tablet / computer ding!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1981, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil voor mijn man een tablet kopen. Tenminste....ik weet niet wat het kost ;). Zo'n groot scherm zeg maar. Jullie horen het: ik heb er veel verstand van haha!

Ben benieuwd of jullie zo'n ding hebben. Wat kost het? Zitten er kosten aan als je wilt internetten erop? Of is het alleen de aanschaf? Zit er ook word op? Wat kun je er nog meer mee?

En wat kost het??:D

Thanx alvast!

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je hebt ze in verschillende prijsklassen natuurlijk, maar gemiddeld kost een goede toch wel tussen de 350 en 700 euro. Wij hebben deze Asus Eee Pad Transformer TF101 16GB tablet vergelijken? KIESKEURIG .. en dat bevalt erg goed. Je hebt daar een docking station bij die ook een toetsenbord is. Maar de tablet kan dus ook los. Deze is 500 euro met tablet en dock.

Hier Tablets vergelijken? KIESKEURIG: Vergelijk tablet kun je trouwens ook allerlei tablets vergelijken en zien wat ze kosten.

Met tablets kun je vaak kiezen tussen een wifi versie en een 3G versie. Met de 3G versie kun je overal internetten, maar moet je dus een los internetabonnement erbij hebben (waarbij je vaak net als bij je mobiel minder voor de tablet betaald). Met de wifi versie heb je geen abonnement en kun je op wifinetwerken internetten.

Meeste tablets draaien op android (3.2 dacht ik) en de Ipad natuurlijk op het apple os. Ik dacht dat je ook windows 7 tablets hebt, maar dat weet ik niet zeker. Je zult wel tekstverwerkers hebben voor tablets, maar is minder handig dan pc (tenzij je dus een keyboard erbij hebt).

Wat wil je man er mee gaan doen?

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Oh en wat je er nog meer mee kunt: film kijken, strips lezen, spelletjes spelen, boeken lezen, internetten, emailen etc. Met android tablets heb je toegang tot de android market voor alle apps.

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Eeehm....ik denk dat je echt moet overwegen of je man zo eentje wel wilt. Het is voornamelijk bedoelt voor het spelen van spellen. Natuurlijk ook erg handig als online agenda...maar als je hem echt gebruikt om documenten in te tikken, dan is het niet zo verstandig. Dus...wat wil je man er mee???

5. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk maar klinkt duur ;)

Hij wil er eigenlijk alleen met internetten, spelletjes spelen. Het lijkt hem handig voor 's avonds op de bank...pfff maar om daar nou 350 euro voor neer te leggen....

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Als je een ipad neemt zijn ze nog duurder. Vanaf 499 als ik het goed heb. Voor spelletjes spelen zijn ze ideaal.....Je kunt zoeken naar filmpjes op you tube over de ipad. Misschien geeft je dat een betere indruk...

7. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik zou gewoon even naar de mediamarkt ofzo gaan en info in winnen over de tablets daar hebben ze er erg veel succes.

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik overweeg ook een tablet te kopen, alleen dan een goedkopere 1. Heb net even gekeken wat er zoal is. en vanmiddag even bij de mediamarkt kijken en vergelijken wat er allemaal is. Ik ga voor een wifi tablet, die kan ik hier thuis dan aansluiten op mijn internet.

9. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Ik zie dat BartSmit ze nu heeft vanaf 90 euro.
    Werkt op WiFi, draait op Android.

Zo dat wat zijn voor een spelletje en een beetje internetten?

10. Wij hebben een iPad 2 voor spelletjes, internetten etc.
    Het is zeker lekker voor op de bank! Ik forum vaak op de iPad.
    Oh en het is ook makkelijk om het ding mee te nemen op vakantie.
    Vaak hebben ze in hotels etc gratis verbinding dus kan je lekker internetten 's avonds.
    Op 3gs versies zit ook wifi. Iemand zei dat dat niet zo was, maar dat is wel zo. Voor thuis hoef je geen apart abonnement, wel handig om draadloos internet te hebben anders wordt het moeilijk ;)

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    die zijn waardeloos joh, leuk voor kinderen misschien, maar voor een volwassenen zou ik toch voor een serieuzere tablet gaan

12. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt nog voor jullie reacties.

Hebben jullie misschien een merk of zo iets van een goedkopere?? Ik weet echt niet waar ik het zoeken moet.

Als er maar wifi op zit en we kunnen internetten en spelletjes. Dat is eigenlijk het belangrijkste en dat we hem mee kunnen nemen. (en dus buitenshuis internetten via wifi).

13. Bri

Bri Niet meer actief

Kun je misschien op marktplaats een Ipad 1 van iemand overnemen? Veel mensen die er zoeen hadden, zullen overgestapt zijn naar een Ipad 2 en hun oude niet meer gebruiken, lijkt me. Dan kun je er voor een vriendelijk prijsje wel een vinden.

Gaat niet op voor ons, wij hebben een 1 en een 2, maar gebruiken ze ook nog allebei. Ik vind hem ideaal voor spelletjes, boeken en andere grote bestanden lezen en voor het maken van aantekeningen tijdens vergaderingen. Dan wel met Ithoughts (mindmapping) en niet met een soort tekstverwerker.

14. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

#14 fenneke80, 30 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2011
    De consumentenbond heeft ze pas getest. De beste is de ipad 2 met een 8.4. De goedkoopste is een creative ziio 7, voor 199 euro met 5.7. Wel een groot verschil dus.
    Kort gezegd zit alles tot 350 rond de 6 en de duurdere rond de 8.
    Archos is redelijk en niet duur, 250, maar die lijkt weer vaak stuk te gaan.
    De goedkope tablets hebben geen android market, maar een eigen app-store. Daardoor heb je toegang tot veel minder apps.
    (alhoewel volgens mij alles wel te vinden is als je een beetje handig bent op internet).

De ipad 1 scoort trouwens 7.9, een stuk beter dus dan de goedkopere.

Tip: google eens op 'tablet' :)

15. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
  16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij hebben vanaf gisteren de IPad2 hij was 600 euro als wij niet net een erfenis gehad, anders hadden wij hem echt niet gekocht.

Het is wel super leuk maar ik moet wel zeggen als je een goede wil kan je toch het best een IPad kopen, ik hoor van andere merken alleen maar ellende.

17. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden, ik ga toch maar googlen dan en misschien moet mijn man toch zelf maar meezoeken want om dit alleen te beslissen......

Deel Deze Pagina