 10 weken verteld. Heb 2 miskramen gehad hiervoor en we zaten in de MMM. Mocht het misgaan, dan zag ik het niet zitten dat mensen gingen vragen hoe het ging wat betreft verder medisch ingrijpen zeg maar. Onze ouders wisten dus ook niks van de MMM, omdat we gewoon niet zaten te wachten over vragen hoe het ging, en andere bemoeienissen (hoe goed bedoeld ook). Daarbij vonden we het ook leuk bezig te zijn met hoe we het gingen vertellen. We hebben het eerste kerstdag verteld, dus dat was natuurlijk een mooi kerstcadeautje. De 28e hadden we weer een echo en toen die goed bleek te zijn, mocht de rest van de wereld het ook weten.