Ik had mijn schoonfamilie afgeschermd van bepaalde zaken op mijn facebook. Dit omdat ik achteraf gezien elke keer te horen krijg hoe bepaalde posts van mij steken onder water zouden moeten zijn. Heel vervelend, dus ik heb besloten ze niet te blokken en verwijderen, maar gewoon mijn statussen en dergelijke onzichtbaar te maken. Nu zag ik al dat sz mij en haar broer verwijderd had van fb. Natuurlijk geen ramp, want dat moet ze lekker zelf weten. Sv heeft ook zijn profiel afgeschermd en dit is ook zijn goed recht. Dat moet hij zelf weten. Maaaar, nu zag ik via via, dat hij dus wel foto's van mijn zoontje online heeft gezet, maar die zijn dus onzichtbaar voor ons. Dit is dan weer iets wat mij tegen het zere been schopt, want ik vind dat ik toch wel degelijk recht heb om te zien welke foto's er van mijn kind op Facebook worden geplaatst. Hij hoeft me niet alles zichtbaar te maken, maar als hij maar even die foto's openbaar zou kunnen zetten toch? Hoe zouden jullie dat vinden? Want ik kan me er wel druk om maken, maar wil er geen drama van maken natuurlijk. Ben wel klaar met dat gezeur
Ik vind serieus dat jullie allemaal kinderachtig bezig zijn tegen elkaar Ik zou zeggen; of doe allemaal gewoon normaal of ik zou alle banden verbreken. Dit is echt kleuterschoolniveau om elkaar zo te blokken/wissen/afschermen/beschuldigen/vernederen Zo zou ik ook niet lekker trouwen hoor met mensen om me heen die me het licht in de ogen niet gunnen
Misschien denkt hij daar niet eens over na gaat het automatisch dat bepaalde mensen het niet zien. Vergeet dat ook nog wel eens uit te zetten.
+100 Wat een stel kleuters zijn jullie bij elkaar zeg. Het lijkt wel of er steeds gezocht wordt naar problemen. Laat elkaar met rust of praat het voor eens en altijd uit en leer te leven met hoe je schoonouders zijn.
Dus de foto's staan al afgeschermd, zodat jan en alleman ze niet ziet. Maar jij wil dat hij ze openbaar maakt ( zodat iedereen ze kan zien ) en jij dus ook, zodat je toestemming kan geven... ? Ik zou zeggen, stuur ze wat uitgeprinte formulieren op, waarin ze jou in 3voud voor toestemming kunnen vragen.
Tja, ik krijg zelf een beetje het idee dat jij nu weer moeilijk zit te doen om het moeilijk doen. Hoe denkt je vriend erover??? Laat het hem eventueel oplossen. Maar ik denk echt dat jij wat meer naar jezelf moet kijken ipv naar je schoonouders. Als jij van elk ding een drama gaat maken, dan zal het nooit goed komen tussen jullie.
Ze bedoelt niet van de foto's openbaar te zetten, maar gewoon zichtbaar voor haar. Het is toch haar kind? En ik vraag ook toestemming aan m'n broer voor foto's van hun dochters op fb te zetten. Ik wil ook niet dat er zomaar foto's van mijn zoontje overal verspreid staan op het internet hoor. En vind niet normaal dat je foto's afschermt voor de moeder, maar dat al de rest ze wel kan zien? Slaat toch nergens op.. En kinderachtig of niet, ik vind dat ze gelijk heeft! Sociale media worden door vele maar als iets banaal gezien, maar wie weet wat voor volk het bekijkt en wat ze er mee doen? Meid, ik vind dat je gelijk hebt !! Ik zou ze er over aanspreken en vragen ze van internet te halen, ondanks dat je begrijpt dat ze fier zijn op hun kleinkind. Maar ofwel moet jij ze ook kunnen zien, zodat je beetje in het oog kan houden wat voor dingen er op gezet worden, of wel moeten ze maar niks posten en komen de mensen maar lekker thuis naar foto's kijken.
Ho ho, ik heb ze juist afgeschermd van facebook omdat ik er geen zin in had om elke keer een boos berichtje te ontvangen als ik neer had gezet dat ik naar mijn moeder ging. Op die manier kon ik een beetje filteren. Maar die foto's zijn niet afgeschermd zodat niemand ze niet, maar alleen zodat wij ze niet zien .
Ik reageer eigenlijk nooit op je topics maar nu wil ik dat wel even doen. Ik heb begrepen dat er veel gedoe is met schoonmoeder en jou. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het steeds meer een kinderachtig spelletje van beide kanten worden. De een beschuldigd die van dat en andersom. Dat je elkaar niet ligt dat kan maar er blijven maar dingen komen en frustraties van beide kanten. Is het niet gewoon beter dat jullie elkaar een tijdje niet zien en je vriend dat met jullie zoontje naar zijn moeder gaat. Jij en je schoonmoeder gewoon even afstand van elkaar nemen. Want hier word niemand gelukkiger van,dat is duidelijk... Ik bedoel het niet aanvallend maar meer van let op jezelf en je gezin want wat al de stoppen een keer doorslaan door het heen en weer beschuldigen van dingen.... Dat moet je gewoon voorkomen.
En ik heb dus mijn statussen afgeschermd omdat er elke keer gezeur van komt. Als ik al postte dat ik bij mijn moeder geweest was dan was het volgens sm een steek onder water. Dus nee, doe niet moeilijk om moeilijk te doen. Ik doe helemaal niet moeilijk. Ik voel me er alleen niet prettig bij dat iedereen deze foto kan zien behalve ik en mijn vriend.
O moet trouwens wel even zeggen om het recht te trekken. Sm heeft in dit geval NIKS gedaan. Dus daar kan ik niet ''moeilijk'' over doen nu.
Ik zou eisen dat er geen foto's van mijn kinderen online worden gezet door andere mensen dan mijzelf. Dat recht heb je als ouder, staat in de wet. Mijn man heeft ook tegen zijn ouders gezegd, prima dat jullie foto's hebben, maar jullie verspreiden niets en zetten niets op Facebook. De privacy van onze kinderen is onze zaak en alleen onze zaak. Ik ben daar erg fel op want elke foto die op internet komt is weet ik hoe lang vindbaar en kan ook door derden worden gekopieerd en gebruikt. Mijn moeder doet niet aan internet, dus dat is geen issue.
Ik ben het hier toch ook wel mee eens hoor. Al ben ik het met de rest wel eens dat het wel elke keer een gedoe is tussen jou en je schoonfamilie. Maar foto's op het internet zetten hoor je mijns inziens echt wel even toestemming te vragen aan een van de ouders en het lijkt mij ook wel zo normaal dat de ouders die dan kunnen zien. Wanneer een van mijn familieleden een leuke foto plaatst van een van mijn kinderen, vragen ze dit eigenlijk altijd wel van te voren. Vind ik wel zo netjes namelijk.
Dan bel je ze op, zeg je 'Joh, ik vind het prima als je foto's op FB zet van zoontje, maar wil je dit niet openbaar doen?'. Klaar.
Hmmm foto's van mijn kind plaatsen mag hier niet door andere als mij en mijn man. Maargoed als jou sv het bewust jullie afschermt dan mogen jullie het niet weten dus dan heb ik zoiets van. Eraf laten halen Mijn tante had ook een handje van de schone.schijn uit te hangen en.foto's van mijn kids er op te zetten. Ik heb toen een mail gestuurd dat ze deze eraf moest halen binnen 24 uur.
Ik had in jou geval gewoon dan contact opgenomen via facebook chat ofzo dat je gewoon recht hebt om de foto's van jou kind te kunnen zien waar dan ook op internet en als hun daar niet akkoord mee gaan dat ze dan die foto's er gewoon af moeten halen. Iets in die richting. Ik weet niet of je de mensen achte facebook kan mailen hier over? Anders zou je dat kunnen doen misschien.
Dat dus, maar van mij hoeven de foto's van mijn zoontje niet offline te blijven, maar heb er wel graag oog op wat er op internet wordt gezet .
Als het een foto is waarvan jij wilt dat die niet op het internet staat dan moet jouw vriend dat maar even met zijn ouders overleggen. Het lijkt me verstandig dat jij dat niet gaat doen, dit omdat het door jouw schoonouders zeker wel als gezeur gezien gaat worden. Daarbij denk ik dat ze deze foto's ook afgeschermd hebben zodat er geen gezeur over komt, net zoals jij dat doet voor hen met je statussen. Als de foto geen groot probleem vormt, dan zou ik het zo laten, maar als je perse wilt dat ze hem verwijderen, dan zou ik jouw vriend sturen om het op te lossen. Wat vind hij ervan trouwens?