De kleine meid krijgt elke maand 50 euro op haar spaarrekening. Wij sparen zelf wel, maar geen vaste bedragen. Straks komt de belasting terug, het vakantiegeld, winstuitkering en aan het eind van het jaar de 13e maand. Dat soort dingen gaan na het betalen van de dikke rekeningen (gemeentebelastingen enz.) op de spaarrekening. Wij hebben nog een jaar een dubbele hypotheek, dus naast die incidentele uitgaven, sparen wij nauwelijks. En mijn uitkering loopt ook nog eens af half juli, dus moeten we waarschijnlijk ons spaargeld aanspreken totdat ons te koop staande huis word verkocht. Gelukkig hebben we een goede buffer.
Hier helaas ook een aantal jaar niet kunnen sparen (bruiloft, verkoop app., aankoop nieuw huis en snel 2 kinderen gekregen) maar over een paar maanden hopen we in rustiger vaarwater te zijn en weer lekker te kunnen beginnen. Het zal niet heel veel zijn (ik denk max 100 euro per maand) maar daar ben ik al erg blij mee!
Wij sparen nu nog wel als ik straks minder werk zal het ook minder worden we sparen ook vakantiegeld bonussen enz enz gemiddeld ongeveer 200/300 pm. Maar als het zou moeten kunnen we rond de 600/700 sparen maar dat doen we dan weer niet.
Ik heb nee geantwoord, maar wij willen wel graag sparen! Helaas werkt ml als uitzendkracht, en ik kan nog niet werken (Ziekte opgelopen door de bevalling, knie operatie op 13 mei en vanaf september weer naar school) Nu is het wel zo als ik weer naar school ga kunnen we gaan sparen. 20,- per maand naar de kleine, en de rest naar ons zelf. Verder sparen we nu wel om over 4 jaar naar curacau te gaan. (we hebben 75,- boodschappengeld p.w. en wat overblijft gaat in de spaarpot voor vakantie) Verder gaat iedere week einde al het kleine geld in de spaarpot van de kleine. En zo nu en dan de kinderbijslag. Kan niet wachten tot we het wat breder krijgen!
Helaas geen ruimte voor tot mijn grote ergenis. We hebben een financieel adviseur naar onze inkomsten en uitgaven laten kijken maar er valt nergens meer op te bezuinigen. Ja op de leesmap van 3.50 per week.... Voor de kinderen sparen we elke maand 10 euro op hun eigen rekeningen. Die krijgen ze als ze uit huis gaan dus tegen die tijd staat er een flink bedrag op.
Dit is discussiewaardig Ik vind het ook niet zo vanzelfsprekend. Wij hebben het geluk dat wij dit kunnen doen, maar er zijn genoeg mensen die het moeilijk hebben in deze tijd. Banen gaan verloren, alles wordt duurder.. Dus als je de mogelijkheid hebt om te sparen en een buffer op te bouwen is dat meer een extra'tje en in deze tijd bijna een voorrecht te noemen.
ja hoor wij sparen vast bedragen - 1x per maand op rekening van de kleine (op lange termijn) - 1x per maand op spaarrekening op mijn naam (is echt voor te sparen op lange termijn) - 1x per maand op spaarrekening op naam van mijn man, deze spaarrekening wordt dan wel gebruikt als we geld nodig hebben (en we niet genoeg op lopende rekening hebben) (en dan doen we ook aan pensioensparen op zowel mijn man zijn naam als op mijn naam)
Sommigen sparen wel voor hun kind maar kunnen zelf niets sparen. Lijkt mij dat het hele gezin het op dat moment nodig heeft en niet het kind over jaaaaren....
Ja, we sparen. Voor beide kinderen gaat de kinderbijslag naar hun spaarrekening. Met 1 kind was dit makkelijk te doen, maar we merken dat het met een 2de wel moeilijker is. Vooral omdat deze mama het heerlijk vindt om kleertjes te kopen. Eigenlijk is het niet nodig, want de oudste heeft veel kleertjes die de jongste nu ook past. Dus nu heb ik mezelf streng toe gesproken dat het niet hoeft. Ook vragen we op verjaardagen van de kinderen geen prullaria te halen, maar dan liever geld te geven. Wij maken dan dat bedrag wat ze hebben gekregen over naar hun spaarrekening en gebruiken het cash voor boodschappen ofzo. Ze hebben allebei een spaarrekening zodat ze (hopelijk) later kunnen studeren of hun eerste huisje mee in kunnen richten Persoonlijk spaar ik ook nog 50 euro per maand. En mijn man ook. Daarnaast gaat mijn bonus en vakantiegeld ook apart. Ook extra's gaan naar de spaarrekening. Dit jaar krijgen we bijna 500 euro terug van de Nuon en dat gaat dan ook naar de spaarrekening. Op deze manier kunnen we dit jaar op vakantie en hebben we nog wat over. Vorig jaar een financieel duur jaar geweest (trouwen en vakantie) en nu zijn we daar nog van aan het bijkomen. Na de vakantie gaan we alle rekeningen weer aan zuiveren.
Wij sparen ook. Maandelijks zetten we een vast bedrag weg voor de jaarlijkse facturen, onderhoud van de auto, vakantie, onvoorziene uitgaven. Kind heeft een eigen spaarrekening waar ook maandelijks een vast bedrag op komt.
Idd, ik zou dat op een eigen spaarrekening zetten, desnoods 10 euro nog voor je eigen kind en de rest voor de eigen spaarrekening. Voor ons werd vroeger ook niet gespaard. Heb alles zelf verdiend, ook mijn rijbewijs etc. Heb dan wel niet kunnen studeren, maar nu doe ik dat alsnog via t werk. Wij sparen nu wel voor Sven met de bedoeling dat daar in de toekomst van gestudeerd kan worden. Wil hij dit niet en gaat hij werken dan mag hij zelf sparen om z'n boeltje voor elkaar te krijgen. En zien we dat hij dit goed aanpakt dan zullen we vast financieel ondersteunen waar nodig.
Mijn ouders hadden 4 jaar studie voor mij en mijn broer gespaard. Toch wel erg fijn om te kunnen studeren zonder daar wakker van hoeven te liggen. Verder heb ik ook alles zelf moeten betalen, niks mis mee!
Wij sparen voor de kinderen, voor (on) voorziene uitgaven, buffer ed. Dat is structureel. Extra's gaan ook deels naar de spaar.
Ik heb nee gestemd. Sparen via de bank lukt nu gewoon niet echt. Ben iedere euro nodig. Wat ik wel doe, is het geld wat ik verdien met dingen die ik verkoop via mp bijv in een apart potje doen. Dus toch nog iets van sparen. Daar kopen we dan "extra" dingen van. Vorig jaar konden we er een weekendje van weg. We hopen vanaf juni weer standaard te kunnen sparen.
Ik heb voor nee gekozen, we sparen wel, maar niet elke maand een vast bedrag, maar meer wat er die maand niet nodig is of over is. Ik ben mijn baan kwijt geraakt en hier in de buurt was toen weinig werk dus gestart als zelfstandige, toen werd ik ziek en de verzekering zei gewoon je kan werken wanneer je gezondheid het toe laat ook al is het 's avonds of in het weekend, dus geen uitkering meer, bezwaar en alles afgewezen, heb nu m'n draai weer gevonden en financieel weer redelijk terug op orde en hoop na de zomer toch echt weer structureel te kunnen gaan sparen.
ondanks mijn ww sparen wij nog altijd iedere maand. Wel minder maar ik krijg dan ook "maar" 55% van mijn laatst verdiende salaris
ja, gelukkig wel! we sparen elke maand een vast bedrag voor onszelf en een vast bedrag voor onze dochter van het gespaarde geld kunnen we het grote onderhoud van huis/ auto etc betalen en dan blijft er nog over en we zijn nu sinds we gestopt zijn met roken ook elke maand extra aan het sparen voor een reis naar amerika over 10 jar ongeveer. dus 3 x sparen!