kunnen jullie sparen?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

sparen jullie

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Dit keer herkende ik het zelfs in haar eerste opmerking :D, typische, minachtende en uitlokkende opmerkingen, walgelijk. En terwijl ik het dacht zag ik dat ook deze weer geblokkeerd staat. Komt een beetje stalkerig over, beetje triest en wanhopig, zal wel uit pure onzekerheid komen...

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Mijn excuses, ik lees nu het bericht van de beheerder.

Hier ook nog mijn ontopic reactie, wij sparen nog iedere maand, voor onszelf en voor de kinderen, en ook voor het AOW gat van 17 jaar dat mijn man heeft staan.

Nu gaat dat gelukkig nog, maar zodra het moeilijker wordt, gaat het mes eerst in ons eigen spaarbedrag, dat van de kinderen wil ik niet veranderen, daar blijven we dus ook vanaf.

Wel maak ik het per maand over, als ik dan eens meer over heb, stort ik ook meer op de spaarrekening, andersom ook. Al is het wel altijd minimaal hetzelfde bedrag.

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

toevallig paar dagen terug het rtl nieuws zitten kijken dat de rente op een spaarrekening zo weinig oplevert tegenover de stijgende prijzen dat het steeds minder zin heeft om te gaan sparen via een bank. (helaas kan ik het filmpje nergens terugvinden)

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ja, er wordt automatisch elke maand een deel overgezet. De dag nadat mijn loon is gestort.

Als het echt nodig is, kan ik er weer aan.

Bij ons is het wel met het oog op de veranderingen die we nog aan ons huis willen doen op termijn.
    En om op vakantie te kunnen.

En inderdaad, ik ben blij dat ik het nu kan, want een paar jaar geleden was ik al lang blij als ik elke keer financieel het einde van de maand haalde (ik op invaliditeit, partner werkloos).
    We zijn erdoor geraakt (partner nieuwe job, ik nog altijd deeltijds op invaliditeit, maar deeltijds aan 't werk), maar er werd toen quasi geen cent gespaard. En ik was blij dat we nog wat centen achter de hand hadden voor noodgevallen.

5. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Had ik ook al gehoord, maar om nu van alles in huis te gaan bewaren, vind ik ook nogal eng. Nogal uitnodigend voor bepaalde typetjes als dat een trend wordt. Misschien met een kluis, maar nee, dan nog liever niet.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

nou wat er in dat stuk ook gezegd werd was dat het dan slim is om je hypotheek eerder (of meer te gaan aflossen), dat is wat wij nu dus ook willen gaan doen. (ook omdat we hier nog eens weg willen met zo min mogelijk verlies)Beleggen lijkt me heel risicovol,dat zou ik echt niet met mijn geld gaan doen.

7. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Dat is ook een optie, zeker met willen verhuizen in het vooruitzicht. Aan de andere kant, van dat geld kun je geen nieuwe wasmachine kopen als die het nu begeeft. Beleggen zou ik echt niet met mijn geld doen, je zal alles maar kwijtraken omdat het helemaal foutloopt.

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij sparen een vast bedrag per maand dat op een vast tijdstip wordt overgemaakt naar de spaarrekening. Alles wat we aan het einde van de maand over houden, wordt extra over gemaakt.
    Het precieze bedrag vind ik te privé, maar we sparen een paar honderd euro p/m. Nu we beiden fulltime werken is dat prima te doen. Straks ga ik minder werken en dan gaan we ook wel iets minder (hard) sparen, verwacht ik :) Alhoewel: mijn vriend is net van baan veranderd en zijn nieuwe inkomen compenseert een groot gedeelte van mijn inkomensverlies, daarentegen komt er wel een kleine bij ;)

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja wij sparen, heel lang niet gedaan, maar we kunnen het wel en nu door de crisis zijn we toch bewuster geworden. We sparen ook voor onze zoon een bedrag.

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Nee momenteel niet. We hebben een restschuld van de verkoop van onze vorige huis en die zijn we nu zo snel mogelijk aan het aflossen.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, structureel maandelijks gaat er een bedrag naar de spaarrekening. Anders geef ik het toch maar uit :D

12. p1982

p1982 Niet meer actief

ja maandelijks een bedrag voor ons en kids
    en wat we verkoppen via marktplaats deels naar se kids rest voor ons

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ene maand wel andere maand niet.
    Ongeveer 100 euro per maand, maar sparen vooral voor een motor e.d. Oma heeft een spaarrekening voor Syl dus dat scheelt gelukkig,

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.137
    113
    Home
    ja elke maand vast bedrag
    ik vind het belangrijk om geld achter de hand te hebben mocht er ooit wat zijn dan hoeven we niet te lenen

15. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Maar als jullie blijven sparen totdat ze allebei 18 zijn bijv. dan hebben ze toch hetzelfde bedrag op hun 18e?? Als je oudste 18 is, dan is de jongste dat nog niet, voor hem/haar spaar je dan nog 2/3 jaar door.

16. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

De kinderen krijgen standaard een bedrag per maand overgemaakt op hun spaarrekening, wij sparen momenteel een klein bedrag. Is beter dan niets!

17. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    ja, de ene maand wat minder andere weer wat meer we hebben een flinke buffer opgebouwd

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Sowieso alle KGB en KBS voor Beer, dat gaat op een apparte rekening op onze naam.
    Dit is omdat Beer hier niks van hoeft te weten, en zo hoeft hij ook niet te tekenen voor zn rekening als ie 18 is. ;)

Elke week 15 euro op zijn eigen rekening, dat is dus minimaal 60 per maand, soms zit er wel eens een extratje bij.

En zelf kunnen we ook goed sparen gelukkig.
    Hoeveel t is laat ik ff in t midden, maar we zijn er erg blij mee dat t een mooi bedrag is!

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier ook,
    Sowieso vast 150 naar onze spaarrekening
    En de kids 50 ieder

20. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    wij sparen zo veel als het kan en lossen dan weer een stukje van onze aflossingsvrije hypotheek ermee af.
    de spaarrente is zo laag en de hypotheekrente een stuk hoger.
    We hebben altijd een buffer op de bank en als we daarboven komen gaat dit naar de hypotheek

Deel Deze Pagina