kunnen jullie sparen?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

sparen jullie

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja gelukkig nu wel.

Ondanks dat ML werkloos thuis zit en ik een wazo uitkering krijg kunnen we op dit moment gelukkig wel sparen.

Daar zijn wij erg blij mee! Want we weten niet of ik direct na mijn verlof weer werk kan krijgen (heb na de wazo maar 3 maand recht op ww). Dus een extra buffer is heeeel erg handig op dit moment.
    We spaarden nooit en leefden heel erg luxe
    Nu let ik heel erg op de aanbiedingen en hebben we een grote diepvries aangeschaft zodat we ook aanbiedingen in kunnen slaan. Op het eten pakken wij nu alleen al zo'n 300 in de maand.

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb 'nee' gestemd.

Wij sparen namelijk niet structureel. Ik ben drie jaar geleden weer gaan studeren en heb stufi en een lening. Ik zelf spaar dus niet, omdat het een beetje onzin is om een studielening te hebben en dan te sparen.

Mijn man probeert wel te sparen, maar dit lukt niet altijd. Zo ging twee maanden geleden de auto kapot en moesten we onverwachts een andere. Zo was de spaarrekening dus meteen weer leeg, en hebben we zelfs wat geld van mijn man zijn moeder moeten lenen. Dit betalen we eerst terug en dan gaat het sparen weer beginnen. Volgend jaar studeer ik ook af, en daarna moet ik mijn studielening ook gaan afbetalen. Om dit zo snel mogelijk te doen wil ik, zodra ik werk heb, dus wel zoveel mogelijk gaan sparen.

Deel Deze Pagina