kunnen jullie sparen?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

sparen jullie

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben benieuwd hoeveel mensen er structureel sparen.

Ik hoef geen bedragen gewoon ja of nee is prima.

De poll komt erbij

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ja, gelukkig nog wel.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nu weer wel ja.

Tijd niet kunnen sparen ivm baan verlies van mij geen baan hebben en geen uitkering dus spaarcenten op eten.
    Toen baanverlies man.

Nu wel recht op uitkering en man een goede baan dus we zijn nu weer aan het sparen.

4. Capricehoi

3 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, natuurlijk.

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ene maand wel andere maand niet. Jammer genoeg door omstandigheden zijn we even wat meer geld als anders kwijt en komt er wat minder binnen :(. Na de zomer vakantie kunnen we wel weer elke maand gaan sparen, dus over een paar maanden is het ja. (net als voorheen) Voor de kleine meid sparen we wel elke maand.

6. mol81

mol81 Niet meer actief

We kunnen het wel, maar doen het niet. Tenminste niet op de bank. Het levert niets op. We hebben het op de rekening staan en contant.

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

.?

Zo natuurlijk is dat niet..
    Gelukkig wel, maa erg weinig. ;)

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    sinda twee weken heeft nijn man een nieuwe baan, dus na krap 1,5 jaar financiele ellende kunnen we er weer tegenaan.
    afgelopen vrijdag is zijn eerste salaris gestort en de spaarrekening kan weer gebruikt worden :) eerst die van onszelf en als daar een bepaald bedrag op staat kunnen we ook weer voor de kinderen sparen.

maar goed, er lopen nog wel wat afbetalingen dus dat eerst maar wegwerken:)

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    We sparen niet iedere maand een vast bedrag. Er blijft wel maandelijks geld over op de betaalrekening (op de vaste lasten rekening ook iets trouwens) en eens in de zoveel maanden maak ik dat dan over naar de spaarrekening. Heb nee geantwoord omdat het niet structureel is..

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja wij sparen ook

11. henkie24

henkie24 Niet meer actief

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja, gelukkig wel, wij sparen iedere maad een vast bedrag voor onszelf en voor de kinderen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

25 euro per kind en wat wij zelf sparen per maand verschilt heel erg. Nu we een paar maanden geleden een huis verkocht hebben en verhuisd zijn niets maar dat komt omdat er elke maand nog structurele uitgaven gedaan worden voor huis en tuin. Dat zal over een paar maanden hopelijk beter gaan. Extra's als vakantiegeld en belastingteruggave zet ik wel op de spaarrekening. Gelukkig staat er nog een behoorlijk bedrag op dus ik maak me niet al teveel zorgen dat we nu niet sparen.

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    op dit moment helaas niet. we hopen van het vakantiegeld weer een eerste deel te sparen en het dan op te pakken.

15. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    We sparen wel elke maand wat voor de kinderen maar voor ons zelf lukt het niet echt

Tis nogal krap nu en wat we bv de ene maand overhouden gaat de volgende maand weer op aan rekeningen, vaak dat we dus wat we net op de spaarrekening hebben gezet weer terug moeten storten omdat we anders geen boodschappen of vaste lasten oid kunnen betalen

Heb wel ja gezegd maar gaat nu nog niet zo denderend we gaan ook uit elkaar en ik hoop dat als ik dan alles op de rit heb dat ik dan wel goed kan sparen, ik kan heel goed zuinig aan doen enzo dus dan zal het vast goed komen

16. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    269
    63
    Zo natuurlijk is dat tegenwoordig niet meer.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, elke maand een vast bedrag op de spaarrekening, hoewel dat wel iets minder is geworden sinds we een huis gekocht hebben. Maar dan heb je natuurlijk meer uitgaves aan het huis.

Ook spaar ik op mijn eigen rekening voor mijn auto, is maar 20 euro per maand, maar zo kan ik elk kaar mn apk weer betalen. Ideaal (man heeft auto van werk)

Voor de kleine sparen we ook elke maand. En als we wat overhebben de maand gaat er wat extra's naar de spaar (Al is t maar 20 euro) Vakantiegeld en belastinggeld gelijk op de spaar.

18. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik wou net zeggen...zo natuurlijk is dat niet. Ik heb nee gestemd. We sparen wel wat maar niet maandelijks. Wel voor de kinderen. Dat loopt elke maand door en is elke maand een klein bedrag. Wij sparen wel de extra inkomsten zoals een deel van het vakantiegeld, belastingteruggave en eindejaarsuitkering van mij. Man is ziek en komt in de WIA, zo'n vetpot is dat helaas niet dus sparen is niet meer zo vanzelfsprekend. Vroeger konden we wel sparen, maandelijks.

19. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, wij sparen iedere maand automatisch.

Maar ook in tijden dat het financieel moeilijk was spaarde wij. Al was het maar 5 of 10 euro per maand. Wij hadden ook een potje voor losgeld, hier kwam uiteindelijk nog een flink bedrag uit.

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij hebben een ongevallenspaarpolis voor dochter daar gaat elke maand een vast bedrag naar toe. En elke maand spaar ik een klein bedragje voor onszelf. Het is niet veel, maar dat is niet erg.

Vakantiegeld en belastingteruggaaf worden wel weggezet maar ook weer gebruikt. Al wisselt het hoeveel.

Deel Deze Pagina